MuscleMeat

HIIT na kt

• Topic Starter Topic Starter
slecht of niet, zolang je je er goed bij voelt en er niet aan kapot gaat waarom niet?
ik ben vorig jaar met een goed dieet en enkel HIIT als cardio na mijn KT van 19% BF naar 13% BF gegaan in 3 maand wat voor mij een flinke prestatie is.

PS: Niet te vergeten dat er nog zoveel meer voordelen aan HIIT zitten, vooral m'n herstel vermogen tussen oeffeningen en andere sporten was gigantisch vooruit gegaan.

Laatst bewerkt:
Martin van Leangains heeft er iets over laten vallen dat het echt negatief is, heb het documentje nu niet.
Beste is om nooit conditioning en KT op 1 dag te doen.

Martin van Leangains heeft er iets over laten vallen dat het echt negatief is, heb het documentje nu niet.
Beste is om nooit conditioning en KT op 1 dag te doen.

Wat sowieso speelt is dat je met HIIT geen vet verbrand, maar wel heel veel vetzuren in je bloedbaan pompt. Nu had je dat hoogst waarschijnlijk ook al gedaan met de KT, dus what's the point. Ik zou eerder de tijd na de KT gebruiken om de vetzuren af te branden met wat rustige cardio, anders worden ze maar weer gewoon opgeslagen. Niet dat het allemaal veel uit maakt, ook zonder ingewikkelde combinaties kun je prima cutten.

Wat sowieso speelt is dat je met HIIT geen vet verbrand, maar wel heel veel vetzuren in je bloedbaan pompt. Nu had je dat hoogst waarschijnlijk ook al gedaan met de KT, dus what's the point. Ik zou eerder de tijd na de KT gebruiken om de vetzuren af te branden met wat rustige cardio, anders worden ze maar weer gewoon opgeslagen. Niet dat het allemaal veel uit maakt, ook zonder ingewikkelde combinaties kun je prima cutten.

Precies, cardio apart / na training.., maakt allemaal niks uit..

Precies, cardio apart / na training.., maakt allemaal niks uit..

Zelf vind ik het fijn cardio (indien het kort en intensief is, zoals HIIT en andere heftige intervallen) direct na KT te doen. Doe je dit op een dag waarop je geen KT doet, rust je toch alleen maar minder, of zelfs niet? Liever 4x in de week terror en 3 dagen rust, dan 6x in week aan de bak moeten en dan de zondag overhouden (brakheid :)) waardoor je alsnog niet volledige rust hebt. + Je bent al opgewarmd

zelf vind ik het fijn cardio (indien het kort en intensief is, zoals hiit en andere heftige intervallen) direct na kt te doen. Doe je dit op een dag waarop je geen kt doet, rust je toch alleen maar minder, of zelfs niet? Liever 4x in de week terror en 3 dagen rust, dan 6x in week aan de bak moeten en dan de zondag overhouden (brakheid :)) waardoor je alsnog niet volledige rust hebt. + je bent al opgewarmd
+10000!

Zelf vind ik het fijn cardio (indien het kort en intensief is, zoals HIIT en andere heftige intervallen) direct na KT te doen. Doe je dit op een dag waarop je geen KT doet, rust je toch alleen maar minder, of zelfs niet? Liever 4x in de week terror en 3 dagen rust, dan 6x in week aan de bak moeten en dan de zondag overhouden (brakheid :)) waardoor je alsnog niet volledige rust hebt. + Je bent al opgewarmd

Je hoeft niet percee heftige intervallen te doen he.., op een rustdag (geen kt) kun je ook een uurtje rustig hardlopen, goed voor gezondheid + vetverbranding en je doorbloed ook nog eens goed = goed herstel :)

Je hoeft niet percee heftige intervallen te doen he.., op een rustdag (geen kt) kun je ook een uurtje rustig hardlopen, goed voor gezondheid + vetverbranding en je doorbloed ook nog eens goed = goed herstel :)
waarom geen KT op de dag dat je een uur wilt hardlopen?
ik dacht altijd dat na je KT hardlopen JUIST goed was ivm vet verbranding???

Zowiezo BCAA nemen. Alleen ik het zou het zelf op een rustdag doen, aangezien ik niet de energie meer kan opbrengen na een intensieve KT workout nog HIIT te doen.

tuurlijk, strong willpower, je gelooft toch zelf niet dat als je klaar bent met kt, echt helemaal kapot bent?
tuurlijk zeg je ''ja'', iedereen wilt wel eens de e-hero uithangen, snap ik wel.

inb4rage
inb4doyouevenlift

on topic: bcaa zijn niet zozeer nodig, tis gewoon een leuk toevoeging. gewoon het zekere voor het onzekere, ynowatimsayn

Laatst bewerkt:
tuurlijk, strong willpower, je gelooft toch zelf niet dat als je klaar bent met kt, echt helemaal kapot bent?
Jij vind dat je na squats, powercleans, deadlifts, core, en posterior chain assists nog gewoon lekker kunt sprinten? Hoeveel nut denk je dat die "sprints" dan nog hebben?

Laatst bewerkt:
Deze jongen heeft nog nooit zwaar getrained en is hier gekomen om een beetje te trollen ;)

Maar HIIT levert wel een hogere afterburn op en je blijft minder lang in de catabole zone dan met steady state cardio.

Desalniettemin kan cardio het beste gedaan worden op off days imo.

Terug
Naar boven