XXL Nutrition

Moszkowicz eist verbod op film Submission 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Heerlijk! Alweer een een zwaktebod: (mauwstemmetje:) 'Ik vind dit naar racisme neigennn'....:bawling:

Druk jezelf maar weer in het hoekje der slachtoffers. Verklaar toch eens die neiging kerel, ik ben er zo benieuwd naar! Is het gezellig om altijd dat hoekje van 'zij zijn stout, ik ben zielig' te duiken?
Als een allochtoon een Nederlander een naam aanmeet dan 'hoort het erbij' maar andersom kan het niet. Sarcasme is vreemd voor meer culturen dus ik reken je je fout niet aan Donnie. Zelfs Belgen hebben het er soms moeilijk mee, zo vernam ik vanavond weer van één van mijn clienten. Ze begrijpen je verkeerd en denken dat je het meent.

Met Bosnie-brulaapje bedoel ik iemand die afkomstig is uit Bosnie en dat feit hier en daar gráág laat horen;, hetzij met avatars, hetzij met passages in replies. Voor de rest hoef ik mij niet uit te leggen, dat verklaart zichzelf.

Oh enne, wist je dat het 'uit' is om meteen te roepen 'racisme!', het is tegenwoordig erg in de mode om 'stop de hetze' te roepen Donnie.
Ik dacht, ik spijker je maar even bij zodat je op de hoogte bent van de nieuwste excuus-uitlating van slapend Nederland, ook wel de linkse lichtelaaiers genoemd.

Feit is nog steeds: Door heel Europa zijn er massale, zeer serieuze problemen met één groep allochtonen. Mensen van Arabische komaf. Ja, ik durf het hardop te zeggen! Wáárom die ene groep? Wáárom ontmoeten we in elk land van Europa dezelfde problemen met dezelfde groep? Ligt het dan iedere keer aan de autochtone bewoners van dat land?

DBC01 zei:
Heerlijk! Alweer een een zwaktebod: (mauwstemmetje:) 'Ik vind dit naar racisme neigennn'....:bawling:

Druk jezelf maar weer in het hoekje der slachtoffers. Verklaar toch eens die neiging kerel, ik ben er zo benieuwd naar! Is het gezellig om altijd dat hoekje van 'zij zijn stout, ik ben zielig' te duiken?
Als een allochtoon een Nederlander een naam aanmeet dan 'hoort het erbij' maar andersom kan het niet. Sarcasme is vreemd voor meer culturen dus ik reken je je fout niet aan Donnie. Zelfs Belgen hebben het er soms moeilijk mee, zo vernam ik vanavond weer van één van mijn clienten. Ze begrijpen je verkeerd en denken dat je het meent.

Elke keer dat iemand (terecht) zegt dat je bezig bent met generaliseren en vooroordelen roep je "slachtoffertje spelen" en probeer je daarmee de discussie te ontlopen.

Weet je dan niet dat het zeggen van "slachtoffertje spelen" uit is? Je moet nu spreken over een laag incasseringsvermogen.

Ik heb een redelijk gevoel voor sarcasme, maar ik kan geen sarcasme terugvinden in 'kankerjood' of 'bosnisch aapje'. Anders kan je alles wel onder de titel sarcasme gooien.

Met Bosnie-brulaapje bedoel ik iemand die afkomstig is uit Bosnie en dat feit hier en daar gráág laat horen;, hetzij met avatars, hetzij met passages in replies. Voor de rest hoef ik mij niet uit te leggen, dat verklaart zichzelf.

Je haalt de afkomst erbij en gebruikt dat ook om te schelden, waarom je dat doet is niet zo interessant. Als iemand een Nederlands icoon heeft en uitkomt voor zijn Nederlander-zijn is dat voor mij ook geen reden om, als ik scheld, zijn afkomst erbij te gebruiken. Verder is het schelden dus echt geen manier om een gesprek/discussie te bevorderen he, tenminste dat is mij geleerd, kan anders zijn bij jou.

Feit is nog steeds: Door heel Europa zijn er massale, zeer serieuze problemen met één groep allochtonen. Mensen van Arabische komaf. Ja, ik durf het hardop te zeggen! Wáárom die ene groep? Wáárom ontmoeten we in elk land van Europa dezelfde problemen met dezelfde groep? Ligt het dan iedere keer aan de autochtone bewoners van dat land?

Wat zijn die zeer serieuze problemen? Vechtpartijtjes in de disco?

En waarom die ene groep? Omdat het misschien een redelijk grote groep is? In Amerika hebben ze weer last van andere groepen probleem veroorzakers. Verder kan ik er weinig over zeggen, maar het staat vast dat je verder moet kijken dan de afkomst. Denk aan andere factoren, hoe staat het met het opleidingsniveau bijvoorbeeld of misschien moet je zelfs kijken of racisme (hoe erg je dat ook niet wil zien) een effect heeft.

Elke keer dat iemand (terecht) zegt dat je bezig bent met generaliseren en vooroordelen roep je "slachtoffertje spelen" en probeer je daarmee de discussie te ontlopen.

Als ik een discussie zou ontlopen beste man, dan zou ik niet die dikke lange replies schrijven maar slechts wat kreten roepen zaols je broeder Ernesto.
Wat zijn die zeer serieuze problemen? Vechtpartijtjes in de disco?

Ach kom zeg, moet ik dit nog serieus nemen?

Er zijn wel meer allochtone groepen die het moeilijk en arm hebben maar die doen ook niet wat de Arabische mede-allochtoon flikt in de grote Europese steden.
Geweld, bedreiging, ik heb in 4 Europese landen aan de deur gestaan en overal waren er dezelfde problemen met dezelfde groep. Vreemd toch weer.

Jij wil graag óók kijken naar andere factoren, da's heel goed, maar je wilt er ééntje koste wat kost vermijden: Dat cultuur en afkomst een rol speelt.
Als allochtonen trots zeggen dat het hun cultuur is, dat ze van dat heerlijke gevarieerde eten maken, dan mag je de afkomst aanspreken maar bij negatieve dingen blijft de afkomst wat jou betreft in de kast. Dubbel!

Je haalt de afkomst erbij en gebruikt dat ook om te schelden, waarom je dat doet is niet zo interessant.

De reden waarom is juist wel interessant. Je wilt toch in een discussie horen wat iermand drijft? Maar da's jouw doel niet. je wilt niet horen wat een ander drijft, je bent hier om alles wat er negatief klinkt over allochtonen de kop in te drukken. Da's jouw missie. Als je van mij hoort waaróm ik iets zeg dan zou je daar begrip voor kunnen hebben of juist niet en dat bediscussieren maar dat wil je niet, je hebt er geen boodschap aan.

DBC01 zei:

Oh enne, wist je dat het 'uit' is om meteen te roepen 'racisme!', het is tegenwoordig erg in de mode om 'stop de hetze' te roepen Donnie.
Ik dacht, ik spijker je maar even bij zodat je op de hoogte bent van de nieuwste excuus-uitlating van slapend Nederland, ook wel de linkse lichtelaaiers genoemd.

Ach ik vergeef het je wel kaas-aapje. :D

Maar die groep van Arabische komaf die problemen veroorzaken in veel Europese landen komen uit Marokko, Algerije of Tunesie. Die probleem is er zeker dat ontken ik helemaal niet en het moet aangepakt worden maar niet door de Islam steeds de schuld te geven. Want dan geef je hun weer de slachtofferrol toe.

Doe maar stero-aap. Want ik ben niet klein en ik eet niet vaak kaas :roflol:

Wat ik bedoel met de echt grote problemen zijn groeperingen als de AEL die toch echt voorstaan de Islamwetten te volgen.

Blijkt toch te moeilijk om on-topic te blijven, dus gaat er een slotje op. Heren verknal nou niet ieder topic met dezelfde stellingen, we kennen ieders standpunt nu wel. Wie zich toch geroepen voelt om uitvoerig te discusseren over de aangehaalde zaken in dit topic, ga verder in een topic dat daar voor geschikt is of maak een nieuw topic aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven