MuscleMeat

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb trouwens het vermoeden dat die Gayrio serieus homo was, rare bewegingen maakte die.

Maar zijn moeder was een keer en plein public uitgemaakt voor Zwarte Piet dat was zo errrrggg.

Ja, ik vond hem ook een beetje een vreemd mannetje, en dan af en toe uit het niets begon hij heel raar, luid, geforceerd en ongemakkelijk te lachen :roflol:. Hoe die vent die schuin tegenover hem zat met de discussie om ging vond ik niet netjes, en dat wil dan burgemeester van utrecht worden. Never going to happen XD.

Zijn dat karikaturen van blanken in een ondergeschikte positie? Zo nee, waar heb je het dan over?

Kabouters wel imo :o

Edit: je snapt mijn punt niet.
Punt is:

Buitenlanders willen bij de maatschappij horen, behalve als het onze traditie is; dan moet het ineens weg.

Mijn vergelijking gaat meer om het doel: vermaak.

Sinterklaar is ook een heel groot stuk vermaak. De intocht, de cadeautjes, de versieringen, blije kindertjes.
Ik zie er meer vermaak in, wát traditie is.

Toneel is ook vermaak. (Vermaak hoeft niet per se traditie te zijn).

Edit: dus meer ''het probleem is dat mensen zich schminken als zwarte slaven, voor vermaak (dat dan wel elk jaar terugkomt)''.
Ik vergelijk het dus met mensen die zich schminken als zwarte slaven, voor vermaak (dat niet elk jaar terugkomt of dat dagelijk is, zoals in openlucht musea).

Zoals ik al zei, het ''doel'' in de huidige discussie, wat over het algemeen ook de essentie is, is traditie. Dat ''vermaak'' een determinant van het huidige onderwerp (traditie) is, betekent natuurlijk niet dat, dat de fundering (en dus het doel'') is. Waardoor zelfs nu jouw vergelijking niet opgaat.

Punt is:

Buitenlanders willen bij de maatschappij horen, behalve als het onze traditie is; dan moet het ineens weg.

hecht jij er enig belang aan dat zwarte pieten n*gers zijn? (let op wat ik vraag: "n*gers", niet enkel zwartgekleurd;))

Punt is:

Ze willen bij de maatschappij horen die geen discriminerende elementen erin heeft. Of wil je zeggen dat ze omdat ze buitenlanders zijn zich niet over onrecht in de Nederlandse cultuur mogen uitspreken?

(Daartussen zat een quote van Barbellman die het ermee eens was, maar dat is niet relevant.)
Mijn reactie erop:

Leg mij uit waar ik generaliseer? Ik zeg 'jullie' omdat ik de mensen aanspreek die zeggen dat n*gers een excuus zoeken om slachtoffer te spelen en dus niet echt beledigd zijn. Ik spreek neit alle voorstanders aan.

Onjuist parafraseren, daar is geen sprake van, ik heb al eerder aangegeven dat ik de reactie van ORigineel als uitgangspunt nam omdat Barbelman aangaf het ermee eens te zijn.

Waar is de persoonlijke aanval? Die zie ik totaal niet.

Dus Aristoteles jr., kenner van de retorica, leg me eens uit wat je bedoelde?
ik dacht dat je iedereen bedoelde :D mijn fout
en barbelman zei dat hij niemand kende die beledigd was, jij komt met de conclusie dat ze niet oprecht beledigd zijn. vind ik nogal een rare conclusie

Mij vergelijken met aristoteles is onzinnig en ik zie er geen enkele meerwaarde in, in deze discussie

ik dacht dat je iedereen bedoelde :D mijn fout
en barbelman zei dat hij niemand kende die beledigd was, jij komt met de conclusie dat ze niet oprecht beledigd zijn. vind ik nogal een rare conclusie

Mij vergelijken met aristoteles is onzinnig en ik zie er geen enkele meerwaarde in, in deze discussie

Hij zei INDD, hij stemde in met die gast die zei dat n*gers niet oprecht beledigd zijn. Inderdaad, dat vindt hij ook, zo gaf hij als voorbeeld dat hij ook niemand kende.

Als je geen onzinnige opmerkingen over Aristoteles wilt krijgen, dan moet je niet interessant doen als je net 1 lesje retorica gehad hebt :)

hecht jij er enig belang aan dat zwarte pieten n*gers zijn? (let op wat ik vraag: "n*gers", niet enkel zwartgekleurd;))

Ik niet, ik zei net al: dan krijgen we blanken pieten (of multiculti). Ik denk dat de kinderen het verwarrend zullen vinden, maar dat went wel.

Ze willen bij de maatschappij horen die geen discriminerende elementen erin heeft. Of wil je zeggen dat ze omdat ze buitenlanders zijn zich niet over onrecht in de Nederlandse cultuur mogen uitspreken?

Waarom willen ze dan bij Nederland horen als Nederland al jaren tradities en gewoontes heeft met discriminerende elementen?
Ze mogen dat onrecht best uitspreken, alleen snap ik niet waarom er dan gelijk naar gehandeld moet worden.
Er bestaan ook al geen negerzoenen meer .. negerzoenen..ETEN..Hoe gekker kan het nog jongens?
Dalijk gaan ze nog vechten omdat een dame blanche een dame BLANCHE heet en dat is discriminerend :mad:

ja ik ben pissig

Ik niet, ik zei net al: dan krijgen we blanken pieten (of multiculti). Ik denk dat de kinderen het verwarrend zullen vinden, maar dat went wel.

Waarom willen ze dan bij Nederland horen als Nederland al jaren tradities en gewoontes heeft met discriminerende elementen?
Ze mogen dat onrecht best uitspreken, alleen snap ik niet waarom er dan gelijk naar gehandeld moet worden.

ja ik ben pissig

Was het ook een probleem toen mensen begonnen over de apartheid in Zuid-Afrika? Is het een onzinnig dat joden niet blij waren met hun behandeling in WOII? Mogen Palestijnen niet klagen over discriminatie door Israel?

De voorbeelden die ik gaf zorgen voor fysieke beperkingen, maar geconfronteerd worden met een racistisch gebeuren is niet prettig.

Er bestaan ook al geen negerzoenen meer .. negerzoenen..ETEN..Hoe gekker kan het nog jongens?
Dalijk gaan ze nog vechten omdat een dame blanche een dame BLANCHE heet en dat is discriminerend :mad:

ja ik ben pissig

Waarom quote je mij niet:scratch:

Was het ook een probleem toen mensen begonnen over de apartheid in Zuid-Afrika? Is het een onzinnig dat joden niet blij waren met hun behandeling in WOII? Mogen Palestijnen niet klagen over discriminatie door Israel?

De voorbeelden die ik gaf zorgen voor fysieke beperkingen, maar geconfronteerd worden met een racistisch gebeuren is niet prettig.

Nee..klopt..maar dat geldt voor veel dingen in het belang van iemands vermaak (kan veel voorbeelden opnoemen.)
Sinterklaas is iets voor vermaak. Mensen voelen zich gediscrimineerd terwijl ZIJ zelf geen leed ervan ondervinden.

Nee..klopt..maar dat geldt voor veel dingen in het belang van iemands vermaak (kan veel voorbeelden opnoemen.)
Sinterklaas is iets voor vermaak. Mensen voelen zich gediscrimineerd terwijl ZIJ zelf geen leed ervan ondervinden.

Als je n*gers met ROETMOP aanspreekt en voor de rest hen gewoon helpt bij de bakker etc., dan ondervinden ze ook geen fysiek leed.

Waar wil je nou naartoe? Maakt het niet uit voor jou als n*gers beledigd worden omdat het NEderlandse traditie is om dat te doen?

Wat voor racistisch element zit er dan daarin, dat NIET zou zitten in een toneelstuk dat gaat over zwarte slaven?
Whut? Het gaat niet om toneelstukken, het gaat ook niet om een racistisch element dat niet in een toneelstuk over slaven zit maar wel in het sinterklaasfeest.
but+the+teddy+bear+wont+be+seeing+you+later+_425bd11f3bc84d25db89efd8cfc0b808.jpg

Zoals ik al zei, het ''doel'' in de huidige discussie, wat over het algemeen ook de essentie is, is traditie. Dat ''vermaak'' een determinant van het huidige onderwerp (traditie) is, betekent natuurlijk niet dat, dat de fundering (en dus het doel'') is. Waardoor zelfs nu jouw vergelijking niet opgaat.

Las denk ik te vlug over je heen.

Ik snap dat vermaak niet de fundering is hiervoor, maar traditie. Misschien gaat daarmee deze vergelijking niet op, maar er zijn nog meer ''discriminerende'' voorbeelden te noemen die traditie zijn (of een gewoonte), waardoor hieruit wel blijkt dat deze mensen, voor 1x in het jaar, niet moeten zeuren.

---------- Post toegevoegd 8 October 2013 om 19:32 ----------

Als je n*gers met ROETMOP aanspreekt en voor de rest hen gewoon helpt bij de bakker etc., dan ondervinden ze ook geen fysiek leed.

Waar wil je nou naartoe? Maakt het niet uit voor jou als n*gers beledigd worden omdat het NEderlandse traditie is om dat te doen?

Nou zeg je iets heel moois:

''Maakt het niet uit voor jou als n*gers beledigd worden omdat het NEderlandse traditie is om dat te doen?''

Vertel, in welk opzicht beledigen wij alle n*gers met het sinterklaas feest?
Doordat ze kinderen snoep en cadeautjes geven?

''Maakt het niet uit voor jou als n*gers beledigd worden omdat het NEderlandse traditie is om dat te doen?''

symboliek is belangrijk voor normale mensen, het symbool wat hier geperpetueerd wordt is in essentie beledigend;)

Hij zei INDD, hij stemde in met die gast die zei dat n*gers niet oprecht beledigd zijn. Inderdaad, dat vindt hij ook, zo gaf hij als voorbeeld dat hij ook niemand kende.

gast, heb je niks beters te doen dan de wijsneus uit te hangen door dingen uit de context te trekken?

gast, heb je niks beters te doen dan de wijsneus uit te hangen door dingen uit de context te trekken?
Dat is niet uit context trekken maar op basis van de tekst conclusies trekken. Ik heb het niet eens over interpretaties obv het doel dat iemand zou hebben, ik heb het niet over ideele interpretaties, ik heb het over een grammaticale uitleg.

Maar ja je bedoelde het niet zo, duidelijk toch :)

---------- Post toegevoegd 8 October 2013 om 19:40 ----------

Waar heb ik gezegd dat snoep geven verkeerd is? Heb je de discussie gevolgd? Het gaat om het uiterlijk van zwarte piet, waarom haal je nou weer snoep geven erbij?

ja ik ben pissig
Jij met je snuggere opmerkingen, er is niets racistisch aan een dame blanche. Das vanille ijs met chocola. Best multiculti als je het mij vraagt :roflol:

Waarom is het in essentie beledigend?

omdat het beeld staat voor slavernij uiteraard, en slavernij staat weer voor het hele 'n*gers zijn inferieur aan blanken' gedoe.

En ook al ZOU de oorsprong niet op slavernij gebaseerd zijn (wat als ik mensen zoals calyptus,... moet geloven wel het geval is), nu is het nog steeds racistisch. Waarom mogen enkel n*gers piet worden? Dat beleid moet je eens op een normale werkvloer proberen hanteren:roflol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven