AndroidHealthClinic

Het persoonlijke ponsplaatje van een gebruiker

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
Ik heb het in het verleden weleens gedaan, vooral in het buitenland: Een briefje in m'n portemonnee gestopt als partner aan artsen moest uitleggen wat ik allemaal tot mij neem aan chemica, in het geval ik reeds op een operatietafel lag en niks meer kon zeggen. Je weet nooit wanneer je een ongeluk krijgt o.i.d. en tijdens buitenlandse verblijven heb ik er 2 ternauwernood met een engeltje op m'n schouder overleefd.

Ik ging ervan uit dat bepaalde producten die men in de operatiekamer toedient zouden moeten worden aangepast of dat ik zelf niet meer adequaat zou reageren op medicatie.
Nu verscheen er net een vertaald stukje van onze grote vrind Willem K. op z'n site en ik moet zeggen, mijn idee scheen toentertijd dus niet zo vreemd geweest te zijn en ik zal het in de toekomst zeker doen.

Het lichaam van een anabolengebruiker reageert anders op medicijnen. Als je een ongeluk krijgt en op de operatietafel belandt, kan dat je leven kosten. Als de artsen niet weten dat je anabolen gebruikt. Dat blijkt uit een artikel in een medisch vakblad, waaruit we de meest interessante passages hebben weggesnaaid. (Anaesthesia. 2005 Jul;60(7):685-92.)

De verhoogde spiermassa van veel gebruikers zorgt voor een verhoogde afgifte van kooldioxide, en dus om krachtiger beademingapparatuur. De anabolen kunnen spieren laten zwellen, waardoor er zenuwen of bloedvaten worden afgeklemd.

De anabolen kunnen leiden tot bloedklontjes, zodat de dosis van preventieve medicijnen daarvoor omhoog moet.

Tegelijkertijd verhogen anabolen de gevoeligheid voor bloedverdunners, waardoor de dosis daarvoor juist moet verminderen. Net als de dosis voor bloedsuikerverlagers, want anabolen maken de insulinereceptoren gevoeliger.

Omdat de lever van gebruikers harder werkt, breken de verdoving voor de operatie sneller af. Die dosering moet dus ook omhoog.

Als je op sap staat, is het misschien een idee om een papiertje in je portemonnee te stoppen waarop staat wat je gebruikt en hoeveel. Het kost niet veel moeite, en het kan je leven redden.

Als het goed is kunnen ze wel van je lichaam aflezen of je juicer bent of niet.

Mars zei:
Als het goed is kunnen ze wel van je lichaam aflezen of je juicer bent of niet.

ja maar hoe kunnen ze zien of je met 500 mg test in de week kuurt of met 2 gram? dat maakt nogal verschil denk je niet?

verder wel een hele goede post! ik ga dit meteen doen :D

Dat is waar, maar toch ze kunnen er dan zoiezo al meteen rekening mee houden en het minstens in de gaten houden.

• Topic Starter Topic Starter
Mars zei:
Dat is waar, maar toch ze kunnen er dan zoiezo al meteen rekening mee houden en het minstens in de gaten houden.

Daar zul je je lelijk in vergissen, sommigen hebben een opgeblazen mega-body met de helft, nee, een kwart van wat ik wegstouw. Dat valt dus op als een 'echte grootverbruiker'maar dat is ie niet!

Mijn lichaam is uitermate goed bestand tegen stoffen die van buitenaf worden toegediend, dat merkte ik in mijn 'feesttijdperk' al.

Nooit katers bijvoorbeeld?

Mars zei:

Ik verstouwde als Spanje-deejay anderhalve fles Bacardi weg per nacht, 7 dagen per week, 6-7 maanden lang. Je begint eerder en heftiger te zweten overdag maar da's alles wat me stoorde. Bah, laat maar zitten, niks om trots op te zijn. Waar ik wel trots op ben is dat sinds ik hard train niks meer drink of het moet oudjaar zijn ofzo.

Leuk idee.

Wordt al veel leuker als de desbetreffende arts eea doorgeeft aan je verzekeringsmaatschappij of nog leuker, AAS de schuld geeft van hetgeen waarom je in het ziekenhuis ligt (true, wordt lastig als je aangereden oid bent, maar you get my drift).

Daar gaat je no claim. :o

Ik doe het al jaren...nu zeker ivm insuline gebruik. Altijd een briefje met de nodige info in de portemonnee en in de auto.

MrJ zei:
Leuk idee.

Wordt al veel leuker als de desbetreffende arts eea doorgeeft aan je verzekeringsmaatschappij of nog leuker, AAS de schuld geeft van hetgeen waarom je in het ziekenhuis ligt (true, wordt lastig als je aangereden oid bent, maar you get my drift).

Daar gaat je no claim. :o

Beter dan te sterven op de OK-tafel aan iets lulligs als teveel of te weinig anas.
Ik weet er alles van want ben zelf werkzaam in het ziekenhuis en hoor dientegevolge erg veel.

De claims zijn aan te vechten, je dood niet. En er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden voor de verzekeraar.

DBC01 zei:
Beter dan te sterven op de OK-tafel aan iets lulligs als teveel of te weinig anas.
Ik weet er alles van want ben zelf werkzaam in het ziekenhuis en hoor dientegevolge erg veel.

De claims zijn aan te vechten, je dood niet. En er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden voor de verzekeraar.

Ik geef er toch geen waarde oordeel aan? Ik geef alleen aan dat zoiets ook negatieve kanten kan hebben, meer niet... :rolleyes:

Iets anders wat ik mijzelf afvraag is de vraag of medisch personeel daadwerkelijk de portemonnee van een slachtoffer checked.

Is dit een soort protocol omdat bijv. medicijn gebruikers altijd iets in hun portemonnee moeten hebben of hoe zit dat?

Natuurlijk, zeker ook omdat je een donor pasje bij je kan dragen.

Die heb ik idd in m'n portemonnee ja. :)

ja en dan ben ik net even op een belangrijke afspraak valt dat briefje uit mn portemonnee het is een goed idee maar stop het dan wel goed weg !!

MrJ zei:
Iets anders wat ik mijzelf afvraag is de vraag of medisch personeel daadwerkelijk de portemonnee van een slachtoffer checked.

Is dit een soort protocol omdat bijv. medicijn gebruikers altijd iets in hun portemonnee moeten hebben of hoe zit dat?

Als jij niet meer kan praten, zullen ze toch je identiteit moeten achterhalen. Dus ja, dan beginnen ze met de portefeuille ;)

of je laat je kuurtjes op je borst tattoeëren :D (ipv een Niet Reanimeren bericht zeg maar)

Maar lijkt me idd een heel goed idee DBC01! Je zou ook een dogtag kunnen laten maken oid. Het briefje in je portemonnaie moet je wel goed bewaren/lamineren: 200 of 2000 mg test maakt nogal een verschil.... en een 0 is zo weggesleten.

Goed idee. Lijkt me namelijk niet prettig als ze aan het opereren zijn en de verdoving/narcose is uitgewerkt

Terug
Naar boven