DBC01 zei:
Ik vind dit best zwak van je DBC01, dit neigt toch naar racisme, weet je dan niet dat dat strafbaar is in Nederland?
Je antwoordt in korte zinnetjes zonder INHOUD, zonder op een ander z'n woorden in te gaan. En dat is waar velen zich aan irriteren. Ze willen discussieren met jullie maar er komt niks beters uit dan 'jullie generaliseren' en 'wat een vooroordelen'.
Zit daar dan helemaal geen kern van waarheid in? Meestal beginnen mensen het meteen te hebben over "de Marokkanen" "de buitenlanders" of bijvoorbeeld "de moslims", het grappige is dat je bijna nooit een groep als een geheel kan beschouwen en er ook zo over te oordelen.
Verder kijken mensen niet altijd verder, het feit dat bv allochtonen de meerderheid vormen in de gevangenis hoeft niet te betekenen dat het aan de afkomst ligt. Opvallend is dat men vaak alleen daar naar kijkt, en niet naar andere omstandigheden, bv: positie in de maatschappij, werk, scholing of misschien zelfs grootte van de famillie die mee zou kunnen spelen.
Ik bedoel, ik ben allochtoon en ik ben nog nooit in aanraking gekomen met de politie, ik heb daar geen behoefte toe, ik heb een relaxed leventje. Waarom zou ik de criminele pad opgaan.
We zijn zo langzamerhand lang genoeg dat gekloot van allochtonen in de samenleving zat dat we een GRONDIG oordeel kunnen vormen over hun gedrag met regelgeving die thuishoort in de 2e eeuw. Pas je aan aan de wetten en regels die hier gelden, heb je nergens last van.
Ik merk wat haat bij je en haat maakt blind, daardoor wordt het oordeelvermogen aangetast denk ik. Volgens mij heb je het over de reljongeren, maar die heb je in alle kleuren en maten, alleen zie je de Nederlandse "versie" vaker in plaatsen buiten de Randstad.
Je bent toch vrij om in Nederland iedereen aan te klagen die je wil? Daarbij komt ook nog kijken dat Godslastering gewoon bij de wet is verboden. Verder ben ik het eens dat mensen zich gewoon aan de wetten van een land moeten houden, maar wat bedoel je precies met regels?
Dus stop je één-zinnetje antwoordjes want je zegt in principe gewoon niks.
Ga es in op het onderwerp! Kom eens met oplossingen!
Maar da's te heet voor je. En je weet het hè, als het te warm voor je is, blijf buiten de keuken maar ga niet om het hoekje lopen schreeuwen!
Ik vind persoonlijk dat de grenzen van de vrijheid van vrijheid van meningsuiting eens duidelijk moeten worden, mag je mensen beledigen? Mag je je racistisch uiten? Mag je mensen de dood wensen? Mag je roepen dat mensen het land uitmoeten etc etc
Nu zijn de grenzen niet echt duidelijk er is geen duidelijke moraal, iedereen roept maar wat en probeert de grenzen te verleggen. Van mij mag de vrijheid van meningsuiting best beperkt worden, ik ga er namelijk vanuit dat de wetgever ons destijds niet de vrijheid van meningsuiting heeft gegeven zodat het een rotzooi kon worden in Nederland.
Daarbij komt ook nog kijken dat we door de radicalisering in Nederland toch al beperkt zullen worden in andere vrijheden, denk maar aan onze privacy, de overheid die zich meer zal bemoeien etc.