Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jij vind dat je na squats, powercleans, deadlifts, core, en posterior chain assists nog gewoon lekker kunt sprinten? Hoeveel nut denk je dat die "sprints" dan nog hebben?

dat is wel zo maar heb ik nou niet een dubbel zo grote hypertrofie als ik KT doe en daarna HIIThet zou dan toch ook nog voor extra hypertrofie kunnen zorgen als je na benendag nog hardloopt/sprint?
dan heb je dubbele winst![]()
gesmaakt
zo kom je wel aan je posts ja.
Er zijn hier ook veel voorstanders van HIIT, maar weinig van HIIT na het krachttrainen. En dat geld voor alle forums, atleten, en mensen die serieus met KT of HIIT bezig zijn. Behalve misschien crossfit. Maar dat is een ander verhaal. Het algemeen geaccepteerde is om HIIT 1 keer per week te doen op een rust dag, ik geloof het liefst zaterdag.dat is wel zo maar heb ik nou niet een dubbel zo grote hypertrofie als ik KT doe en daarna HIIT
word m'n EPOC dan niet nog langer en intensiever ?
BTW: Volgens mij zijn er niet zo heel veel mensen op DBB voorstander van HIIT ofwel?
terwijl in de VS zijn ze er gek op.
Ik zou gewoon graag willen weten wat wel/niet kan met HIITEr zijn hier ook veel voorstanders van HIIT, maar weinig van HIIT na het krachttrainen. En dat geld voor alle forums, atleten, en mensen die serieus met KT of HIIT bezig zijn. Behalve misschien crossfit. Maar dat is een ander verhaal. Het algemeen geaccepteerde is om HIIT 1 keer per week te doen op een rust dag, ik geloof het liefst zaterdag.
Je EPOC zal misschien toenemen, maar waarom denk je dat je daarnaast ook plotseling meer ruimte voor herstel hebt?
Daarom zeg ik ook dat het ook gedeeltelijk per persoon verschillend kan zijn,men moet zich niet zo druk maken over studies etc,
tis jouw lichaam, als jij groeit van bv, 20 reps ipv 6, zie ik geen reden om dat niet te doen..
als jij een harde kt achter de rug hebt en daarnaast nog 15 min hiit kan doen( ik dus), kun je dat doen..
altijd dat gezeik over, studie dit dat, zus zo, wordt er een beetje ziek van..
Er zijn heel veel onderzoeken naar HIIT gedaan. De hele sportwereld draait erop.Ik zou gewoon graag willen weten wat wel/niet kan met HIIT
aangezien ik dit zelf wel 3 x per week kan doen zonder problemen,
ik ondervind er zelf meer voordelen aan dan bij low intensity
zoals herstel vermogen bij andere sporten,
weet iemand of er ergens wetenschappelijke onderzoeken zijn naar HIIT?
ben echt wel benieuwd hoe vaak je dit per week kan doen,
ook denk ik dat het per persoon afhankelijk is.
Daarom zeg ik ook dat het ook gedeeltelijk per persoon verschillend kan zijn,
maar toch is het leuk om te zien wat het nou PRECIES met je doet aan de hand van wetenschappelijke feiten.
echt, variatie, dat is het enige ingredient wat je nodig hebtWaarom?
Er zijn heel veel onderzoeken naar HIIT gedaan. De hele sportwereld draait erop.
Het probleem is dat als je geen beginner meer bent je geen ruimte in je herstelcapaciteit hebt om 3 keer per week krachttraining te doen (en daarmee doelen te bereieken) en ook nog eens 3 keer HIIT. Als je hard traint is het herstel van alleen die 3 keer KT al moeilijk.
En misschien lukt het wel, maar misschien zou je wel veel betere krachtgains kunnen maken met 1 keer per week HIIT en 2 keer joggen ofzo. Dus, hoe ver ben je gevorderd met KT en wat zijn daar je doelen? En wat is de prioriteit tussen conditie en krachttraining? Wat zijn uberhaupt de prioriteiten daarvan in je leven?
Meer moeite doen is niet beter. Rechtdoor is sneller. Willekeurig oefeningen of trainingen doen voor shock i.p.v. gestructureerde progressieve overload is meer gelijk aan links en rechts afslaan terwijl je rechtdoor moet.wat kost meer moeite
berg opwaarts, rechte lijn, opwaarts, enzovoort
of
recht door..............
Ja daarom vind ik HIIT ook niet ideaal voor de rustdagen doordeweeks. Ik vind zaterdag perfect omdat je dan zondag nog hebt om te herstellen. Die andere rustdagen kan je nog wel iets actiefs doen, maar ik zou de intensiviteit laag houden. Dit komt geloof ik ook overeen met voorgeschreven trainingen van de meeste sporten waarbij krachttraining en conditie gecombineerd worden. Dinsdag is ook een optie als je zoals bij veel krachttraining schema's woensdag een lichte dag hebt.
Daarom vind ik HIIT meteen na je krachttraining ook een heel slecht idee. Je spieren zijn al flink gebruikt, waarom zou je ze in die verzwakte staat meteen voor explosieve prestaties willen gebruiken? Hoeveel kun je dan nog werkelijk met je HIIT bereiken t.o.v. een uitgeruste dag? Je gaat je squats toch ook niet als laatst of op een rustdag doen?
HIIT heeft een doel en dat is niet om je spieren uit te putten, het is om je conditie te verbeteren en daarvoor is het heel effectief. Hierin wordt het (juist) niet geholpen door al vermoeid te zijn.