XXL Nutrition

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
true, mooi dat we het eens zijn.

Ik zeg niet dat we het eens zijn, ik zeg alleen dat je wel consequent bent:
- blanken verkleed als n*ger->geen probleem;
- duitsers verkleed als joden->geen probleem;
- joden verkleed als palestijn->geen probleem;
- chinezen verkleed als traditionele tibetaan->geen probleem.

geloof me als ik zeg dat zwartepiet er over een paar jaar niet meer is. Het is jammer maar ik denk dat het verzet met de jaren zal toenemen. jammer maar het past eigenlijk niet meer bij deze tijd.

Een tijd waar iedereen bij het minste butthurt is en RACISME roept in de straten vanaf het punt ze denken benadeeld te worden of in hun onrecht zijn.

Racisme is al lang niet meer het woord waar het oorspronkelijk voor staat. Hedendaags word het woord veel te vaak misbruikt.

Een tijd waar iedereen bij het minste butthurt is en RACISME roept in de straten vanaf het punt ze denken benadeeld te worden of in hun onrecht zijn.

Racisme is al lang niet meer het woord waar het oorspronkelijk voor staat. Hedendaags word het woord veel te vaak misbruikt.

Dat sowieso, op tv was er ene brenninkmeijer. Zei dat er in den haag over het algemeen een racistische visie ofzo(weet t precies niet meer) heerst. Als je wat zegt over de grote hoop aan ongeschoolde en/of criminele arbeiders die hier komen, ben ne racist. Zeg je wat over de marokkanenproblemen, ben je racist. Etc etc. Ik heb in Nederland amper echte racisten meegemaakt, ook niet bij de PVV stemmers. Bijna niemand heeft een hekel aan n*gers of andere mensen, maar wel met de problemen die ermee gepaard gaan in onze samenleving.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb wel het gevoel dat wanneer er een omgekeerde situatie is, waarin een groepje blanken zich op een of andere manier gediscrimineerd voelt of racistisch bejegend door 'de zwarte mens' en er ook een punt van zou maken er heel anders tegenaan gekeken zou worden dan omgedraaid.

Wat dat betreft hebben ze goed afgekeken van een groep joden die tot generaties lang blijft klagen over 'de holocaust' en blijft wijzen op de schuldigen om zo maar het collectieve schuldgevoel in stand te blijven houden.

Al die herdenkingen om de slechtheid van oorlog maar 'niet te vergeten' mijn reet, het gaat om het schuldgevoel niet te vergeten. Helaas zijn ook veel mensen vatbaar voor het slavernij verhaal van zo lang terug waardoor diezelfde mensen nu nog begrip hebben voor gasten als Gayrio en andere zwarten.

Racisme is niet zoals ons wel lijkt te worden verteld in media en kranten voorbehouden aan blanken. Maar dat is niet politiek correct...racisme denk je meteen aan een blanke. Propaganda....indoctrinatie....

Laatst bewerkt:
Ik heb wel het gevoel dat wanneer er een omgekeerde situatie is, waarin een groepje blanken zich op een of andere manier gediscrimineerd voelt of racistisch bejegend door 'de zwarte mens' en er ook een punt van zou maken er heel anders tegenaan gekeken zou worden dan omgedraaid.

Wat dat betreft hebben ze goed afgekeken van een groep joden die tot generaties lang blijft klagen over 'de holocaust' en blijft wijzen op de schuldigen om zo maar het collectieve schuldgevoel in stand te blijven houden.

Al die herdenkingen om de slechtheid van oorlog maar 'niet te vergeten' mijn reet, het gaat om het schuldgevoel niet te vergeten. Helaas zijn ook veel mensen vatbaar voor het slavernij verhaal van zo lang terug waardoor diezelfde mensen nu nog begrip hebben voor gasten als Gayrio en andere zwarten.

Racisme is niet zoals ons wel lijkt te worden verteld in media en kranten voorbehouden aan blanken. Maar dat is niet politiek correct...racisme denk je meteen aan een blanke. Propaganda....indoctrinatie....

Ok. Dit is met nette woorden wat ze op Stormfront ook schrijven. Kneus!:mad:

Ok. Dit is met nette woorden wat ze op Stormfront ook schrijven. Kneus!:mad:

Dat kan wel zijn, maar dat betekent natuurlijk nog niet dat het 100% onzin is. Feit is wél dat er een hoop mensen rondlopen die veeeeel te snel op hun pik getrapt zijn en meteen racisme of discriminatie beginnen te brullen. Vaak nog geeneens uit de groep zogenaamde slachtoffers, maar van debielen met een of ander existentieel schuldgevoel.

Pleur nou eens op en ga wat nuttigs doen! Er waren twintig...TWINTIG zeikers die in Amsterdam wat te kankeren hadden. VAN MEER DAN EEN MILJOEN INWONERS. En wij gaan er nog serieus op in ook? Laat ze lekker optieven uit Nederland dan, als het ze zo dwarszit?

Het schijnt een publiciteitsstunt van de Sint en de Pieten zelf te zijn heb ik net vernomen bij het 12 uur journaal.

HAHAHAHA

Jezusss :roflol:

Wat een mong*len daarbinnen. Dat mensen serieus daar kwaad om kunnen worden kan ik echt totaal niet bij. WTF.

mooi beeldwerk, toont perfect aan hoe de zogenaamd geïntegreerde mensen reageren vanaf hun eigen mening niet word ondersteund. Ofwel volg je hun mening en kun je lekker rond het kampvuur dansen of je stelt je mening op een vriendelijke manier op en je bent gelijk racist..

Gelijk ook dat fysiek geweld erbij.. Enkel en alleen omdat de reporter wat vragen stelt over de bedoeling, en z'n eigen mening verkondigt.

Edit; spreuk van de dag: onwetendheid is een aandoening, maar domheid is een overtuiging :roflol: Wat zou bij haar van toepassing zijn :')

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Het zegt veel dat Henk Westbroek in diverse media optredens zich al tegen de opvatting: Zwarte Piet = racisme heeft uitgesproken.

Westbroek was notabene lijstduwer van 'de Groenen'.

En hij heeft in de politiek correcte kinder tv serie Alfred J. Kwak (televisieserie) - 'Wiedewiedewagen de Zaagvis' ingesproken.

Kunnen we zwarte piet niet gewoon wat zwarte vegen geven in plaats van helemaal zwart verven?

Het zegt veel dat Henk Westbroek in diverse media optredens zich al tegen de opvatting: Zwarte Piet = racisme heeft uitgesproken.

Westbroek was notabene lijstduwer van 'de Groenen'.

En hij heeft in de politiek correcte kinder tv serie Alfred J. Kwak (televisieserie) - 'Wiedewiedewagen de Zaagvis' ingesproken.

Politiek correcte Alfred J. Kwak?? :roflol:

Heel die serie schreeuwt nazi man. Dolf de kraai, Dolf van Adolf, de kraai van het Duitse wapenschild. Dan dat kapsel, het snorretje, het pak, de rode band om de arm...

00120bcb002fa377c2e73d411a02cbe626.jpg

misschien omdat die serie het nazisme en andere totalitaire regimes juist bekritiseerd?

Dat snap ik wel, maar het is niet ongewoon dat kinderen de slechte personage in een tekenfilm gaan idoliseren. Bij He-man vond ik skeletor de bom, bij GI-Joe was ik fan van de Cobra-kai. Zie je de kinderen al buiten rondrennen met een zwarte veeg onder hun neus en een "Dolf" pakje aan?

Nu lag de hoogtij van deze serie in de jaren 90 en wat ik hierboven schets is naar mijn weten gelukkig niet gebeurd, maar dat was denk ik meer geluk dan wijsheid.

Sjors en Sjimmie ging van :

SjimmieBg.gif

Naar :

SJORS.jpg

En daarna naar :

28_SjorsSjimmie.jpg

Zwarte Piet is ook met de tijd meegegaan, kan me nog wel herinneren dat Zwarte Pieten echte 'roetmoppen' waren en de lippen ook veel meer geaccentueerd werden.

Maar waarom vragen ze niet aan kinderen waar ze Zwarte Pieten mee associeren? Lang geleden werden getinte mensen nog wel eens nageroepen als Zwarte Piet maar volgens mij is er geen kind meer dat een Zwarte Piet associeert met een getint persoon. Kinderen weten zelf ook wel het onderscheid te maken tussen een Zwarte Piet en een getint persoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven