XXL Nutrition

Sticky Het Pauper Topic

Maak anders een zwarte piet topic aan.
Weiger ik. Dit forum heeft al genoeg leden die voor elk wissewasje een ander topic openen, bloedirritant om posts terug te vinden. De tweet past hier prima. Het is tenslotte een groot pauper verhaal rondom Piet, dat het A) kennelijk nodig is om positief te zijn voor iemand met een kleurtje om te laten zien dat niet elke kleurling extremist is B) dat het anno 2019 daar telkens over gaat

Waar we ons niet druk om maken, na al die jaren, nog steeds.. Schaf pieten gewoon af, klaar. Kunnen we gaan zeuren waarom Sinterklaas een witte "goed heilig" man is :roflol:

giphy.gif

kunnen we dan ook beginnen met het afschaffen van boos geschreeuw van groepen mensen? dat doet mij denken aan de slavernijverledenen mij overgroot opa had toen een hele moeilijke tijd.

hij was overspannen
60 slaven waren toch net wat te veel
het katoen plukt zichzelf niet:trollfacex:

Ik ben even op vakantie jongens

• Like
Waarderingen: BB_
Kan het mis hebben maar ik denk dat dit meisje hiervoor "misbruikt" is.
Beste straf ook wel.

Is het dan meer waar naarmate het langer geleden gezegd is?

In de jaren 30 van de vorige eeuw werden bepaalde dingen ook al gezegd over homo’s, zigeuners n*gers en joden.

Is het dan meer waar naarmate het langer geleden gezegd is?

In de jaren 30 van de vorige eeuw werden bepaalde dingen ook al gezegd over homo’s, zigeuners n*gers en joden.
Uiteraard niet. Niet te vergelijken verder dat snap je zelf ook wel.

Een veelgehoord argument is dat er nooit punt van discussie was voor Sylvana en haar vrinden. Dat is dus onjuist. Verder hoorde ik laatst dat ouderen vroeger alleen de Sint zagen zonder Piet, die kwam toen nog niet overal mee. Was er ook maar eentje of iets dergelijks. Dus wat dat aangaat..

Wie viert hier eigenlijk Sinterklaas? Heeft of kinderen of viert het met familie waarbij kinderen aanwezig zijn?

Ik niet.
Poll.

Laatst bewerkt:
Ik wel, ook pas sinds mijn dochtertje geboren is. Ik heb niet zoveel met Sinterklaas, maar ook niet met Kerst, Pasen, Valentijn, Halloween, verjaardagen enz. Maar als je kleine kinderen hebt dan hoort het er wel bij naar mijn mening.

nvm.

Laatst bewerkt:
nvm.

Laatst bewerkt:
Ik was nog relatief jong toen ik niet meer geloofde. Reden; broer zei tegen mij die onzin geloof je toch niet. Papa en mama kopen alles, kijk maar. En die schoen wordt ook niet door iemand anders gevuld, er komt hier helemaal niemand binnen. :(
Tot groep 8 ogv vrij lang wel :(.

Het was pakjesavond 96 ofzo. Ik zat vol spanning te wachten. Toen zei ik tegen mijn vader. Nu heb ik ze. Als onze buitenlamp aangaat dan komt sinterklaas.

Toen dacht mijn pa kut die ben ik vergeten uit te doen. Dus even later wordt er ineens op het raam geklopt. Maar het licht ging niet aan. Want die had mijn pa snel uitgedaan.

Ondertussen snapte ik er niets meer van hoe dat nou kon. Ja dat is het geheim van Sint en Piet. Maar er stonden wel mooi cadeautjes.

Ik ben niet goed in verhaaltjes typen maar heb mijn best gedaan. :)

We kopen een cadeautje met gedicht voor elkaar. Kerst vieren we met het gezin, maar niet met cadeautjes. M'n ouders zijn gelovig en hebben niets met het Amerikaanse.

Terug
Naar boven