MuscleMeat

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarom trek ik ook geen conclusie maar uit ik wel een vermoeden. Anders stond er het IS natuurlijk ingebakken. Heb jij dat vermoeden niet dan?

nee. Zijn wel voldoende studies gedaan in de psychologie die een intrinsiek 'denken in groepen' (en de daarbij behorende voorkeur aan mensen van jouw groep) hebben aangetoond.
Hangt dus volledig af van hoe de persoon de indeling van groepen ervaart (en gezien onze huidige maatschappij is dat hier toevallig zwart, blank, aziatisch,...)
Maw de voorkeur geven aan eigen kleur is een gevolg van iets dat er natuurlijk ingebakken zit, niet iets wat er zelf ingebakken zit.

nee. Zijn wel voldoende studies gedaan in de psychologie die een intrinsiek 'denken in groepen' (en de daarbij behorende voorkeur aan mensen van jouw groep) hebben aangetoond.
Hangt dus volledig af van hoe de persoon de indeling van groepen ervaart (en gezien onze huidige maatschappij is dat hier toevallig zwart, blank, aziatisch,...)
Maw de voorkeur geven aan eigen kleur is een gevolg van iets dat er natuurlijk ingebakken zit, niet iets wat er zelf ingebakken zit.

Je kan dus wel je vraagtekens zetten bij waarom het dan toevallig zo ontstaan is?

Word stront vervelend NU oo stront nee dat is nog goed.......

Het kan geen toeval zijn dat op plaatsen waar donkere en blanke mensen samen komen er een scheiding plaats vind tussen deze 2 groepen. Bij voetbalclubs zijn vriendenclubjes vaak toevallig ook voornamelijk mensen van hetzelfde ras.

Er was zelfs ophef in de jaren '90 over het Nederlands elftal over de vorming van 2 groepen en de donkere groep werd ook wel de "kabel" genoemd. Er zou zelfs een soort concurrentiestrijd gaande zijn. Natuurlijk kregen de donkere spelers min of meer de schuld dat zij een groepje hebben gevormd,maar dat kon natuurlijk ook net andersom zijn geweest.
Bij PSV kwam vorig jaar een filmopname in de belangstelling omdat het wel heel erg opmerkelijk was dat bij de warming up aan de ene kant alle donkere spelers in een kring stonden en aan de andere kant alle blanken.
Zo zijn er nog tal van voorbeelden.

Wat ik op sportscholen merk is dat over het algemeen donkere mensen elkaar altijd een handje geven. Dit kan ook geen toeval zijn. Misschien omdat het in de nederlandse cultuur wat minder gebruikelijk is om iemand die je amper kent elke dag een hand te geven maar toch lijkt het heel normaal dat je toch een soort voorkeur hebt voor iemand met dezelfde kleur als jij hebt. Het lijkt er natuurlijk te zijn ingebakken.

Inderdaad zo gaat het wel.
Dat doen n*gers ook grotendeels zelf en als je ze in een groep over blanken hoort, niet te kort.
Ik leerde ooit op zo een arbeidsbureau cursus begin jaren 90 een heel relaxed meisje kennen van Surinaamse komaf, ze was zo donker als maar kan, kan niet zeggen als een Afrikaanse want in Afrika wonen ook lichte mensen maar je weet vast wel wat ik bedoel.
Konden heel goed met elkaar opschieten, veel lachen samen enz, ik was mij totaal niet bewust van haar huidskleur, op een keer zei ze tegen me dat ze me graag mocht etc maar dat haar "vrienden" mij echt niet met haar konden zien.
Dat vind ik ook racisme.

Op de sportschool geef ik ook mensen een hand, dat zijn inderdaad andere culturen, ik heb dit zo geleerd op straat dus gaat automatisch bij mij om hun een hand te geven.

Het klopt helemaal wat je zegt!

Je kan dus wel je vraagtekens zetten bij waarom het dan toevallig zo ontstaan is?

mensen uit andere werelddelen behoren sowieso tot de 'outgroup' alleen al door geografische locatie. Beetje absurd om dan te stellen dat het aan de kleur ligt. Hoogstwss zou je zoiets niet merken als de huidskleur vd mens gewoon random was en je in elke populatie een mix van blanken, n*gers en aziaten had sinds het begin der tijden :P

we hebben bv ook geen voorkeur voor mensen met dezelfde haarkleur/ogen (mits je geen nazi bent natuurlijk:trollface:)

Laatst bewerkt:

Ja,je hebt gewoon van nature een aantrekkingskracht bij mensen die zoals jou zijn op elke manier mogelijk: hobby, huidskleur, kapsel etc. EN je hebt ook een aantrekkingskracht bij mensen als wie je WILT zijn.

Ja,je hebt gewoon van nature een aantrekkingskracht bij mensen die zoals jou zijn op elke manier mogelijk: hobby, huidskleur, kapsel etc. EN je hebt ook een aantrekkingskracht bij mensen als wie je WILT zijn.

Nog niet klaar met vocaal braken?

behalve bij coïtusuele aantrekkingskracht, dan verkiest elk ras een blanke man of vrouw.

Nog niet klaar met vocaal braken?

Komt je identiteitscrisis opspelen? Of zijn er andere geestelijke problemen die aan jouw agressieve bejegening ten grondslag liggen?
[Link niet meer beschikbaar]

Ik heb gezegd wat er vaak aan de hand is bij geadopteerden, ik heb gezegd dat ik het apart vind dat jij aan dat beeld voldoet, NIKS MEER.

Er is geen reden je aangevallente voelen, bealve door de eerste 2 zinnen van dit bericht.

Komt je identiteitscrisis opspelen? Of zijn er andere geestelijke problemen die aan jouw agressieve bejegening ten grondslag liggen?
[Link niet meer beschikbaar]

Ik heb gezegd wat er vaak aan de hand is bij geadopteerden, ik heb gezegd dat ik het apart vind dat jij aan dat beeld voldoet, NIKS MEER.

Er is geen reden je aangevallente voelen, bealve door de eerste 2 zinnen van dit bericht.

Ik voldoe in JOUW ogen aan dat beeld. Of wil JIJ het zelf zo zien. Helaas spijtig voor jou behoor ik tot de groep die geen problemen ermee heeft en nooit heeft gehad. Ook niet in de puberteit. Geen destructieve gedragingsvormen in de vorm van aantrekken/ afstoten, hechtingsstoornis of nog erger............bodemloze put syndroom.

Ik vind het juist jammer en altijd al gevonden dat veel mensen/ leken het denkbeeld hebben dat jij hier neerzet. Ook binnen de psychologie/ psychiatrie is veelal alleen dat aspect belicht. Ergens ook wel logisch. Wanneer je namelijk zegt er geen problemen mee te hebben dan wordt er gezocht naar een probleem. Zoals jij doet............dat het feit ik val op blank of mijn ouders adoreer of weet ik wat nog meer je hier neerzette.

Als klein kind (en dat bedoel ik echt heel jong) vond ik het al ergerlijk dat mensen na wat vragen zeiden dat later als ik groot zou zijn wel zou gaan zoeken naar mijn echte ouders (vond ik toen al gelul) en terug zou gaan. Toen wist ik al dat die behoefte nooit zou komen. Als tiener kreeg ik te horen dat als ik kinderen zou krijgen ik dan wel terug zou gaan. En toen ik zwanger was zou die behoefte erna wel komen. En ook erna kwam deze niet.

mensen als jij zouden gewoon moeten inzien dat niet iedereen regeert zoals vaak wordt beweerd.

er bestonden in de jaren 1700 genoeg slaveneigenaren die "vriendelijk" waren tegen hun slaven, doet niets af aan de slavernij.
Je kan als buitenstaander die nog nooit van sinterklaas gehoord heeft niet anders dan zien dat het een baas en een slaaf is, en als insider eigenlijk ook niet (hoewel velen hun ogen hier voor sluiten).
Weet bv uit die tv reeks met bart peeters die in belgie elk jaar wordt uitgezonden dat zwarte piet "bang" is voor sinterklaas en allerlei kattekwaad uithaalt achter zijn rug.
Als het zijn vrijwillige hulp was, zou hij geen moeite doen om het achter de rug van sinterklaas om te doen, want een gelijke heeft geen echte authoriteit over je.

Heb hier in dit topic al 100x gevraagd, waarom is het nodig dat zwarte piet een afrokapsel heeft (lees: een n*ger is)?
Waarom kan het niet gewoon een persoon zijn die zwart is geworden door het roet vd schoorsteen?
Je komt met goede argumenten, maar gaat het verhaal niet dat Sinterklaas zijn Zwarte Pieten juist heeft vrijgekocht? In dat geval blijft er van het verhaal niet veel slavernij meer over.

ik zeg ook niet dat er geen knappe zwartjes zijn of chineesjes, maar de knapste mannen en vrouwen zijn idd blank (of ten minste gemixt)

Wat is dit voor racistisch gelul? Zeg gewoon dat JIJ blank het mooist vindt. Het slaat nergens op om te zeggen dat blanken per definitie mooier zijn dan andere rassen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bipasha_Basu-New_Pictures%7B1%7D.jpg

bipasha-basu65.jpg

Twee beeldschone dames,ze zijn Indiaas en Iraans, maar nee, jij vindt ze natuurlijk toch te min, want blanke vrouwen zijn utieraard mooier.
En neeeeee, ga niet zeggen dat deze mensen 'gemixt ' zijn, er zijn wel meer 'rassen' dan de standaard bekrompen racistische indeling van blank/zwart/geel.

Ik vind dit toch vrij blank hoor..in ieder geval wel een gemixte huidskleur (zo noemen ze dat gewoon).

dat is echt niet blank, en btw de knapste mensen zijn absoluut geen blanke mensen.

dat is echt niet blank, en btw de knapste mensen zijn absoluut geen blanke mensen.

Hoe noem je het dan wel?
Nja, wellicht is dit weer een subjectief iets..Wat betreft kleuren is het vaak nog duidelijk te zeggen wat iets is, maar de een kan dit blank vinden, de ander niet.
Wat betreft het 'de knapste mensen zijn' ga ik niet over oordelen, aangezien iedereen weer andere voorkeuren heeft over knapheid. Daarbij zeg ik niet: blanke mensen zijn..of donkere mensen zijn..
Ieder mens is er een :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven