Dat is niet uit context trekken maar op basis van de tekst conclusies trekken. Ik heb het niet eens over interpretaties obv het doel dat iemand zou hebben, ik heb het niet over ideele interpretaties, ik heb het over een grammaticale uitleg.
Maar ja je bedoelde het niet zo, duidelijk toch
---------- Post toegevoegd 8 October 2013 om 19:40 ----------
Waar heb ik gezegd dat snoep geven verkeerd is? Heb je de discussie gevolgd? Het gaat om het uiterlijk van zwarte piet, waarom haal je nou weer snoep geven erbij?
Oh, ik wist niet dat zwart zijn iets beledigends was

Jij met je snuggere opmerkingen, er is niets racistisch aan een dame blanche. Das vanille ijs met chocola. Best multiculti als je het mij vraagt![]()
Ja dat bedacht ik me net ook
Mja ik kan zoveel dingen bedenken die ik, als vrouwzijnde (bijvoorbeeld) als discriminerend kan ervaren en op kan lopen zeiken..omdat het beeld staat voor slavernij uiteraard, en slavernij staat weer voor het hele 'n*gers zijn inferieur aan blanken' gedoe.
En ook al ZOU de oorsprong niet op slavernij gebaseerd zijn (wat als ik mensen zoals calyptus,... moet geloven wel het geval is), nu is het nog steeds racistisch. Waarom mogen enkel n*gers piet worden? Dat beleid moet je eens op een normale werkvloer proberen hanteren![]()
Het verhaal áchter sinterklaas staat misschien voor slavernij.
De geschiedenis misschien.
Maar nu beeld een Piet helemala niet meer uit dat hij een slaaf is, meer een goede hulp van de sint en goede vriend van de kinderen.
Dat laatste heb je gelijk in, maar de discussie was niet: waarom mogen blanken geen piet worden?
De discussie is: zwarte pieten worden afgeschaft.

het is irrelevant als sinterklaas wel/geen zweep in de hand heeft, we weten allemaal wel wat er daar in spanje achter de schermen gebeurt

. Die G staat zeker voor grapjas.