XXL Nutrition

Heup/onderrug blessure

Spear

Cool Novice
Waardering
21
Lengte
1m78
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Hallo allemaal,

Ik neus al een aardige tijd mee op dit forum en heb behoorlijk wat geleerd. Ik vond altijd mijn antwoorden in de posts van andere mensen, maar ik heb nu een probleem wat zo specifiek is dat ik maar eens een thread begin J

2 weken geleden heb ik mezelf geblesseerd bij het deadliften. Ik tildeniet heel veel meer dan normaal gesproken, maar voelde bij het terguzetten in de laatste 20cm iets niet helemaal goed gaan in mijn onderrug. Ik heb de oefening gestaakt, nog wat anders gedaan, en ben naaar huis gegaan. Ik volede me wat stijf, maar ik had niet het idee dat er echt iets mis was.

De volgende dag kon ik niet eens uit bed komen zo’n pijn had ik. Mijn onderrug was gevoelig en ik liep moeilijk omdat mijn heup scheef stond.
De huisarts verwees me door voor een echo omdat hij constateerde dat ik naast mijn scheefstand ook een bult op mijn heup had. De echo liet niets geks zien (geen bloed, geen lipoom) dus hij “wist het ook niet meer”.

Vervolgens heb ik een afspraak gemaakt bij een chiropractor.
Fast forward naar 2 weken later: de scheefstand is bijna helemaal weg, en de pijn in mijn onderrug is er niet meer. Ik heb nu echter pijn in mijn heup (waarschijnlijk is mijn SI-gewricht verstijfd of geirriteerd) en heb geen oppervlakte-gevoel in mijn grote teen, wat wijst op een beknelde zenuw. Volgens de chiro is dat het gevolg van een hele stijve spier, en is de bult op mijn heup (die minder is maar nog steedes aanwezig) een zwelling omdat ik mij ernstig vertild heb. Ook loop ik erg moielijk en ben ik aan het eind van een werkdag echt helemaal kapot omdat ik niet weet hoe ik moet zitten/staan/liggen.

Zijn er hier mensen die een soortgelijke blessure hebben gehad, en wat is de herstel periode?
Ik heb niet het gevoel dat ik de antwoorden krijg die ik wil van mijn chiropractor dus ik overweeg over te stappen naar een “gewone” fysiotherapeut. Wat is hier de mening over?

Alvast bedankt voor de hulp!

Al 3 of 4 jaar last van. 1 maand niet kunnen lopen. Stond zo scheef als een hoepel. (naar de zijkant) Kon geen 1 meter lopen en moest mij al op de grond laten vallen. Helse pijnen.
Heb er nog steeds last van en kan nog steeds niet echt trainen.
Manueel therapie is erg fijn hiervoor vind ik.
Al vaker bij de dokter geweest om een verwijzing voor een MRI scan. Helaas. Oh misschien heb je wel Reuma. Laten we dat eerst maar testen. Ja daag, ik zeg toch net dat ik mij vertilt heb....... :S

Naja misschien heb jij er eerder geen last meer van, maar ik loop er nog steeds mee.
Je hebt denk ik spit gehad. En dat kan erger zijn in pijn dan een hernia.

veel succes!

• Topic Starter Topic Starter
Al 3 of 4 jaar last van. 1 maand niet kunnen lopen. Stond zo scheef als een hoepel. (naar de zijkant) Kon geen 1 meter lopen en moest mij al op de grond laten vallen. Helse pijnen.
Heb er nog steeds last van en kan nog steeds niet echt trainen.
Manueel therapie is erg fijn hiervoor vind ik.
Al vaker bij de dokter geweest om een verwijzing voor een MRI scan. Helaas. Oh misschien heb je wel Reuma. Laten we dat eerst maar testen. Ja daag, ik zeg toch net dat ik mij vertilt heb....... :S

Naja misschien heb jij er eerder geen last meer van, maar ik loop er nog steeds mee.
Je hebt denk ik spit gehad. En dat kan erger zijn in pijn dan een hernia.

veel succes!

Wow, al 4 jaar? Ben je al eens bij een chiropractor of fysio geweest? En waar zit je pijn nu, als ik vragen mag?

http://veelbeterfysiotherapiealmere.nl/ = goede fysio met goed portfolio.

Ik weet niet waar je woont, maar deze gasten zijn echt supergoed met dit soort klachten. Momenteel ook in behandeling vanwege scheve heup en pijn in mijn rug. Kon amper bukkken en na wat behandelingen ben ik er bijna vanaf.

Ik zeg wel dat mijn klachten wat minder extreem zijn dan die van jullie, maar het is het proberen waard.

http://veelbeterfysiotherapiealmere.nl/ = goede fysio met goed portfolio.

Ik weet niet waar je woont, maar deze gasten zijn echt supergoed met dit soort klachten. Momenteel ook in behandeling vanwege scheve heup en pijn in mijn rug. Kon amper bukkken en na wat behandelingen ben ik er bijna vanaf.

Ik zeg wel dat mijn klachten wat minder extreem zijn dan die van jullie, maar het is het proberen waard.

Thanks! Almere is beetje ver (ik woon in Amsterdam) maar misschien is het de moeite waard :)

Wat voor klachten had jij precies?

Wow, al 4 jaar? Ben je al eens bij een chiropractor of fysio geweest? En waar zit je pijn nu, als ik vragen mag?

Chiropractor nog niet. Fysio al zo vaak. Fysio helt niet echt. Misschien is een chiro wel wat. Heb over twee weken weer afspraak bij de dokter. En dit keer moet er toch echt eens een MRI van komen. :mad:

Hallo,

het leek me wel een goed idee even een update te geven indien mensen dit bericht volgen.

We zijn inmiddels ruim een week verder, en er zit verbetering in. De chiropractor heeft mijn heup weer helemaal recht gekregen en ik loop weer normaal (althans, het ziet er normaal uit; mijn heup spier is nog erg gevoelig).

Echter, de gevoeloosheid in mijn grote teen en scheenbeen is ietsje erger geworden. De chiroptactor stelt dat de zenuw ter hoogte van mijn L5 wervel erg is geirriteerd door de overbelasting en wil me diclophonac voorschrijven om de infectie tegen te gaan, maar ik ga niet zomaar medicijnen nemen.

Maandag dus naar de huisarts voor een verwijzing naar de neuroloog.

Zijn er hier mensen die al eens eerder met deze klachten te maken hebben gehad? (verdoofd gevoel in teen/voet)
Hoe lang duurde dat, wat was de oorzaak, en kwam het vanzelf weer terug?

Terug
Naar boven