- Waardering
- 7.124
Ik vind t een bijzonder lastige discussie, probeer toch een beetje de nuance te zoeken.
Waar ligt de grens namelijk? Het is wel collectief geld.
Je moeder die zo af en toe eens een boodschapje voor je meeneemt, alla. Zou denk ik iedereen voor zijn eigen kind doen in een dergelijke situatie.
Mag je moeder ook een nieuwe televisie voor je kopen als je oude kapot is? Of wat bijleggen voor de huur? Voor je sigaretten? Je jaarlijkse vakantie voor je betalen?
Mag je stiefvader ook boodschappen voor je doen? Of de buurman? De vriend van een vriend?
Het verraden is een hele andere zaak. Iemand moet toch ergens geklikt hebben. Daar krijg ik ook de kriebels van.
Wat kost het de belastingbetaler als moeder maandelijks 100 euro zou bijdragen in welke vorm dan ook.
En kan je stellen dat de bijstand door dat extratje gekort moet worden met deze 100 euro? Als dochter het niet van moeder gekregen zou hebben, had ze dat dan zelf kunnen betalen?
Bijvoorbeeld nieuwe voetbalschoenen voor haar kleinkind?
Die 100 euro wordt meteen de economie in gepompt, voorkomt misschien zwart werk of zelfs criminele activiteiten. En die nieuwe voetbalschoenen waren er anders gewoon niet geweest. Wie wordt daar beter van?