Fitness Seller

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is niet uit context trekken maar op basis van de tekst conclusies trekken. Ik heb het niet eens over interpretaties obv het doel dat iemand zou hebben, ik heb het niet over ideele interpretaties, ik heb het over een grammaticale uitleg.

Maar ja je bedoelde het niet zo, duidelijk toch :)

---------- Post toegevoegd 8 October 2013 om 19:40 ----------

Waar heb ik gezegd dat snoep geven verkeerd is? Heb je de discussie gevolgd? Het gaat om het uiterlijk van zwarte piet, waarom haal je nou weer snoep geven erbij?

Oh, ik wist niet dat zwart zijn iets beledigends was ???

Jij met je snuggere opmerkingen, er is niets racistisch aan een dame blanche. Das vanille ijs met chocola. Best multiculti als je het mij vraagt :roflol:

Ja dat bedacht ik me net ook :roflol: Mja ik kan zoveel dingen bedenken die ik, als vrouwzijnde (bijvoorbeeld) als discriminerend kan ervaren en op kan lopen zeiken..

omdat het beeld staat voor slavernij uiteraard, en slavernij staat weer voor het hele 'n*gers zijn inferieur aan blanken' gedoe.

En ook al ZOU de oorsprong niet op slavernij gebaseerd zijn (wat als ik mensen zoals calyptus,... moet geloven wel het geval is), nu is het nog steeds racistisch. Waarom mogen enkel n*gers piet worden? Dat beleid moet je eens op een normale werkvloer proberen hanteren:roflol:

Het verhaal áchter sinterklaas staat misschien voor slavernij.
De geschiedenis misschien.
Maar nu beeld een Piet helemala niet meer uit dat hij een slaaf is, meer een goede hulp van de sint en goede vriend van de kinderen.

Dat laatste heb je gelijk in, maar de discussie was niet: waarom mogen blanken geen piet worden?
De discussie is: zwarte pieten worden afgeschaft.

enige wat je had moeten zeggen was dat iedereen zich mag verkleden hoe ze willen (net zoals neonazi's die met swastika's rondlopen dat recht gewoon hebben), het wordt pas een probleem als zo'n dingen door de overheid georganiseerd worden zoals dat met (ik neem aan) de sinterklaasintocht in NL gebeurt.

Je kan bv niet gaan verbieden dat zwarte pieten geen kroeshaar meer mogen hebben in winkels (niet dat deze het zouden blijven doen als de overheid het niet meer doet, het is natuurlijk in hun beste belang om mee te gaan met politieke correctheid).

Mijn punt ging meer om haar foutieve vergelijking, maar uiteindelijk komt het idd op wat jij zegt neer.

Begrijp nog steeds niet wat het veranderen van het zwarte pieten gebeuren dan wel voor negatieve effecten zal hebben op het "vermaak". Zie dat hier ook niet voorbij komen. Mensen brabbelen wat over "het is voor de kinderen" maar natuurlijk geen voorbeelden hoe of wat want die zijn er niet. Heel veel heel zwakke smoesjes en belachelijke argumenten verder.

Lijkt m'n familie wel. Met dame blanche en al. Ben ook nog niemand tegengekomen die dit zwarte piet gebeuren verdedigd en toevallig ook niet behept is met een hele stapel vooroordelen en als dit topic iets duidelijk maakt dan is dat dat ook wel de enige motivatie is voor het in stand houden ervan.

omdat het beeld staat voor slavernij uiteraard, en slavernij staat weer voor het hele 'n*gers zijn inferieur aan blanken' gedoe.

En ook al ZOU de oorsprong niet op slavernij gebaseerd zijn (wat als ik mensen zoals calyptus,... moet geloven wel het geval is), nu is het nog steeds racistisch. Waarom mogen enkel n*gers piet worden? Dat beleid moet je eens op een normale werkvloer proberen hanteren:roflol:
Lol kzie het al helemaal voor me, wordt je afgewezen omdat je niet zwart genoeg bent :roflol:

Het verhaal áchter sinterklaas staat misschien voor slavernij.
De geschiedenis misschien.
Maar nu beeld een Piet helemala niet meer uit dat hij een slaaf is, meer een goede hulp van de sint en goede vriend van de kinderen.
zolang het enkel n*gers zijn is de symboliek aanwezig, daar kan je niet om heen:eyes: het is irrelevant als sinterklaas wel/geen zweep in de hand heeft, we weten allemaal wel wat er daar in spanje achter de schermen gebeurt:trollface:

Dat laatste heb je gelijk in, maar de discussie was niet: waarom mogen blanken geen piet worden?
De discussie is: zwarte pieten worden afgeschaft.

waar staat dat zwarte pieten helemaal moeten afgeschaft worden? het enige wat mensen willen afgeschaft zien is dat zwarte pieten overduidelijk n*gers zijn.

Begrijp nog steeds niet wat het veranderen van het zwarte pieten gebeuren dan wel voor negatieve effecten zal hebben op het "vermaak". Zie dat hier ook niet voorbij komen. Mensen brabbelen wat over "het is voor de kinderen" maar natuurlijk geen voorbeelden hoe of wat want die zijn er niet. Heel veel heel zwakke smoesjes en belachelijke argumenten verder.

Lijkt m'n familie wel. Met dame blanche en al. Ben ook nog niemand tegengekomen die dit zwarte piet gebeuren verdedigd en toevallig ook niet behept is met een hele stapel vooroordelen en als dit topic iets duidelijk maakt dan is dat dat ook wel de enige motivatie is voor het in stand houden ervan.

zijn gewoon een bende halve zolen die niet verder kunnen nadenken dan hun neus lang is en geen begrip hebben van basispsychologie. Ze voelen zich zo bedreigd omdat ze denken dat ze iets gaan verliezen (de tegenstanders nemen vaak namelijk een aanvallende positie in) en nemen dan een verdedigende positie in.
Dat triggert op zijn beurt weer een onvermogen om geldige argumenten te kunnen herkennen, net zoals wanneer je een gelovige probeert te vertellen dat zijn godsdienst op niets is gebaseerd.

zolang het enkel n*gers zijn is de symboliek aanwezig, daar kan je niet om heen:eyes: het is irrelevant als sinterklaas wel/geen zweep in de hand heeft, we weten allemaal wel wat er daar in spanje achter de schermen gebeurt:trollface:

waar staat dat zwarte pieten helemaal moeten afgeschaft worden? het enige wat mensen willen afgeschaft zien is dat zwarte pieten overduidelijk n*gers zijn.

Link op de eerste pagina zegt: ''De kritiek richt zich op de aanwezigheid van Zwarte Piet.''

Soort van:

Als je n*gers met ROETMOP aanspreekt en voor de rest hen gewoon helpt bij de bakker etc., dan ondervinden ze ook geen fysiek leed.

Waar wil je nou naartoe? Maakt het niet uit voor jou als n*gers beledigd worden omdat het NEderlandse traditie is om dat te doen?

Hij zei INDD, hij stemde in met die gast die zei dat n*gers niet oprecht beledigd zijn. Inderdaad, dat vindt hij ook, zo gaf hij als voorbeeld dat hij ook niemand kende.

Als je geen onzinnige opmerkingen over Aristoteles wilt krijgen, dan moet je niet interessant doen als je net 1 lesje retorica gehad hebt :)
oke je hebt gelijk o grote oppersmurf

Wat betekend voor jou dan : Iemand de zwarte piet toespelen, zwarte pieten met elkaar, etc ? Als ik jou de zwarte piet toespeel ben ik dan ook racistisch?

JA, zijn baas is blank en zit op een paard en de n*gers doen het vuile werk. Daarnaast, het feit dat er een karikatuur gemaakt wordt van n*gers is ook nog eens beledigend.

Afrikanen komen voor een uitkering? Je bent niet wars van racistische uitspraken, dus daarom deert een racistische traditie jou niet.

Kinderen kunnen het ook heel leuk vinden om kruizen te zien branden in tuinen, dat praat de traditie nog steeds niet goed. Volwassenen zien politieke/maatschappelijke/culturele context en voor hen is het beledigend.

Janken om een van de grootste misdaden ooit, waar Nederland een bijzonder grote rol bij gespeeld heeft?

--
Negerslaven, kruisen branden, grootste misdaad ooit.
Zit je iets dwars jonge?

Je komt over als een azijnpisser die overal wel ergens racisme in ziet.

Volwassenen zien politieke/maatschappelijke/culturele context en voor hen is het beledigend.
Het is een kinderfeest pannenkoek, who gives a **** wat de volwassenen vinden.

en zoals ik al zei, zonder de slavernij woonde ze nu in Afrika en niet in europa. Dus bij deze mogen de huidige generaties blij zijn dat ze hier zitten en er ooit slavernij is geweest.

• Topic Starter Topic Starter

Het gaat om het principe 'veranderen'. Ik verander mijn gewoontes niet als ik weet dat het niet ergens mee in strijd is. Zwarte Piet is nergens mee in strijd, dat enkele het gebruiken als scheldwoord is hetzelfde als het woord kaas dat nogal eens naar een Nederlander wordt gebruikt. Moet kaas ook maar van kleur veranderen ?

Je hoeft je niet te schamen of te verantwoorden omdat zielige mannetjes als Gario nog steeds met een complex zitten en dat complex willen overwinnen door anderen een schuldgevoel aan te praten. Alleen omdat Gario's moeder een keer voor Zwarte Piet werd uitgemaakt en daarvoor vond hij het allemaal prima. Aandachtstrekker is het en dat is hem vast veel waard want zijn naamsbekendheid is gegroeid als kool.

Net zoals het slavernij verleden, waarom moet men nu excuses aanbieden voor zaken die in hele andere tijden en in een andere context plaatsvonden ? Het zelfde laken een pak.

Laatst bewerkt:
Er zijn echt wel dingen die meer discriminerend zijn dan mensen die zichzelf schminken als een zwarte, zodat zij zwarten een goede naam kunnen geven omdat kinderen inzien dat zwarte mensen aardige mensen zijn die snoep en cadeautjes brengen.

Even de geschiedenis weg denken nu. Wat zouden de kinderen denken als zwarte piet ineens niet meer zwart is?
Zwarte piet mag niet meer, zwarte piet is gevaarlijk? Niet welkom?
Meh..laat de kinderen maar gewoon denken (inzien) dat zwarte mensen goed kunnen zijn ;)

• Topic Starter Topic Starter
Zwarte Piet, wees wel bedankt;
wel bedankt, wel bedankt!
Nu zal ik aan 't leren gaan,
daar kan j' op aan.

Langzame Piet pakt op één dag hoogstens zeven pakjes in
Langzame Piet heeft in zijn werk eigenlijk nooit echt eens zin
Maar vlugge Piet vlugge Piet, vlugge, vlugge, vlugge Piet
Die doet zoveel, dat geloof je bijna niet

Nee die Gario en zijn mening vallen bij mij in het rijtje allochtonen dat bij wat kritiek roept dat je discrimineert.

Zijn knecht staat te lachen
en roept ons reeds toe:
Wie zoet is krijgt lekkers;
wie stout is de roe!

Zijn knecht roept naar ons: wie stout is de roe dus hij is zelfs gewelddadig tegenover blanken als ze in zijn ogen stout zijn.

Kijk dat zou een blanke Gario zeggen...

Het gaat om het principe 'veranderen'. Ik verander mijn gewoontes niet als ik weet dat het niet ergens mee in strijd is. Zwarte Piet is nergens mee in strijd, dat enkele het gebruiken als scheldwoord is hetzelfde als het woord kaas dat nogal eens naar een Nederlander wordt gebruikt. Moet kaas ook maar van kleur veranderen ?

Je hoeft je niet te schamen of te verantwoorden omdat zielige mannetjes als Gario nog steeds met een complex zitten en dat complex willen overwinnen door anderen een schuldgevoel aan te praten. Alleen omdat Gario's moeder een keer voor Zwarte Piet werd uitgemaakt en daarvoor vond hij het allemaal prima. Aandachtstrekker is het en dat is hem vast veel waard want zijn naamsbekendheid is gegroeid als kool.

Net zoals het slavernij verleden, waarom moet men nu excuses aanbieden voor zaken die in hele andere tijden en in een andere context plaatsvonden ? Het zelfde laken een pak.

Maar natuurlijk is het ergens mee in strijd. Deze discussie is er niet voor niets elk jaar en steeds zo verhit.
Dat zou niet zo zijn als het inderdaad niet om iets racistisch ging maar inderdaad slechts om een schoorsteenveger uit een kinderverhaaltje. Dan maakte ook helemaal niemand zich druk om dat veranderen trouwens net zoals er al heel veel veranderd is aan het gegeven Sinterklaas maar waar helemaal niemand zich druk om heeft gemaakt. Dat maakt dit ook zo hypocriet en maakt nogmaals duidelijk waar het om gaat.

Als wij eeuwen misbruikt zijn en er genocides plaats hebben gevonden allemaal om die rot kaas dan moet dat inderdaad maar verdwijnen! December is tenslotte een maand van afsluiten, bezinnen, samenkomen en niet om geconfronteerd te worden met kaas. :(

houthakker zei:
Wat betekend voor jou dan : Iemand de zwarte piet toespelen, zwarte pieten met elkaar, etc ? Als ik jou de zwarte piet toespeel ben ik dan ook racistisch?

Hah. Je noemt zelf al een aantal dingen waarbij dat zwarte telkens iets negatiefs aanduidt en ga zo maar door, zwart schaap, zwarte kat? iemand zwart maken (!! :roflol: ) , zwart werken, liegen dat je zwart ziet (!!) , zwart zien van de honger, zwart rijden..
Misschien niet direct racistisch maar gebruiken in het bijzijn van onze donkere medemens is nooit makkelijk.

Misschien moeten we de zwarte pieten wat kip, watermeloen en handpistolen mee geven. Dat ze alleen staande blanke moedertjes achter laten en sail-by-shootings doen in de stoomboot. Dan kan de gemiddelde n*ger zich er wat meer mee identificeren en vinden ze het weer 'dope'.

Er zijn echt wel dingen die meer discriminerend zijn dan mensen die zichzelf schminken als een zwarte, zodat zij zwarten een goede naam kunnen geven omdat kinderen inzien dat zwarte mensen aardige mensen zijn die snoep en cadeautjes brengen.
Oke dus we moeten zwarten piet nu wel als n*gers zien en zwarte piet geeft zwarte mensen in het algemeen een goede naam?
???

---------- Post added 8 October 2013 at 22:35 ----------

Misschien moeten we de zwarte pieten wat kip, watermeloen en handpistolen mee geven. Dat ze alleen staande blanke moedertjes achter laten en sail-by-shootings doen in de stoomboot. Dan kan de gemiddelde n*ger zich er wat meer mee identificeren en vinden ze het weer 'dope'.
Bijna grappig man...:rolleyes:. Die G staat zeker voor grapjas.

Voor Aart Staartjes hebben ze allemaal respect.

Oke dus we moeten zwarten piet nu wel als n*gers zien en zwarte piet geeft zwarte mensen in het algemeen een goede naam?

We moeten zwarte pieten gewoon als zwarte pieten zien (of bruin, net hoe ze geschminkt zijn) en inzien dat zij niet slecht behandeld worden en gewoon vrij zijn..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven