XXL Nutrition

Hirsi Ali wil 2de submission maken

Fries

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hirsi Ali werkt aan Submission II - @ 16:54 PST
VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali werkt aan een vervolg op Submission, de film over de mishandeling van moslimvrouwen die ze eerder met de vermoorde cineast Theo van Gogh maakte. De ondertitel van de film is Shortcut to enlightenment.

Hirsi Ali zegt dat maandag in een interview met NRC/Handelsblad. Het is het eerste vraaggesprek met het met de dood bedreigde Kamerlid sinds de moord.
Het thema van het Submission II is de manier waarop volgens haar de islam het individu onderdrukt. "Met als uitgangspunt de positie van de vrouw. Over de ondertitel: Ik wil moslims de korte weg wijzen naar de Verlichting
."

Is dit nou wel zo verstandig?? Iemand monddood maken is een eerste. Maar dit is gewoon provocatie.... Vrijheid van meningsuiting, helemaal voor hoor. Maar ik denk dat ze nu gewoon een heel groot plaatje voor haar hoofd heeft waarop staat "goh, hoe zal ik mijn vrijheid van mening nu eens uitbuiten?"

Wat een media geil wijf is dat toch. En wat heb ik toch een ongeloofelijke hekel aan haar. Ze wil carriere maken in de politiek via de rug van moslims. Ongelooflijk dat er nog mensen intrappen ook. En al die misstanden die zij naar voren brengt heeft niet veel met de Islam te maken maar meer met dat achterlijke cultuur van waar zij vandaan komt! Ze zal wel denken als die onontwikkelde somaliers Islam op die manier interpeteren zal dat wel overal in de werled zo zijn! :mad: :mad:

Euh sorry maar de misstanden die in Submission aan bod komen hebben gewoon te maken met de wantoestanden binnen traditionele Moslimgezinnen. :)

Dat is ook waarom Moslims zo tegen díe film tekeer gingen omdat het de problematiek van onderdrukte vrouwen laat zien die nog steeds aan de orde van de dag is. Hirschi hangt de vuile was buiten van de Moslims en dat willen ze gewoon niet. Valt wat voor te zeggen, maar ook wat voor die vuile was natuurlijk :D

ERNESTO M. zei:
Wat een media geil wijf is dat toch. En wat heb ik toch een ongeloofelijke hekel aan haar. Ze wil carriere maken in de politiek via de rug van moslims. Ongelooflijk dat er nog mensen intrappen ook. En al die misstanden die zij naar voren brengt heeft niet veel met de Islam te maken maar meer met dat achterlijke cultuur van waar zij vandaan komt! Ze zal wel denken als die onontwikkelde somaliers Islam op die manier interpeteren zal dat wel overal in de werled zo zijn! :mad: :mad:

Ik detecteer een zekere vorm van bevooroordeelde frustratie.

Fries zei:
VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali werkt aan een vervolg op Submission, de film over de mishandeling van moslimvrouwen die ze eerder met de vermoorde cineast Theo van Gogh maakte. De ondertitel van de film is Shortcut to enlightenment.

Hirsi Ali zegt dat maandag in een interview met NRC/Handelsblad. Het is het eerste vraaggesprek met het met de dood bedreigde Kamerlid sinds de moord.
Het thema van het Submission II is de manier waarop volgens haar de islam het individu onderdrukt. "Met als uitgangspunt de positie van de vrouw. Over de ondertitel: Ik wil moslims de korte weg wijzen naar de Verlichting
."

Is dit nou wel zo verstandig?? Iemand monddood maken is een eerste. Maar dit is gewoon provocatie.... Vrijheid van meningsuiting, helemaal voor hoor. Maar ik denk dat ze nu gewoon een heel groot plaatje voor haar hoofd heeft waarop staat "goh, hoe zal ik mijn vrijheid van mening nu eens uitbuiten?"

Provocatie waarom?

Ze wil gewoon een tweede film hierover maken en nogmaals duidelijk maken dat er nog een heleboel dingen binnen het traditionele moslimgezin bespreekbaar moeten worden gemaakt.

Aangezien zij uit zo´n gezin komt weet ze waar ze het over heeft.
Een soort moslimfeministe zoiets.
Het is gewoon een feit dat vrouwen en mannen niet gelijk zijn binnen de islam.

Zij probeerd daar op een ietwat provocerende manier, in hun ogen, hier wat aan te doen.
Maar dat is misschien haar sT dat weet ik niet, hetis in iedr geval wel een goede manier om iets duidelijk te maken.

En wat je zegt over het uitbuiten van je vrijheids van meningsuiting wtf heeft dat hier nou mee te maken?
Ze maakt gewoon een film waarin ze haar kijk op de zaken weergeeft en als het daar niet mee eens ben verhuis je toch gewoon naar Noord Korea. :)

Laatst bewerkt:
Mensen die niet eens deel 1 hebben gezien moeten eerst dat maar eens gaan bekijken, en dan pas gaan mekkeren dat er geprovoceerd wordt.

Ik ben heel benieuwd of ze iemand kan vinden die deel 2 wil regisseren, denk toch dat het uiteindelijk een regisseur uit het buitenland wordt.

Ik regisseer 'em wel, zal een mooie binnenkomer worden! :cool:

Als jij het regiseert komt ook nog de anale vernedering in de moslim cultuur in beeld lol.

Zij doet voorkomen alsof alles wat zij in haar vaderland heeft meegemaakt standaard is voor de islam, maar dat is niet waar. Zij heeft de excessen meegemaakt, heel erg, maar zo staat het echt niet beschreven in de koran. En dan moet ze toch echt niet de schuld geven aan de islam, en ja dat ergert mij eerlijk gezegd enorm puur omdat ze er geen benul van heeft.

Nou wil ik niet zeggen dat er in de islam wereld alles perfect gaat maar in NL zijn man en vrouw ook nog steeds niet gelijk (bv. salaris) en ik dacht vorige week te hebben gelezen dat er in NL jaarlijks 500.000 mensen worden mishandeld dussss........

hahaha! Heerlijk altijd: mensen die hun betoog beeindigen met 'dussss' zijn vaak al op de hoogte van het feit dat ze appels met peren vergelijken.

Waar het in Submission om gaat (die jij dus niet hebt gezien, gezien je betoog) is dat stelsematig Moslim-vrouwen worden geslagen, vernederd en dat er binnen het huwelijk én de familie (!!) verkrachting plaats vindt. Terwijl een vrouw zich zo vroom als het kan wil houden aan de Islam is het haar man die vol van paranoia denkt dat als ze één keer lacht in het openbaar, ze al coïtus heeft met een andere man.

Wat Hirschi Ali wil laten zien is de omgelofelijke vrouwen-mishandeling en achtertselling die overal in elk Moslim-land dezelfde is. Waar je ook gaat, je ziet overal in elk Moslim-land dat er sprake is van ongezonde achterdocht van de man naar de vrouw, dat er gebruik wordt gemaakt door aangetrouwde neven om vrouwen te evrkrachten omdat de eer van de neef voorgaat op het verhaal van de vrouw en dat de vrouw wordt geslagen; iets wat wij in de westerse wereld (zo langzamerhand) ongewoon en niet gewenst vinden.

De hele discussie beste Ernesto, gaat maar om één ding: De Moslims vinden hun manier van omgang met vrouwen normaal en wij vinden die NIET normaal.
De Moslims willen hiermee doorgaan en dus niet de westerse wetten accepteren en de staat waarin de Moslims leven zegt: Nee, respecteer onze wetten ten aanzien van vrouwen! Dat willen Moslims niet. Moslims willen hun eeuwenoude cultuur, waarin vrouwen een ondergeschikte rol spelen en mishandeld mogen worden als de heer des huizes het dunkt, volhouden. Ze willen niet toegeven aan de westerse waarden maar willen wel geieten van de westerse voordeeltjes zoals medische voorzieningen en onderlegd strafrecht.

Wie gewoon doet wat er wordt verlangd in een land heeft niks te bediscussieren!

ERNESTO M. zei:
Zij doet voorkomen alsof alles wat zij in haar vaderland heeft meegemaakt standaard is voor de islam, maar dat is niet waar. Zij heeft de excessen meegemaakt, heel erg, maar zo staat het echt niet beschreven in de koran. En dan moet ze toch echt niet de schuld geven aan de islam, en ja dat ergert mij eerlijk gezegd enorm puur omdat ze er geen benul van heeft.

Nou wil ik niet zeggen dat er in de islam wereld alles perfect gaat maar in NL zijn man en vrouw ook nog steeds niet gelijk (bv. salaris) en ik dacht vorige week te hebben gelezen dat er in NL jaarlijks 500.000 mensen worden mishandeld dussss........
Nog geen reden dat er ophef zou moeten ontstaan als zij deze film wil maken. Als de moslims hier dan echt vooruitstrevend willen zijn dan is er ook geen reden om verontwaardigd te zijn over een tweede Submissionfilm.

Degenen die hier komen of geboren moeten maar eens accepteren dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is in Nederland. Als ik wil zeggen dat Allah een homo is dan moet dat gewoon kunnen, ook al schijnt dat dan weer een achterhaalde wet aangaande godslastering te overtreden. Tenminste als je Allah gelijk stelt aan de god die ook in het christendom wordt aangehangen. Maar goed die hele wet is al in 1965 door Gerard Reve onderuit geschopt.

DBC01 zei:
Euh sorry maar de misstanden die in Submission aan bod komen hebben gewoon te maken met de wantoestanden binnen traditionele Moslimgezinnen. :)

Dat is ook waarom Moslims zo tegen díe film tekeer gingen omdat het de problematiek van onderdrukte vrouwen laat zien die nog steeds aan de orde van de dag is. Hirschi hangt de vuile was buiten van de Moslims en dat willen ze gewoon niet. Valt wat voor te zeggen, maar ook wat voor die vuile was natuurlijk :D

hebben gewoon te maken met wantoestanden binnen traditionele moslimgezinnen??
hoe weet jij dat? heb je daar bronnen voor of heb je n dagje opgetrokken met moslims? het laatste denk ik niet, gezien je posts over moslims, de bijkomende standplaatsgebondenheid en de woede bij jou verklaren je ongegronde uitspraken over de situatie binnen een moslimgezin.
je wilt graag dat het zo is, maar het is niet zo.. jammer genoeg scheren meeste mensen alle moslims over een kam en luisteren naar wat mevrouw ali zegt over de islam en nemen dat dan klakkeloos over. terwijl ali zelf 10 jaar geleden nog een analfabeet was en uit een uiterst primitieve cultuur kwam waar ze vast nog wel eens aan kanibbalisme deden
tsss ik zie de humor er nog wel van in

Wat maken mensen zich toch weer druk.
Als in een film een blanke vrouw in elkaar geslagen wordt door haar kerel hoor je niemand zeggen, die film mag niet, en nu omdat het over moslims gaat moet het weer een rel worden. Kijk niet, en je hebt geen probleem :(

klempic zei:
hebben gewoon te maken met wantoestanden binnen traditionele moslimgezinnen??
hoe weet jij dat? heb je daar bronnen voor of heb je n dagje opgetrokken met moslims? het laatste denk ik niet, gezien je posts over moslims, de bijkomende standplaatsgebondenheid en de woede bij jou verklaren je ongegronde uitspraken over de situatie binnen een moslimgezin.
je wilt graag dat het zo is, maar het is niet zo.. jammer genoeg scheren meeste mensen alle moslims over een kam en luisteren naar wat mevrouw ali zegt over de islam en nemen dat dan klakkeloos over. terwijl ali zelf 10 jaar geleden nog een analfabeet was en uit een uiterst primitieve cultuur kwam waar ze vast nog wel eens aan kanibbalisme deden
tsss ik zie de humor er nog wel van in

;) Ik zal mijn verblijven in het buitenland (waaronder Moslim-areas in zuid-Europa) niet wéér aanhalen om mijn ervaring met Moslims te bewijzen.
Heb ook dikwijls gezien dat het anders kan, dat zeker.

Maar dat de problematiek er nog dermate aanwezig is, dat is voor mij een vaststaand feit, zelf onder ogen moeten zien.

Laat Ali lekker d'r filmpje maken, en laat Moslims es een film maken over traditionele gezinnen en de waarden van een sterk, vastomlijnd gezin, want dáár schort het bij de Nederlanders nogal eens aan. Geen respect voor vader of moeder, noem maar op voorbeelden te over.

Dát zou een goede zet van de Moslims zijn!

DBC01 zei:
hahaha! Heerlijk altijd: mensen die hun betoog beeindigen met 'dussss' zijn vaak al op de hoogte van het feit dat ze appels met peren vergelijken.

Waar het in Submission om gaat (die jij dus niet hebt gezien, gezien je betoog) is dat stelsematig Moslim-vrouwen worden geslagen, vernederd en dat er binnen het huwelijk én de familie (!!) verkrachting plaats vindt. Terwijl een vrouw zich zo vroom als het kan wil houden aan de Islam is het haar man die vol van paranoia denkt dat als ze één keer lacht in het openbaar, ze al coïtus heeft met een andere man.

Wat Hirschi Ali wil laten zien is de omgelofelijke vrouwen-mishandeling en achtertselling die overal in elk Moslim-land dezelfde is. Waar je ook gaat, je ziet overal in elk Moslim-land dat er sprake is van ongezonde achterdocht van de man naar de vrouw, dat er gebruik wordt gemaakt door aangetrouwde neven om vrouwen te evrkrachten omdat de eer van de neef voorgaat op het verhaal van de vrouw en dat de vrouw wordt geslagen; iets wat wij in de westerse wereld (zo langzamerhand) ongewoon en niet gewenst vinden.

De hele discussie beste Ernesto, gaat maar om één ding: De Moslims vinden hun manier van omgang met vrouwen normaal en wij vinden die NIET normaal.
De Moslims willen hiermee doorgaan en dus niet de westerse wetten accepteren en de staat waarin de Moslims leven zegt: Nee, respecteer onze wetten ten aanzien van vrouwen! Dat willen Moslims niet. Moslims willen hun eeuwenoude cultuur, waarin vrouwen een ondergeschikte rol spelen en mishandeld mogen worden als de heer des huizes het dunkt, volhouden. Ze willen niet toegeven aan de westerse waarden maar willen wel geieten van de westerse voordeeltjes zoals medische voorzieningen en onderlegd strafrecht.

Wie gewoon doet wat er wordt verlangd in een land heeft niks te bediscussieren!

Sjonge DBC geef ik je nog gister nog een complimentje moet ik je nu weer vertellen dat je weer lekkere onzin aan het vertellen bent. Je komt weer met dingen die jij graag wilt dat ze zo zijn maar er nooit bewijzen levert en waar jij nooit iets over kunt weten want je kent die mensen helemaal niet.

En ik heb die Submission wel gezien en vond het een provocerende en zieke film die mevr. ali weer gebruikt om in de media te komen. Maar als zij die weil maken dan vind ik dat echt niet erg hoor van mij mag ze. Maar dan moet ze ook wel accepteren dat er ook extreme mensen in dit lanmd rond lopen die dat niet pikken en dan moet ze niet gaan zitten verstoppen en janken , neem je verantwoordelijkheid zou ik zeggen.

En dat zulke dingen die je boven opnoemt gebeuren spreek ik niet tegen, maar ik denk dat dat niet veel met islam te maken heeft maar het gebied waar die mensen vandaan komen of wonen. Dat zijn toch echt meestal mensen die uit achtergebleven en primitieve culturen komen. Dus dat zal niet zo veel met Islam te maken hebben maar meer met die cultuur. En ik heb nog nooit gelezen of gehoord dat je volgens de Islam een vrouw mag verkrachten of slaan absurd werkelijk.

:moon:

Fries zei:

."

Waarom is dat provocatie? Of zijn we na de dood van Theo nu al op het punt gekomen dat een film maken, waarin onderwerpen voorkomen die tot op heden taboe waren, niet meer kan of mag?

Ik vind haar een heldin, en veel beter dan al die hypocriete politiekers die het
"zo jammer" vinden dat de vrije meningsuiting zo goed als kapot is maar zelf hun bek niet open durven doen omdat ze bang zijn van een mes in hun rug of borst. Als ze nu de film niet zou maken, dan zou het betekenen dat de terroristen en extremisten hebben gewonnen.

Ipv altijd maar linkse kritiek te hebben op mensen die niet alles in de doofpot steken, zou men beter de problemen aanpakken, en die vrouwen gaan beschermen tegen dat stelletje barbaren.

ERNESTO M. zei:
.... want je kent die mensen helemaal niet.

....Maar als zij die weil maken dan vind ik dat echt niet erg hoor van mij mag ze. Maar dan moet ze ook wel accepteren dat er ook extreme mensen in dit lanmd rond lopen die dat niet pikken en dan moet ze niet gaan zitten verstoppen en janken , neem je verantwoordelijkheid zou ik zeggen.

En ik heb nog nooit gelezen of gehoord dat je volgens de Islam een vrouw mag verkrachten of slaan absurd werkelijk.

:moon:

Jij kent de mensen niet met wie ik omging dus hou die wijsheid even voor je ok? ;)

Ten tweede, Hirschi kan geen verantwoordelijkheid nemen want ze wordt bedreigd, iets wat in ons land onacceptabel is, misschien voor anderen niet maar voor de staat Nederland wel. Als je je vernatwoordelijkheid neemt ga je de discussie aan met andersdenknen maar die lopen alleen maar met wapens te zwaaien net als in hun eigen achtergebleven gebied.

Hirschi is absoluut niet mijn type vrouw, ze laat zich ongelukkig uit, maar om nu te zeggen dat ze kans krijgt om haar verantwoordelijkheid te nemen hallo!
Mevrouw staat op een dodenlijst! :hello:

ERNESTO M. zei:
Wie is hier nu racistisch? Achterlijke cultuur?

Dat "wijf" is de enige persoon die opkomt voor de rechten van elk mens, in bijzonder van de vrouw. Maar ik kan begrijpen dat je Islamitische mannen die vrouwen slaan wil beschermen?

Terug
Naar boven