XXL Nutrition

Het trainingsschema aanpassen?

khalsa

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
60kg
Vetpercentage
19%
Hallo bodybuilders, trainers, atleten,...

Ik heb al 9-10maanden fitnesservaring, ben ongeveer 7kg massa bijgekomen, (weeg nu 68kg en ben 168cm). Maar de laatste tijd zie ik vertraging in vooruitgang, zou ik mijn schema aanpassen?
Dag1: chest & triceps
*flat bench pres
*incline benchpress
*cable fly
*dips
*tricep extensions

Dag 2: back & biceps
*deadlift
*rows
*lat pulldown
*chin ups
*bicep curls

Dag 3: rust

Dag 4 : legs & abs & schoulders
*schoulder press
*side delt raises
*squats
*hamstring leg curls
*leg extensions
*calf raises
*2-3 buikspier oefeningen

Dag 5: rust

Dag 6: heel het schema opnieuw

Ik doe voor alle oef 3-4 sets en tussen 6-12 reps, ik verander iedere training het gewicht en reps,
Hebben jullien tips? Of een idee wrm mijn vooruitgang zo sterk vertraagd is?

Alvast bedankt,
Vriendelijke groetjes,

Naarmate je meer aankomt in spiermassa zal je onderhoud omhoog gaan, en moet je dus meer eten om te blijven groeien.

En buiten het bovenstaande is het ook zo dat je in het begin snel veel verschil zal zien (beginners gain) en naarmate je wat extra massa hebt gekregen zal je vooruitgang minder snel gaan. Dat is een mooi moment om zowel je trainings- als je voedingsschema aan te passen aan de nieuwe situatie
(dus behoeftes opnieuw aanpassen, meer gaan eten en andere oefeningen in je training gooien)

• Topic Starter Topic Starter
En buiten het bovenstaande is het ook zo dat je in het begin snel veel verschil zal zien (beginners gain) en naarmate je wat extra massa hebt gekregen zal je vooruitgang minder snel gaan. Dat is een mooi moment om zowel je trainings- als je voedingsschema aan te passen aan de nieuwe situatie
(dus behoeftes opnieuw aanpassen, meer gaan eten en andere oefeningen in je training gooien)

Bedoel je nu, anderen oefeningen doen, of gewoon extra oefeningen toevoegen aan het bestaande schema?

Zolang je nog steeds het gewicht bij de oefeningen kan verhogen zou ik niets aanpassen aan je schema

Terug
Naar boven