MuscleMeat

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, ik bedoel blank. Ik spreek inderdaad niet in zulke termen. Als ik het over huidskleur heb dan spreek ik over blank, roze (bijvoorbeeld) gelig, perzik, bruin, zwart etc..Kleuren dus letterlijk. En daarmee is voor ieder persoon dus weer apart op te pakken of die persoon nu echt blank is of toch bruin.
Het is niet discriminerend om mensen die IK blank vind, ook blank te noemen.
Net zoals dat ik het niet discriminerend vind als iemand een persoon, die volbloed Nederlands zijn, Nederlandse ouders heeft en door de meeste als blank gezien wordt, door getint wordt genoemd :)
Dit is namelijk gewoon voor ieder anders te omschrijven (zoals al gezegd, muv van de overduidelijke kenmerken).

Kijk, hier ontstaat de verwarring, jij gebruikt blank om het dus te hebben over huidskleur en Silentio verduidelijkte net dat hij Indo-Europees bedoelde, hij had het dus over een 'ras'.

---------- Toegevoegd om 18:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:06 ----------

:roflol:
Hierbij is Kumar genomineerd tot grootste DBB r*tard 2013.

Alleen n*gers voelen zich gediscrimineerd als je ze zwart noemt. Niemand vind het erg om blank genoemd te worden.

Ook jij snapt het niet helemaal en haalt twee dingen door elkaar.
Als je het over HUIDSKLEUR hebt, dan kan j einderdaad zeggen dat iemand blank is, ik noemde zelf net ook de huidskleur van Chinezen lelieblank.
Als je het over een ras hebt, dan is het beledigend om te zeggen dat een bruine Indier tot het 'blanke' ras behoort. Daarmee geef je aan dat de 'hoofdvorm' blank is, wat niet zo is. Je miskent het feit dat er rassen bestaan die OOK bepaalde kenmerken hebben en niet als variatie van blank gezien hoeven te worden.

Kijk, hier ontstaat de verwarring, jij gebruikt blank om het dus te hebben over huidskleur en Silentio verduidelijkte net dat hij Indo-Europees bedoelde, hij had het dus over een 'ras'.

---------- Toegevoegd om 18:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:06 ----------

Als je het over HUIDSKLEUR hebt, dan kan j einderdaad zeggen dat iemand blank is, ik noemde zelf net ook de huidskleur van Chinezen lelieblank.
Als je het over een ras hebt, dan is het beledigend om te zeggen dat een bruine Indier tot het 'blanke' ras behoort. Daarmee geef je aan dat de 'hoofdvorm' blank is, wat niet zo is. Je miskent het feit dat er rassen bestaan die OOK bepaalde kenmerken hebben en niet als variatie van blank gezien hoeven te worden.

In dat geval sta ik nu buiten deze discussie :engel:
Dankje voor de opheldering, ik snap nu wel waar het probleem ligt ;)

Ik weet niet welke gekke paddestoelen jij net heb gegeten, maar wanneer men het over blank heeft, dan betreft het ALTIJD de huidskleur.

Er bestaat geen blank ras.

Laatst bewerkt:
Het Blanke ras is een menselijk ras dat wordt gekenmerkd door een blanke huidkleur. Leden van de Blanke rassengroep worden vaak 'Blank' (meervoud: 'Blanken') genoemd. De term 'Blank' is niet zo zeer een aanduiding voor iedereen weinig pigment op de huid, maar is een verzamelnaam voor mensen die genetisch sterker met elkaar verwant zijn dan andere mensen. Deze genetisch sterker met elkaar verwante mensen hebben in dit geval een huidskleur met weinig pigment, andere raciale groepen hebben weer andere kenmerken. Albinos worden bijvoorbeeld niet tot de Blanke rassengroep gerekend, ondanks dat zij een lichte huidskleur hebben.
Mensen die behoren tot het Blanke ras hebben, naast een lichte huidskleur, vaak een relatief sterk reliëf in het gezicht. Het Blanke ras is het enige menselijke ras waarbij alle haarkleuren (zwart, bruin, blond en rood) en oogkleuren (bruin, hazelbruin, groen en blauw) voorkomen.
Er zijn drie subrassen binnen het Blanke ras, te weten: het Noordische ras, het Alpine ras en het Mediateraanse ras.

Ik weet niet welke gekke paddestoelen jij net heb gegeten, maar wanneer men het over blank heeft, dan betreft het ALTIJD de huidskleur.

Er bestaat geen blank ras.

In de volksmond wordt gesproken over het blanke , gele en zwarte ras.

Silentio heeft DUIDELIJK blank gebruikt bij bruine mensen en heeft die bruine mensen dus bij het blanke ras geschaard, waarmee hij overigens INdo-Europees bedoelde.

Blank, geel en zwart is een ras? :scratch: Met wat voor r**ards ga jij om?

Wie the **** heeft het over status? Hij zegt toch dat blank alleen mooi is? Met de eerste foto geef ik aan dat ook andere volkeren blank zijn, voor het geval hij hetover West-Europees had. Met de tweede foto geef ik aan dat ook donkere volkeren mooie gelaatstrekken hebben. Die tweede vrouw is NIET blank, dus doe je ogen open en hou je bek.
Wat een arrogantie om te denken dat alles dat niet pikzwart is maar gelijk als blank bestempeld moet worden, zie je een rozige bleke huid, wat blanken hebben? Nee, dat zie je niet, dit is dus niet blank.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Luister ****stick, hij correleert een blankERE (niet BLANK, jij opzettelijk mislezend stuk eigenwijs) huid met een positiever imago. Hoe is dat NIET om status? Ik zeg dus OOK niet dat die griet blank is, ik zeg dat ze blankER is. Kortom, sit down and shut the **** up.

In de volksmond wordt gesproken over het blanke , gele en zwarte ras.

Silentio heeft DUIDELIJK blank gebruikt bij bruine mensen en heeft die bruine mensen dus bij het blanke ras geschaard, waarmee hij overigens INdo-Europees bedoelde.
In dit is dan het rode ras?
indiaan.jpg

Ik ga al lang niet meer om met fabrieksarbeiders. ;)

Het staat op tig sites op internet, het staat in schoolboeken,doe dus niet alsof het zo apart is dat zoiets gezegd is. Je bent echt wereldvreemd als je niemand ooit over het ' blanke ras' hebt gehoord.

Wel lekkere topicje geworden dit.

Zekers, en dat over een kinderfeestje. Trieste zooi.

In het groter geheel bekeken kan je zeggen dat zodra ras/afkomst in het spel is discussies altijd escaleren omdat altijd wel mensen voorbij komen die menen dat bepaalde rassen(/bevolkingsgroepen) niet evenveel rechten hebben als andere.

Mods! Please! :slotje:

In het groter geheel bekeken kan je zeggen dat zodra ras/afkomst in het spel is discussies altijd escaleren omdat altijd wel mensen voorbij komen die menen dat bepaalde rassen(/bevolkingsgroepen) niet evenveel rechten hebben als andere.

Tot nu toe ben jij de enige hier die het daarover heeft.

---------- Toegevoegd om 22:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:14 ----------

Het staat op tig sites op internet, het staat in schoolboeken,doe dus niet alsof het zo apart is dat zoiets gezegd is. Je bent echt wereldvreemd als je niemand ooit over het ' blanke ras' hebt gehoord.

Ja ja jaaaa anecdotisch bewijs genoeg. Onderbouwing willen we zien. Links naar publicaties, onderzoeken etc. Als het zo prevalent is als jij beweert dan heb je dit binnen een paar minuten gevonden.

En ja, ik snap dat de term ´blank ras´ prevalent is en makkelijk te onderbouwen. Dit was om mijn punt te maken dat je constant wauwelt over je eigen opvattingen ipv iets met feiten onderbouwt.

‘De n*ger is kloek gebouwd; de romp is breed en goed geproportioneerd, de ledematen zijn goed ontwikkeld. Over ’t algemeen heeft de n*ger in zijn prille jeugd een zeer open verstand. Hij leert vlug maar dit vermogen verzwakt vlug tengevolge van coïtusuele overdaad en misbruik van gegiste dranken.”

Zo staat in de in 1952 uitgegeven Reisgids voor Kongo en Ruanda Urundi. Die gids heeft met ‘de n*ger’ geen moeite: „De n*ger is opgewekt van zin, houdt van muziek en dans … maar hij wordt dra twistziek, kwaad en wreed, wanneer hij dronken is. Tengevolge van zijn gemakzucht wordt de zwarte van luiaardij verdacht. Doch wanneer hij goed is getraind en aan passend werk wordt gezet, is zijn arbeid renderend.”

Volgens mij moet het topic gesloten worden hoor. Discussie is niks mis mee. Ook als het om gekleurde of niet gekleurde mensen gaat of waar je al dan wel of niet op valt en elkaar voor rotte vis gaan uitmaken slaat nergens op

Ik vind dat zwarte pieten dat zwarte piet gewoon moet blijven (traditie en blijft leuk)
Gekleurde pieten zijn geen weerspiegeling van de maatschappij als dat het idee erachter is (ik ken geen groene mensen en iedereen die blauw was ging dood)

En wie op blank valt moet dat lekker doen. En wie op zwart valt ook want maakt je nog geen rascist of weet ik veel wat. waar je op valt lekker belangrijk net als wie welke huidskleur heeft.

:slotje::slotje::slotje::slotje::slotje::slotje::slotje::slotje:

---------- Toegevoegd 6 November 2013 om 00:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst 5 November 2013 om 23:59 ----------

Tot nu toe ben jij de enige hier die het daarover heeft.
Dit was om mijn punt te maken dat je constant wauwelt over je eigen opvattingen ipv iets met feiten onderbouwt.

kumaR doet dat al de hele tijd in dit topic maar heeft hij niet door.

Slotje is nergens voor nodig, er kunnen als het nodig is gewoon topicbans worden uitgedeeld.

1) Hij reageerde op jou, jij reageerde op hem, ik reageerde op jou en verklaarde wat HIJ oorspronkelijk bedoelde. Snap je het nu, retardbaby?

Of moet ik een tekening maken in houtskool en het in je reet rammen?

2) Wie het daar over had? IK had het daar over. Juist omdat JIJ meteen de racisme kaart trekt bij alles wat niet strookt met jouw debiele wereldvisie. Wie heeft het er in vredesnaam over dat non-blanke mensen niet mooi zouden zijn? Jij bent de enige die roept dat dit onze mening zou zijn, maar dit is echt compleet NERGENS terug te herleiden in de posts van wie dan ook. Enkel in die van jou, waarin jij die stupide visie van jou aan onze voeten legt.

Als je denkt dat je de aandacht kunt afleiden van mijn wijzen op je eigen stupide fouten door mij proberen te betrekken in geretardeerd gelul over leeftijd en taalgebruik dan heb je duidelijk niet goed opgelet. Jij zult ongetwijfeld beter weten hoe straattuig praat, want je hebt duidelijk het niveau nog niet ontgroeid. Kom nou eens met verifieerbare feiten jij zak stront, en hou op jouw beperkte intellect aan ons op te dringen. Ik heb jou nog nergens zien komen met onderbouwing, enkel met je eigen slappe opinie.

1) Jij bent letterlijk een van de domste personen die ik ooit ontmoet heb. Wel praten over ánecdotisch'' en 'prevalent', maar NIET kunnen snappen wat mensen zeggen. Over zak stront gesproken : shit for brains gaat goed op in jouw geval.

Hij:
ik zeg ook niet dat er geen knappe zwartjes zijn of chineesjes, maar de knapste mannen en vrouwen zijn idd blank (of ten minste gemixt)
Ik:
Wat is dit voor racistisch gelul? Zeg gewoon dat JIJ blank het mooist vindt. Het slaat nergens op om te zeggen dat blanken per definitie mooier zijn dan andere rassen.
Jij met je mongolide kop vertelt vervolgens doodleuk dat hij met dat ene zinnetje bedoelde:
Ehrm, hey wijsneus, toevallig is het wél zo dat in beide landen (Iran en India) er een rechtstreekse correlatie is tussen sociale status en 'blankere' huidskleur. Sterker nog, in India is de relatie tussen de hoogste kaste en de lichtste huidtint nagenoeg 1 op 1. De foto's die jij post zijn daar een schoolvoorbeeld van, dus je gooit je eigen glazen in.

Misschien heb je wat op wikipedia gelezen over huidskleur en sociale status en wilde je interessant doen,maar het had geen stront (weer toepasselijk voor jou) met het onderwerp te maken.

2) Maar nee, nu heb je het over status omdat ik silentio, die als een feit presenteert dat de knapste mensen blank zijn, als racistisch wegzet (zwartjes en chineesjes zeggen doet zijn reactie ook niet veel goed).
In India en Iran zijn rijke/welvarende/elitaire mensen lichtgekleurd en dat zet KENNELIJk mij opmn plaats omdat ik iemand racistich noem die meent dat andere volkeren dan blanke(indo-europees bleek later) per definitie alsminder mooi dan blanken omschrijft??? Hoe dan?
Je bent ook al te dom om sluitende logische redenaties te hebben.

3) Een 33-jarige die retardbaby/****stick gebruikt is bijzonder triest,dat hoeft niet met links naar publicaties aangetoond te worden. Dus ga zitten als de domme hond die je bent.

Ik hoop dat je met je vuile bek al een vrouw hebt kunnen krijgen op jouw leeftijd en een kind hebt om voor galg en rad op te laten groeien,zo ja, dan kun je je vuile bek voor hen bewaren en niet voor mij.

ps http://www.kennislink.nl/publicaties/leidt-dna-onderzoek-tot-nieuw-racisme
http://nl.wiktionary.org/wiki/ras
etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven