AndroidHealthClinic

Het Pauper Topic

Bezoekers in dit topic

Dat is al genuanceerder. Door woede kan ik inderdaad zo'n reactie wel begrijpen. Als iemand mijn nichtje wat zou aandoen, zou ik ook geneigd zijn met geweld te reageren, maar misschien kan ik mij wel beheersen. Ik heb het dan enkel over iemand rake klappen verkopen, een magazijn leegschieten vind ik wat ver gaan.

Nee is toch niet genoeg man. Het liefts zou ik hem dan nog dagenlang willen martelen en zo lang mogelijk in leven willen houden.
 
Als ze je kinderen verkrachten of proberen te verkrachten wel ja.
Ik vind het überhaupt al niet normaal om vuurwapens in huis te hebben . Natuurlijk kun je nu als argument opvoeren dat je met een mes ook iemand kan doodsteken; het schijnt nu ook dat o.a. door invloeden van drillrap in bepaalde gebieden steeds meer zeer jonge ventjes met allerlei steekwapens rondlopen. Helaas heeft dat al tot doden en gewonden geleid. Bizar. Maar oké, dat is een andere discussie. Maar bij dat dingen daar normaal worden gevonden begint het natuurlijk al de verkeerde kant op te gaan.
 
Nee is toch niet genoeg man. Het liefts zou ik hem dan nog dagenlang willen martelen en zo lang mogelijk in leven willen houden.
De straffen zijn ook veel te mild. Het is te bizar voor woorden dat verkrachters een paar jaar later weer gewoon op vrije voeten zijn en de omstandigheden in Nederlandse gevangenissen zijn veel te luxe. Een soort quarantainehotels. Het mag van mij best wat meer een marteling wezen.
 
Prima noodweer exces verdediging

Het risico dat je 15 jaar moet branden neem ik dan wel.

Ik ken trouwens iemand die dit is overkomen. Zijn vriend had zijn zoon verkracht en hij heeft hem doodgeknuppeld.
 
Ik vind de link met pedos niet.
Het ging over een magazijn ledigen als reactie. Indien je geen vuurwapen hebt is dit überhaupt al niet mogelijk, dus is die verleiding er ook niet.
 
Het ging over een magazijn ledigen als reactie. Indien je geen vuurwapen hebt is dit überhaupt al niet mogelijk, dus is die verleiding er ook niet.
Ik vatte het op als iemand iets serieus aandoen omdat hij aan je kinderen zit. Zo is het 9/10 ook bedoeld
 
Het ging over een magazijn ledigen als reactie. Indien je geen vuurwapen hebt is dit überhaupt al niet mogelijk, dus is die verleiding er ook niet.
52 Toen zeide Jezus tot hem: Keer uw zwaard weder in zijn plaats; want allen, die het zwaard nemen, zullen door het zwaard vergaan.
 
Indien je vanuit de bijbel /.Christendom gaat redeneren wordt geweld met geweld vergelden sowieso afgekeurd.
 
Lijkt me lastig bij moord.
Iemand achteraf opzoeken zal lastiger te verdedigen zijn dan zo ver gaan in the heat of the moment. Iemand van je kind moeten trekken zonder dat diegene het na kan vertellen moet goed te verdedigen kunnen zijn.

"Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding."

Exces als je kunt toelichten dat je emotionele toestand je te ver deed gaan. Bij je kind goed te begrijpen.

Weet niet hoe(of) gevallen hier zo zijn beoordeelt, maar in de VS zeker wel.
 
Het risico dat je 15 jaar moet branden neem ik dan wel.

Ik ken trouwens iemand die dit is overkomen. Zijn vriend had zijn zoon verkracht en hij heeft hem doodgeknuppeld.
Is hij daarvoor veroordeeld?
 
Indien je vanuit de bijbel /.Christendom gaat redeneren wordt geweld met geweld vergelden sowieso afgekeurd.
Behalve op ongelovigen/heidenen.
 
Back
Naar boven