Fitness Seller

Het WK 2006 topic!

Luukie23 zei:
Die wedstrijd vanavond moeten ze echt afschaffen...Derde of Vierde op een WK? Who cares?

Nu is het een leuke manier voor het gastland om met opgeheven hoofd het toernooi af te sluiten. Bovendien, als je derde word, zijn er maar twee beter dan jij en heb je een medaille. Word je vierde, dan zijn er 3 beter dan jij en heb je niks. Dus het maakt wel wat uit. En als je niet schiet, ken je ook niet scoren. Bovendien is de bal een essentieel onderdeel van het spel. Da's toch logisch?

Duitsland zeer verdiend derde geworden. Niet dat het er toe doet, maar goed:cool:

Ronaldo, Ronaldo, je hebt best leuke acties in huis, maar waarom verpest je toch je hele reputatie door de meest opzichtige schwalbes te maken. Elke wedstrijd maar weer?
Is er nou niemand in zijn omgeving die hem hierover toe kan spreken want het gaat zijn verdere carriere zeker belemmeren. (FIFA comite heeft zijn onsportief gedrag ook in overweging genomen bij het uitroepen van beste jonge speler van het toernooi. Hij lag eerst straatlengtes voor, maar haalde het mede hierdoor uiteindelijk niet)

boerenkool zei:
Nu is het een leuke manier voor het gastland om met opgeheven hoofd het toernooi af te sluiten. Bovendien, als je derde word, zijn er maar twee beter dan jij en heb je een medaille. Word je vierde, dan zijn er 3 beter dan jij en heb je niks. Dus het maakt wel wat uit. En als je niet schiet, ken je ook niet scoren. Bovendien is de bal een essentieel onderdeel van het spel. Da's toch logisch?

Jij hebt duidelijk nog nooit aan een team/toernooi sport meegedaan. Dan is er maar 1 plaats die telt en dat is de eerste!!! de rest is bijzaak.

Luukie23 zei:
Jij hebt duidelijk nog nooit aan een team/toernooi sport meegedaan. Dan is er maar 1 plaats die telt en dat is de eerste!!! de rest is bijzaak.

Ik beschrijf alleen maar wat ik op tv gezien heb. Die Duitsers zijn toch wel happy met het resultaat. Als je als Duitser zwaar strijd geleverd hebt en alles gegeven hebt, dan heb je maximaal gepresteerd en ga je verder niet zeiken. Dat is meer iets voor Nederlanders.

boerenkool zei:
Ik beschrijf alleen maar wat ik op tv gezien heb. Die Duitsers zijn toch wel happy met het resultaat. Als je als Duitser zwaar strijd geleverd hebt en alles gegeven hebt, dan heb je maximaal gepresteerd en ga je verder niet zeiken. Dat is meer iets voor Nederlanders.

Tuurlijk is het voor Duitsland zelf een fantastische manier om af te sluiten, dat is toeval dat het gastland nu nog een wedstrijd mag spelen. Maar een echte sportman wil winnen en heeft niks met een derde of vierde plaats.Als landen als Brazilië, Argentinië, Nederland moesten spelen zou het een formaliteit worden met B-elftallen. En ik denk dat je als FIFA dan toch echt je doel voorbijschiet.

Alleen de naam al: de 'troostfinale' dat zegt al genoeg toch?

Luukie23 zei:
Tuurlijk is het voor Duitsland zelf een fantastische manier om af te sluiten, dat is toeval dat het gastland nu nog een wedstrijd mag spelen. Maar een echte sportman wil winnen en heeft niks met een derde of vierde plaats.Als landen als Brazilië, Argentinië, Nederland moesten spelen zou het een formaliteit worden met B-elftallen. En ik denk dat je als FIFA dan toch echt je doel voorbijschiet.

Alleen de naam al: de 'troostfinale' dat zegt al genoeg toch?

Ben ik niet helemaal met je eens. Het punt is dat een derde plaats in het voetbal toevallig niet zoveel betekent, maar in andere sporten ben je gewoon erg blij als je brons haalt op een WK. Een "echte" sportman wil elke wedstrijd winnen. Dat zijn over het algemeen juist hele fanatieke mensen, soms ronduit vervelend want ook een partijtje voetvolley kunnen ze zo serieus nemen dat ze er ruzie over gaan maken.

Luukie23 zei:

Dat ben ik dus niet helemaal met je eens! Ik doe nog steeds aan futsal en ook al gaat het aan het einde van het seizoen vaak nergens meer over (drie keer op rij 5e) ik wil altijd winnen.

Dat is meestal met teamverband dat je niet echt voor de 3e plek wilt gaan. Als je gewoon in je eentje moet opboksen en je bent niet favoriet ben je al tevreden met een 3e plek.

Goed voorbeeld een Italiaanse turner op de ringen was 12 jaar geleden op z'n top werd 5 wereld kampioen 1 keer goud en deed weer mee na een lange rust pauze. Die werd toen 3e op de olympische spelen. Die Italiaan was echt dol gelukkig hij had het echt nooit verwacht.

bouwens62 zei:
Dat ben ik dus niet helemaal met je eens! Ik doe nog steeds aan futsal en ook al gaat het aan het einde van het seizoen vaak nergens meer over (drie keer op rij 5e) ik wil altijd winnen.

dat is dan ook een competitie en geen toernooi. Bij een toernooi is de teleurstelling voor een echte sportman na het uitschakelen in een halve finale op een WK zo enorm groot, dat dan de troost finale er niet meer toe doet. Voor het gast land en kleinere landen (die nog nooit bij de laatste 4 zijn geeindigd) ligt dit misschien anders. Maar voor de grote voetbal landen gaat dit op. Bij individuele sporten ligt dit natuurlijk anders...

Als je praat over een schwalbe... dit was er een :eek: wel triest... lijkt een beetje matchvervalsing.

Santino88 zei:
Als je praat over een schwalbe... dit was er een :eek: wel triest... lijkt een beetje matchvervalsing.

Hij heeft het goed kunnen maken met zijn rake kopbal. Ik hoop dat Zidane zijn laatste 45 minuten beter gaat spelen.

PS: heeft iemand het voetbalshirt van Zidane van Frans elftal uit 1998 (of 2002) te koop?

**** Zidane. Hij mag blij zijn dat 'ie in de finale staat. Ik zou het echt heel erg vinden als dit Franse elftal wereldkampioen wordt. Vind er geen reet aan.

Tjonge, jonge, verlenging.
Er komt maar geen eind aan dit waardeloze WK!:rolleyes:

Nog 30 minuten, weer tijd voor echte sport daarna.

Santino88 zei:

die penalty bedoel je... sorry, maar zijn voet werd aangetikt, en als je zwaaibeen achter je standbeen blijft haken ben je een hele knappe jongen als je overeind blijft. Geen schwalbe dus. Waarschijnlijk niet met opzet, maar ten eerste kwam die Italiaan nogal onbeholpen in en ten tweede legde hij (al dan niet "per ongeluk" wel een speler met scoringskansen neer in het strafschopgebied)

Zidane :wave: :toilet:

Wat een malloot, maar goed dat hij afscheid neemt.

Baai baai Zizou. :hello:

Triest dat z'n ervaren speler dit doet, in z'n laatste match dan nog... haha de ironie :no:

Kan iemand een foto van die fout posten :)

Tja het is niet de eerste keer dat bij hem de stoppen doorslaan, psychopaat is het.

Het is niet raar dat dit k*twk moet eindigen met penalty's

Terug
Naar boven