XXL Nutrition

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar natuurlijk is het ergens mee in strijd. Deze discussie is er niet voor niets elk jaar en steeds zo verhit.
Dat zou niet zo zijn als het inderdaad niet om iets racistisch ging maar inderdaad slechts om een schoorsteenveger uit een kinderverhaaltje. Dan maakte ook helemaal niemand zich druk om dat veranderen trouwens net zoals er al heel veel veranderd is aan het gegeven Sinterklaas maar waar helemaal niemand zich druk om heeft gemaakt. Dat maakt dit ook zo hypocriet en maakt nogmaals duidelijk waar het om gaat.

Als wij eeuwen misbruikt zijn en er genocides plaats hebben gevonden allemaal om die rot kaas dan moet dat inderdaad maar verdwijnen! December is tenslotte een maand van afsluiten, bezinnen, samenkomen en niet om geconfronteerd te worden met kaas. :(

Hah. Je noemt zelf al een aantal dingen waarbij dat zwarte telkens iets negatiefs aanduidt en ga zo maar door, zwart schaap, zwarte kat? iemand zwart maken (!! :roflol: ) , zwart werken, liegen dat je zwart ziet (!!) , zwart zien van de honger, zwart rijden..
Misschien niet direct racistisch maar gebruiken in het bijzijn van onze donkere medemens is nooit makkelijk.

haha jij bent echt zielig. Ik geef leiding aan een hotel met 60 man personeel uit alle windhoeken en overtuigingen. Bij ons werken de marokanen met sinterklaas zodat wij dat kunnen vieren, de niet moslims met het slachtfeest en kregen de homo's vrij om naar de gaypride te gaan. Mensen zoals jij die overal iets achter zien zijn zelf de mensen die discrimineren want jij bent constant bezig met hyidskleur en verschillen tussen mensen bezig. Mensen die verschillen zien en zich daarom meer of minder voelen zijn nietvwelkom in mijn team.

Aanschouw in dit topic wat expats bedoelen met Nederlandse bekrompenheid en botheid. Midden in Europa en leidend en superieur zelfs in veel opzichten staan wij ook bekend als ruziemakers met een grote mond en boerse mentaliteit.
En om het af te maken wentelen we ons ook nog een keer in onze "directheid", alsof het iets is om trots op te zijn dat je als arrogant, ongevoelig en onbeleefd overkomt, als je het zelf maar kan rechtvaardigen door het "directheid" te noemen toch? :roflol:

Snappen de racisten hier die voor zwarte piet zijn wel dat in Amerika in de jaren 60 samen met het "achter in de bus plaatsnemen", gescheiden zwembaden, gescheiden drinkfonteinen etc. ook het "blackface" daar is afgeschaft? Snappen jullie wel dat Amerika op dat moment niet bepaald voorop liep met anti-discriminatie wetgeving of tolerantie in het algemeen onder de bevolking?
Ook in Engeland, Duitsland en alle andere landen zijn al decennia geleden zwart geschminkte blanke acteurs afgeschaft.
Maar vrijwel ALLE anderen eerste wereld landen ter wereld zijn natuurlijk "buthurt" en "overdreven politiek correct" :roflol:
In 2011 was in Canada en Amerika op CNN dat ter ere van Usain Bolt sommige studenten zich in zwarte schmink hadden opgemaakt, maar in Nederland snappen de boertjes of 70% van de mensen er niks van "wat zeuren ze nou?" "het is toch niet rascistisch bedoeld door ons?"

http://www.youtube.com/watch?v=GUJrcGFAxBI

Provinciaalse simpelheid ten top en dan zijn ze er nog trots op ook.

:(

Wut

Op 5 december is er helemaal geen gaypride wat ben jij een naar mannetje.

haha echt waar?

Daarom kan binnen mijn team iedereen vieren wat binnen hun overtuiging valt. Want het slachtfeest valt ook niet op 5 december, want die sloeg je nog even over.

Love and peace brada en misschien is stoppen overal wat achter te zoeken.

Hahaha eigenlijk wel :o.
Maar goed de discussie over zwarte piet wel of niet racisme is vermoeiend en vrij zinloos als het niet op de politieke agenda staat.

Als de intocht in vietnamsterdam niet door gaat zou dat wel een grote stap richting verandering zijn.

Hahaha eigenlijk wel :o.
Maar goed de discussie over zwarte piet wel of niet racisme is vermoeiend en vrij zinloos als het niet op de politieke agenda staat.

Als de intocht in vietnamsterdam niet door gaat zou dat wel een grote stap richting verandering zijn.

verandering in een niet tolerante cultuur zeker.

Aanschouw in dit topic wat expats bedoelen met Nederlandse bekrompenheid en botheid. Midden in Europa en leidend en superieur zelfs in veel opzichten staan wij ook bekend als ruziemakers met een grote mond en boerse mentaliteit.
En om het af te maken wentelen we ons ook nog een keer in onze "directheid", alsof het iets is om trots op te zijn dat je als arrogant, ongevoelig en onbeleefd overkomt, als je het zelf maar kan rechtvaardigen door het "directheid" te noemen toch? :roflol:

Snappen de racisten hier die voor zwarte piet zijn wel dat in Amerika in de jaren 60 samen met het "achter in de bus plaatsnemen", gescheiden zwembaden, gescheiden drinkfonteinen etc. ook het "blackface" daar is afgeschaft? Snappen jullie wel dat Amerika op dat moment niet bepaald voorop liep met anti-discriminatie wetgeving of tolerantie in het algemeen onder de bevolking?
Ook in Engeland, Duitsland en alle andere landen zijn al decennia geleden zwart geschminkte blanke acteurs afgeschaft.
Maar vrijwel ALLE anderen eerste wereld landen ter wereld zijn natuurlijk "buthurt" en "overdreven politiek correct" :roflol:
In 2011 was in Canada en Amerika op CNN dat ter ere van Usain Bolt sommige studenten zich in zwarte schmink hadden opgemaakt, maar in Nederland snappen de boertjes of 70% van de mensen er niks van "wat zeuren ze nou?" "het is toch niet rascistisch bedoeld door ons?"

dus iedereen die voor zwarte piet is, is een racist?
Of Sinterklaas dat we nu kennen met een racistische gedachten is geschreven door jan schenkman zullen we niet weten. het is geschreven rond de tijd dat slavernij net niet was afgeschaft in nederland maar zwarte piet kwam pas later

dus iedereen die voor zwarte piet is, is een racist?
Of Sinterklaas dat we nu kennen met een racistische gedachten is geschreven door jan schenkman zullen we niet weten. het is geschreven rond de tijd dat slavernij net niet was afgeschaft in nederland

Net zo racistisch als mijn opa die op een warme dag in de trein ook grappig bedoeld tegen de zwarte conducteur zij "geen weer voor een blanke he".

haha echt waar?

Daarom kan binnen mijn team iedereen vieren wat binnen hun overtuiging valt. Want het slachtfeest valt ook niet op 5 december, want die sloeg je nog even over.

Love and peace brada en misschien is stoppen overal wat achter te zoeken.

Kan ik het niet goedmaken met je?
En dat ik dan toch in je team mag nog?

Want ik ben gemotiveerd en ik zie het al voor me. Vrij om te gaan sjoelbakken (heb niks anders) en de rest van de dagen hotelgasten bekijken door spiegels in aparte kamers met voor op de gevel "stop is met overal wat achter te zoeken" maar dat ik dan toch gesnapt wordt met m'n enigste witte rotkop achter zo'n spiegel en dat ik dan uitgelachen wordt door jou want "jij wilde toch dat mensen geen zwarte piet smeer op hun gezicht mochten smeren weet je dat nog ik wel ik weet dat nog heel goed" en dat ik me dan toch dom en schuldig ga voelen maar dat we dan terugdenken aan dit topic en je me op m'n schouder slaat om de spanning te breken en dat we beginnen te lachen samen maar dat ik dan op de kalender zie dat je ons samen vrij in hebt gepland voor de volgende gaypride. :bang:

Net zo racistisch als mijn opa die op een warme dag in de trein ook grappig bedoeld tegen de zwarte conducteur zij "geen weer voor een blanke he".
dus de kleine kinderen die in sinterklaas en zwarte piet geloven zijn dus gewoon vieze racisten

Robert Downey JR was de beste negeracteur ooit en maakt je hele post complete onzin.

Ok, pak je drogredenen boekje er maar weer bij.
Wou er meer op wijzen dat er een verschil is tussen een racistisch feest en racistische mensen.
De mensen die de zwarte piet willen behouden doen dus in veel gevallen niet uit racistische gedachtes (neem ik aan)
en dat boekje doe ik net dicht, ben er klaar mee

Robert Downey JR was de beste negeracteur ooit en maakt je hele post complete onzin.
:roflol: are you ****ing kidding me?
Denzel washington?
Morgan freeman?
Forest Whitaker?
Dit zijn stuk voor stuk betere acteurs dan die fag Robert Downey Jr

---------- Post added 8 October 2013 at 23:40 ----------

Samuel L Jackson en Will Smith vergeten

:roflol: are you ****ing kidding me?
Denzel washington?
Morgan freeman?
Forest Whitaker?
Dit zijn stuk voor stuk betere acteurs dan die fag Robert Downey Jr

Dit meen je toch niet serieus he? Anders snap je niet wat ik bedoel. Google het. :roflol:

Kan ik het niet goedmaken met je?
En dat ik dan toch in je team mag nog?

Want ik ben gemotiveerd en ik zie het al voor me. Vrij om te gaan sjoelbakken (heb niks anders) en de rest van de dagen hotelgasten bekijken door spiegels in aparte kamers met voor op de gevel "stop is met overal wat achter te zoeken" maar dat ik dan toch gesnapt wordt met m'n enigste witte rotkop achter zo'n spiegel en dat ik dan uitgelachen wordt door jou want "jij wilde toch dat mensen geen zwarte piet smeer op hun gezicht mochten smeren weet je dat nog ik wel ik weet dat nog heel goed" en dat ik me dan toch dom en schuldig ga voelen maar dat we dan terugdenken aan dit topic en je me op m'n schouder slaat om de spanning te breken en dat we beginnen te lachen samen maar dat ik dan op de kalender zie dat je ons samen vrij in hebt gepland voor de volgende gaypride. :bang:

hehe, ik vind je steeds grappiger worden. Jammer dat ik geen argument kan ontdekken in je hele verhaal.

Hah. Je noemt zelf al een aantal dingen waarbij dat zwarte telkens iets negatiefs aanduidt en ga zo maar door, zwart schaap, zwarte kat? iemand zwart maken (!! :roflol: ) , zwart werken, liegen dat je zwart ziet (!!) , zwart zien van de honger, zwart rijden..
Misschien niet direct racistisch maar gebruiken in het bijzijn van onze donkere medemens is nooit makkelijk.

Ook indirect is dit niet racistisch. In die uitdrukkingen wordt zwart gebruikt omdat zwart negatieve 'kleur' is, of om een hele andere reden (bijvoorbeeld het zwarte schaap zijn, dit komt van het houden van een zwarte schaap/bok in een kudde om het kwaad weg te houden). Dit heeft niks met de huidskleur van mensen te maken.

Ik gebruik die uitdrukkingen ook gewoon bij mijn vrienden (en hun zelf ook) en niemand boeit het iets. Je kan op deze manier overal wel wat achter vinden.

Laatst bewerkt:
Dit meen je toch niet serieus he? Anders snap je niet wat ik bedoel. Google het. :roflol:
Ooh je bedoelde je dat hij het beste een n*ger kan spelen? (Tropic Thunder)
Ik meen het dat ik morgan freeman, denzel, samuel L en forest whitaker betere acteurs vindt dan rdj.

Snap je wel waarom zwarte piet als racistisch wordt opgevat?
Robert lijkt exact op een echte zwarte. Nog afgezien van de manier waarop hij de rol vervult, hij is blijkbaar erg "cool" als ik de recensies moet geloven en hij vecht zij aan zij met zijn blanke medesoldaten.

Robert D in blackface:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Of zie jij ergens slavenkenmerken of een karikatuur van een echte zwarte in die foto?

Ze hadden die vent met rode lippen een afro pruik en grote gouden oorbellen in die film moeten laten spelen, een beetje grappig dom, hij verdwaalt in de jungle ofzo. Eens kijken of dat zo goed ontvangen zou zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven