XXL Nutrition

hGH + carb timing

Bezoekers in dit topic

hmm toch wel? dat doe ik nu onderhand 12 weken maar kom elke keer weer tegen niet voor het slapen gaan dit dat...

klopt, lastig want veel zeggen dat je snachts je eigen aanmaak dan verstoord.

mij is verteld dat deze er gewoon bijkomt

andere zeggen weer dat je zelf niks meer aanmaakt als je hgh zet

ik zet hem minimaal uur na avondeten en kan ik erna mijn kwark eten en tebed

pre bed is klote met je evt kwark
 
ik zelf train rond 18;45 ben ik ong 20;15 klaar ga ik naar huis shake met havermout, douchen en shit ben ik rond 21;00 klaar met alles zet ik hem rond 21;15 en om 22;30 naar bed.
 
klopt, lastig want veel zeggen dat je snachts je eigen aanmaak dan verstoord.

mij is verteld dat deze er gewoon bijkomt

andere zeggen weer dat je zelf niks meer aanmaakt als je hgh zet

ik zet hem minimaal uur na avondeten en kan ik erna mijn kwark eten en tebed

pre bed is klote met je evt kwark

Ivm voeding rondom zetten?
 
hmm toch wel? dat doe ik nu onderhand 12 weken maar kom elke keer weer tegen niet voor het slapen gaan dit dat...

met dit warme weer slapen meeste die on zijn niet :o
 
weet niet wat voor GH ik heb maar sinds dat ik aan die shit zit slaap ik echt als een baby
 
GH zal op iedereen ook weer ander effect hebben. Leeftijd doet ook wat.
Ik werd van CJC peptide in begin roesig, eerste keer. Tweede dag ook al vrijwel niet meer.
En van deze GH nu, ook al is deze niet heel sterk, merk ik niets op mijn slaap.
Misschien als andere merken ooit binnenkomen (duurt lang), dat die heel anders werken. Ga dan zeker weer even serumtest(s) doen.
Deze matige GH voegt niet heel toe heb ik het idee.

Sowieso heb ik van mijzelf (voor ik ooit GH had geprobeerd) al een GH gut, dus tjah, eigenlijk heb ik GH helemaal niet nodig dus!
 
Benieuwd naar data

Alleen, wat voor data?
Bedoel je bloedsuikermetingen?

Enige dat ik kan bedenken: maand of 3 GH zetten en dan na 3 uur juist 30 suikerklontjes eten en kijken of lichaam die naderhand nog wegkrijgt of dat de GH je insuline verneukt en de boel niet meer opgeruimd krijgt.
Aantaal maanden doen want resitentie bouwt zich vast pas na verloop van tijd op.

Omgekeerd kan niet: als je insuline top blijft werken en de suiker wegkrijgt in korte tijd, is het niet zo dat dat invloed op je GH heeft. Dat zou alleen voor endogene afgifte kunnen gelden (vandaar dus niet te veel carbs voor het slapen omdat het je eigen GH afgifte dan zou belemmeren).

Bovenstaande test lijkt me niet echt fijn.
 
Ik heb nu toch een bijzonder interessante meting.
Deze zaterdagochtend.
Ontbijt rond 08:20. Grote shake gehad, 400 gram brood ongeveer (droog).
Rond 9:30 gaan training. Bloedsuiker 3.3, vreemd laag zo na eten.
Injectie GH, omgerekend misschien 2 IU? Lastig te zeggen, die GH was niet zo goed, maar elke batch verschilt, kan dus 2 IU zijn, maar ook 4 IU.
1,5 uur getraind.
Thuis weer bloedsuiker gemeten: 7.5

Ik heb nog NOOIT hoger dan 6 gemeten in het verleden.
Vrijwel altijd nog onder de 5.

Die piek van de GH zal dus ongeveer ook nu tot nu+1 uur zijn.
Zou de GH dus inderdaad fors insuline productie belemmeren?

Idee is namelijk dat tijdens de training de lever meer suiker in het bloed gooit, maar door tijdelijk insuline-resistentie van de GH die niet snel weggewerkt wordt en helemaal niet de spieren in trekt.

Dit zou impliceren dat GH voor je training zetten juist NIET verstandig is.

Om eerlijk te zijn vind ik deze 7,5 meting zo hoog dat ik direct weer mijn timing ga aanpassen. Dit kan nooit goed zin omdat ik normaal rond de 5 zit en nog nooit boven de 6 gemeten heb zelfs (hele history staat netjes gelogd), ook niet na trainingen.

Of het dus invloed van de GH is weet ik niet zeker, maar het lijkt er wel op.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Half uurtje crosstrainer, nu is bloedsuiker weer naar 5.8, dus redelijk netjes, hoewel ik gemiddeld genomen rond 4 a 4,5 zit (en zat, 3 jaar geleden toen ik ook periode veel metingen heb gedaan), nog steeds wel wat hoog voor mijn gevoel.

Ik zal komende periode nog wat vaker meten.
Interessants zijn nu:

- aantal keren NIET voor trainen zetten en kijken wat bloedsuiker naderhand is.
- stuk of 2 keer WEL weer voor trainen zetten en kijken of bloedsuiker dan significant hoger is.

Als bovenstaande geldt, zou je kunnen zeggen dat in mijn geval een soort insuline-resistentie optreedt na toedienen GH.
Ik ben benieuwd :)
 
Vandaag zonder GH te zetten, was het 4.5 voor de training, 3.9 na de training.
Behoorlijk verschil met gisteren dus.
Omdat ik komende week hoop ik switch naar andere merk(en), wordt het wellicht pas weekend of zelfs weekend er op dat ik weer experimenteer met juist wel voor training zetten.
Ik hou het weekend aan, dan kan ik goed vergelijken met die vreemd hoge 7,5 meting van gisteren.
Misschien was het een toevallige samenloop van omstandigheden en niet specifiek aan de GH te wijten.
We zullen het zien. Ik laat het hier te zijner tijd weten of er iets interessants uit komt of dat er alsnog weer weinig over te zeggen valt :)
 
Mss dat een middel als berberine kan helpen om de waarden laag te houden
 
Ik heb nu toch een bijzonder interessante meting.
Deze zaterdagochtend.
Ontbijt rond 08:20. Grote shake gehad, 400 gram brood ongeveer (droog).
Rond 9:30 gaan training. Bloedsuiker 3.3, vreemd laag zo na eten.
Injectie GH, omgerekend misschien 2 IU? Lastig te zeggen, die GH was niet zo goed, maar elke batch verschilt, kan dus 2 IU zijn, maar ook 4 IU.
1,5 uur getraind.
Thuis weer bloedsuiker gemeten: 7.5

Ik heb nog NOOIT hoger dan 6 gemeten in het verleden.
Vrijwel altijd nog onder de 5.

Die piek van de GH zal dus ongeveer ook nu tot nu+1 uur zijn.
Zou de GH dus inderdaad fors insuline productie belemmeren?

Idee is namelijk dat tijdens de training de lever meer suiker in het bloed gooit, maar door tijdelijk insuline-resistentie van de GH die niet snel weggewerkt wordt en helemaal niet de spieren in trekt.

Dit zou impliceren dat GH voor je training zetten juist NIET verstandig is.

Om eerlijk te zijn vind ik deze 7,5 meting zo hoog dat ik direct weer mijn timing ga aanpassen. Dit kan nooit goed zin omdat ik normaal rond de 5 zit en nog nooit boven de 6 gemeten heb zelfs (hele history staat netjes gelogd), ook niet na trainingen.

Of het dus invloed van de GH is weet ik niet zeker, maar het lijkt er wel op.

Heeft niets met insuline-resistentie te maken maar met een indirect effect van hgh op insulineproductie. Dit doordat een (hoge) dosis hgh je somatostatine stimuleert (om eigen gh aanmaak te verminderen) en dit verlaagt je insuline. Als je binnen 1u na injectie meet zou je bloedsuiker zelfs lager kunnen liggen (insuline piek) en idd na ca. 1u zit je met een hogere bloedsuiker door minder insuline.
 
Heeft niets met insuline-resistentie te maken maar met een indirect effect van hgh op insulineproductie. Dit doordat een (hoge) dosis hgh je somatostatine stimuleert (om eigen gh aanmaak te verminderen) en dit verlaagt je insuline. Als je binnen 1u na injectie meet zou je bloedsuiker zelfs lager kunnen liggen (insuline piek) en idd na ca. 1u zit je met een hogere bloedsuiker door minder insuline.
Heeft langdurig gh gebruik geen invloed op insuline resistentie / kans op diabetes?
 
Heeft niets met insuline-resistentie te maken maar met een indirect effect van hgh op insulineproductie. Dit doordat een (hoge) dosis hgh je somatostatine stimuleert (om eigen gh aanmaak te verminderen) en dit verlaagt je insuline. Als je binnen 1u na injectie meet zou je bloedsuiker zelfs lager kunnen liggen (insuline piek) en idd na ca. 1u zit je met een hogere bloedsuiker door minder insuline.

even off topic je zegt om eigen gh te verminderen.

maak je nu wel of geen gh meer als je hgh zet
 
even off topic je zegt om eigen gh te verminderen.

maak je nu wel of geen gh meer als je hgh zet
Gh aanmaak is op latere leeftijden sowieso erg laag, maar suprafysiologische levels van vrijwel elk hormoon onderdrukken eigen productie via negatieve feedback. Mate van onderdrukking is doorgaans dosisgerelateerd
 
Back
Naar boven