Fitness Seller

Sticky Het Pauper Topic

Dit verbaasd mij dus totaal niet.
Alsof jij je bovenburen niet zou melden! :p

Heeft je bijstandbuuf een nieuwe seksscharrel en gaat ze tijdens de eerste maanden maximaal minnespel iedere dag en nacht tergend luid tekeer dan kan je natuurlijk ook gewoon de tandenborsteltellers telefoneren.

Dit verbaasd mij dus totaal niet.
Als je nagaat dat ongeveer 1 op de 5 (wat is dat, een kleine 2 miljoen huishoudens ofzo?) in een burenruzie zit, dan vind ik die cijfers nog wel meevallen?

Wat mij wel verbaast is dat wanneer je aangifte doet bij de politie omdat je motor is gejat (en je hebt bewijs) er niks mee gedaan wordt maar dit soort nsb praktijken de volledige aandacht lijken te krijgen.
Why? Kan jij één overheidsinstellingen die wèl naar behoren functioneert? :o

Als je nagaat dat ongeveer 1 op de 5 (wat is dat, een kleine 2 miljoen huishoudens ofzo?) in een burenruzie zit, dan vind ik die cijfers nog wel meevallen?

Hoe vaak komen ze bij jou controleren met al die fietsen voor de deur? :p

Dan vraag je je toch ook af hoe het in andere landen is, als Nederland over het algemeen nog redelijk functioneert (maar voor wie)?

Wat mij wel verbaast is dat wanneer je aangifte doet bij de politie omdat je motor is gejat (en je hebt bewijs) er niks mee gedaan wordt maar dit soort nsb praktijken de volledige aandacht lijken te krijgen.
De verrader slaapt niet.
Bahbah dat soort type mensen, misgunners.

Hoe vaak komen ze bij jou controleren met al die fietsen voor de deur? :p

Dan vraag je je toch ook af hoe het in andere landen is, als Nederland over het algemeen nog redelijk functioneert (maar voor wie)?
Hahaha! Ik vind het nog steeds bizar dat mensen elkaar zo bang zitten te maken. Doe normaal :p

Waarom over de grens kijken? Of het nu om de zorg, de belastingdienst, of wat dan ook... Veel taken kan je laten uit besteden door de particuliere sector. Nu wil ik absoluut niet zeggen dat dat altijd beter is, maar het is wel jammer dat daar niet naar gekeken wordt. Qua efficiëntie en qua kennis liggen daar gemiste kansen. Kijk voor de gein eens op het voedingscentrum, dat is vooral voorlichting met kennis uit de '80/'90.
En hoewel niet alles om winst hoort te draaien, is het niet verkeerd dat er enige prestatie wordt verwacht. Want als je nu kijkt daar dat gedoe met die toeslagen van de belastingdienst, het is toch te schandalig voor woorden hoe ze elkaar de hand boven het hoofd aan het houden zijn.

Alsof jij je bovenburen niet zou melden! :p
Nee. Ik vermoed al een lange tijd dat die gast in de drugshandel zit. Zolang ik er geen last van heb zie ik geen reden om te nsb'en. Het zou anders zijn als er elk weekend junkies over de vloer komen die in de lift pissen en kotsen.

Ik heb een paar woningen naast mij ook een stelletje wonen. Hele aardige mensen. Die man zie ik soms echter 5x in een uur voorbij lopen. Dan gaat ie naar beneden, stapt ie op zijn scootertje, en 10 mins later is ie er weer. Ik zie geen reden om te nsb'en. Gotta make a living.

Nee. Ik vermoed al een lange tijd dat die gast in de drugshandel zit. Zolang ik er geen last van heb zie ik geen reden om te nsb'en. Het zou anders zijn als er elk weekend junkies over de vloer komen die in de lift pissen en kotsen.

Ik heb een paar woningen naast mij ook een stelletje wonen. Hele aardige mensen. Die man zie ik soms echter 5x in een uur voorbij lopen. Dan gaat ie naar beneden, stapt ie op zijn scootertje, en 10 mins later is ie er weer. Ik zie geen reden om te nsb'en. Gotta make a living.
Het was een grap in de richting van wat ik eronder als voorbeeld gaf en @Kroeltijger ook zei: een heleboel van die meldingen komen ook uit conflicten tussen buren die ooit eens zijn begonnen met een verkeerde blik, geen gedag gezegd of geluidsoverlast.

Ik geef je groot gelijk, maar hoop dan ook niet dat ze straks met AKs bij jou door de woonwijk rijden en dat je de kogelgaten in het plafond heb zitten. Vaak geeft het uiteindelijk wel gedoe.

Het was een grap in de richting van wat ik eronder als voorbeeld gaf en @Kroeltijger ook zei: een heleboel van die meldingen komen ook uit conflicten tussen buren die ooit eens zijn begonnen met een verkeerde blik, geen gedag gezegd of geluidsoverlast.

Ik geef je groot gelijk, maar hoop dan ook niet dat ze straks met AKs bij jou door de woonwijk rijden en dat je de kogelgaten in het plafond heb zitten. Vaak geeft het uiteindelijk wel gedoe.
Met de massale islamitische import en verpaupering van deze wijk is het scenario dat jij schetst slechts een kwestie van tijd. Nsb'en gaat dat niet verhelpen.

Deporteren wel, maar dat is weer een andere discussie.

Mijn verbazing zit hem in de inspanningen die gedaan worden zodra er voor de overheid wat te halen valt. Dat werkt hartstikke "goed'!
Als die inspanning nou ook gedaan werden als iemand bestolen of verkracht is...

Maar voor veel nsb burgers is dit juist erg positief en mag het allemaal nog wat strenger. Die kunnen niet wachten tot al het contante geld verdwenen is en verlangen naar een sociaal puntensysteem als China heeft.
Denken dat ze toch niks te hebben verbergen.

Mooi verwoord, deze facebook-post van Rutger Bregman:

Nederland heeft een traditie in stand te houden mijn jong.

Laatst bewerkt:
Mooi verwoord, deze facebook-post van Rutger Bregman:

Nooit Rutger Bergman en mooi verwoord in één zin gebruiken, ook de promotie van zijn collega van de Corrie die een totaal verkeerde weergave gaf van de onderzoeksjournalistiek van RTL Nieuws en Trouw maakt hem tot een onbetrouwbaar sujet.

Zijn project omtrent de echte Lord of the Files is dan wel weer leuk, maar ook vooral voor eigen activime.

Ik vind t een bijzonder lastige discussie, probeer toch een beetje de nuance te zoeken.
Waar ligt de grens namelijk? Het is wel collectief geld.
Je moeder die zo af en toe eens een boodschapje voor je meeneemt, alla. Zou denk ik iedereen voor zijn eigen kind doen in een dergelijke situatie.
Mag je moeder ook een nieuwe televisie voor je kopen als je oude kapot is? Of wat bijleggen voor de huur? Voor je sigaretten? Je jaarlijkse vakantie voor je betalen?
Mag je stiefvader ook boodschappen voor je doen? Of de buurman? De vriend van een vriend?

Het verraden is een hele andere zaak. Iemand moet toch ergens geklikt hebben. Daar krijg ik ook de kriebels van.

Mag je moeder ook een nieuwe televisie voor je kopen als je oude kapot is? Of wat bijleggen voor de huur? Voor je sigaretten?
Dat kan dus wsl verschillen per gemeente, maar het kan beter zijn dat je de televisie dan leent of "huurt", zeker als er nog schulden zijn. Kan me iets herinneren van een laptop via Twitter voor iemand die ook in armoede en/of andere ellende zat, die mocht absoluut niet gegeven worden!

Moet opeens denken aan de foodstamps en/of welfare in Million Dollar Baby ivm met het geven van een huis.

Juridisch gezien zijn boodschappen die je krijgt van je moeder hetzelfde als wat je van de voedselbank krijgt. Dus eigenlijk moet je wat je van de voedselbank krijgt melden als inkomsten en zou dat in theorie gekort kunnen worden, al is het feit dat je naar de voedselbank gaat omdat de bijstand tekort schiet.

Ik vind t een bijzonder lastige discussie, probeer toch een beetje de nuance te zoeken.
Waar ligt de grens namelijk? Het is wel collectief geld.
Je moeder die zo af en toe eens een boodschapje voor je meeneemt, alla. Zou denk ik iedereen voor zijn eigen kind doen in een dergelijke situatie.
Mag je moeder ook een nieuwe televisie voor je kopen als je oude kapot is? Of wat bijleggen voor de huur? Voor je sigaretten? Je jaarlijkse vakantie voor je betalen?
Mag je stiefvader ook boodschappen voor je doen? Of de buurman? De vriend van een vriend?

Het verraden is een hele andere zaak. Iemand moet toch ergens geklikt hebben. Daar krijg ik ook de kriebels van.
Allah heeft er niets mee te maken.

Terug
Naar boven