AndroidHealthClinic

Sticky Het Pauper Topic

Vele regels waar minder bedeelden tegenaan lopen zijn erg vreemd ja.
Sommige meer bedeelden hebben het er ook maar moeilijk mee:
Hoogleraar belastingrecht belazert Belastingdienst

Sommige meer bedeelden hebben het er ook maar moeilijk mee:
Hoogleraar belastingrecht belazert Belastingdienst
Poehee €50k boete.

Nog ff wat opwindertjes:

1. Iedere gemeente mag zelf bepalen wat redelijkerwijs wel of niet onder de inlichtingenplicht valt, dit is volkomen willekeurig en onduidelijk;
2. Ook als bij wel voldoen aan de inlichtingenplicht geen korting zou zijn opgelegd is de gemeente verplicht tot vordering van het hele bedrag bij schending inlichtingenplicht (en vaak een boete van 50%);
3. Dit kan tot een periode van jaren teruggaan;
4. Eigenlijk moet je dus van alles wat je krijgt (fles drank voor verjaardag) verslag doen en verantwoording af kunnen leggen;
5. Ook voor het wassen van de auto van de buurman (dat je wellicht doet omdat hij druk is met werk en kinderen) moet je geld vragen en dat opgeven, je mag dat eigenlijk niet gratis doen;
6. Denk niet dat je nog recht hebt op privacy en waardigheid.
Waar ik met verbazing naar kijk is politici die verbolgen reageren terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn voor deze wet.
Volgens mij Omtzigt ook, beetje moe aan het worden van deze man.

Waar ik met verbazing naar kijk is politici die verbolgen reageren terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn voor deze wet.
Volgens mij Omtzigt ook, beetje moe aan het worden van deze man.
Evenals Wilders. De PVV zat immers in het kabinet toen de Participatiewet (die dus voor dit soort situaties heeft gezorgd) werd ingevoerd. En dan nu op twitter janken over het Grote Onrecht wat deze bijstandsmoeder is aangedaan.

Evenals Wilders. De PVV zat immers in 2012 in het kabinet toen de Participatiewet (die dus voor dit soort situaties heeft gezorgd) werd ingevoerd. En dan nu op twitter janken over het Grote Onrecht wat deze bijstandsmoeder is aangedaan.
Ja idd zo goedkoop, maar daar kijk ik dan niet van op. De pvv doet bijna niks anders. Is het enige dat ze bereiken.

Ook het Beste Kamerlid van Nederland kan niet helemaal aan de fractiediscipline ontkomen, het gaat erom wat je vervolgens met die informatie doet.
Laat maar weer eens zien hoe goed geïnformeerd en betrokken deze politiekusjes zijn :roflol: :treuren:
Om de gevolgen van deze draconische wetgeving te kunnen overzien moet je wel aan informatie kunnen komen. Deze informatie is jarenlang op allerlei niveaus begraven voor de Tweede Kamer. Dat is een van de problemen die met de Toeslagenaffaire aan het licht is gekomen.

Kamerleden zijn net mensen, begin tegen mensen over fraude met uitkeringen en ze stemmen massaal voor een keiharde aanpak, want "van ons belastinggeld", een strenge aanpak was ook wat de burger wilde. Laten we wel wezen, fraude tegengaan is op zich een nobel doel, maar niet een doel dat alle middelen heiligt.

Mooi zo, laat alle putten maar open gaan en de drek door de straten stromen.

Als er nu wel aandacht en momentum is kan het mooi onderwerp worden van de verkiezingen.

Ben ook wel benieuwd of gemeentes strenger zijn gaan controleren en handhaven na de laatste ronden decentralisatie van taken (lees: bezuinigen en afknijpen door Rijksoverheid) en samenvoegingen uit efficiëntie onder de noemer Gemeentelijke Herindeling (lees: betere opstapfuncties voor onder meer D66ers).

Er zullen er weinig in Den Haag te vinden zijn die hier geen boter op het hoofd hebben. Noem mij een politieke partij die niet verantwoordelijk is voor een fout en ik toon u iemand zonder macht en invloed.

Even eea in perspectief plaatsen:

Het is hetzelfde als plastic rietjes verbieden, maar niets aan het overige zwerfvuil doen.

Of denken dat je het klimaat redt door het milieu te verwoesten. (Zag eerder vandaag iets voorbijkomen over bossen in Schoorl gekapt door Staatsbosbeheer en dat er meer mensen doodgaan aan luchtverontreiniging (biomassa, houtkachel, slechte ventilatie) buiten en binnen dan aan het klimaat.

Laatst bewerkt:
Even eea in perspectief plaatsen:

Het is hetzelfde als plastic rietjes verbieden, maar niets aan het overige zwerfvuil doen.

Of denken dat je het klimaat redt door het milieu te verwoesten. (Zag eerder vandaag iets voorbijkomen over bossen in Schoorl gekapt door Staatsbosbeheer en dat er meer mensen doodgaan aan luchtverontreiniging (biomassa, houtkachel, slechte ventilatie) buiten en binnen dan aan het klimaat.

Hoeveel aan AAS geld zou er per jaar witgewassen worden?

Ben ook wel benieuwd of gemeentes strenger zijn gaan controleren en handhaven na de laatste ronden decentralisatie van taken (lees: bezuinigen en afknijpen door Rijksoverheid) en samenvoegingen uit efficiëntie onder de noemer Gemeentelijke Herindeling (lees: betere opstapfuncties voor onder meer D66ers).
En jawel een nibud rapport, die hele "participatiewet" is een bezuinigingsronde geweest:
https://forum.bodybuilding.nl/attachments/1117-2eac947438153d1b502543712209cda7-pdf.662572/
Sinds de invoering van de Participatiewet in 2015 hebben gemeenten een steeds belangrijkere rol gekregen in de bestrijding van armoede. Veel bevoegdheden rond inkomensvoorziening zijn gedecentraliseerd. Hierbij zoeken steeds meer gemeenten naar wegen om inwoners met een smalle beurs financieel bij te staan. In de praktijk is dat vaak een worsteling: niet alleen moeten gemeentelijke beleidsmakers de balans vinden tussen beperkte financiële middelen en een toenemende diversiteit aan groepen die op gemeentelijke ondersteuning zijn aangewezen. Ook het bereiken van deze groepen kost gemeenten vaak de nodige kracht.

Bijlagen

Al die bureaucratische narigheid afschaffen en gewoon iedereen gratis geld bieden.

Gratis geld kost toch niets?
Al die bureaucratische narigheid afschaffen en gewoon iedereen gratis geld bieden.
nsis?

Met dat hele rondpompcircus van jongleren met toeslagen en inkomsten om vervolgens te gaan controleren en terugvorderen van mensen die amper wat hebben is zoveel geld en energie gemoeid dat je je inderdaad kan afvragen of je met belastingkorting, verhoging minimumloon en daaraan gekoppeld ww en bijstand of zelfs (deels) basisinkomen niet beter bezig bent.

Wat mij wel verbaast is dat wanneer je aangifte doet bij de politie omdat je motor is gejat (en je hebt bewijs) er niks mee gedaan wordt maar dit soort nsb praktijken de volledige aandacht lijken te krijgen.

Lastig te geloven. 40 miljoen omzet met 6 tegelzaken lijkt mij wel erg veel.

Iemand nog een ander product waarmee ik door met dozen te schuiven schatrijk ga worden?

Lastig te geloven. 40 miljoen omzet met 6 tegelzaken lijkt mij wel erg veel.

dit,

ik had het verhaal ook al gelezen,lijkt me een sympathieke gozer ,is eerlijk over zijn struggles in het begin als ondernemer,
is slim ,werkt hard maar 40 miljoen lijkt me wel erg veel maar het zal allicht wel kloppen ,liegen in een van de grootste
kranten lijkt me niet opportuun ,ik gun hem zijn succes wel ,van 0 tot dit ,respect

Terug
Naar boven