MuscleMeat

Hirsi Ali wil 2de submission maken

als ik weer even de link mag leggen met de islam, in de koran staat letterlijk dat je moet werken voor je geld, en dat je moet werken. Moslims mogen niet eens rente ontvangen , dus dat bekende verhaal van uitkeringen ontvangen terwijl je op je luie reet zit en allochtonen (moslims) dat snap ik zelf ook niet.

Toen de Koran is geschreven bestond geld denk ik nog niet eens.
Maar ji jhaalt 2 dingen door elkaar.
Mensen die wel volledig geintregeerd zijn zoals jij en je familie waarschijnlijk zijn (10%) en mensen die dat niet zijn (90%.). Let op, volledig geintregeerd.
Maatje van me (turk) is accountant. Zijn vader is hier naar toe gehaald om bij de philips te gaan werken. Nu eigen zaak, koophuis reeds afbetaald, geblondeerde moeder, praten met mij en mijn vrouwtje uitgebreid over coïtus, ga door ga door. Maar dat is 1 op de 10.
Niemand heeft moeite met hem omdat hij bijna niet turks kan praten, maar gewoon in plat nijmeegs spreekt, nederlandse vrienden heeft (wel een marokaanse vriendin, bezig met rechten), noem maar op. Hij woont in een buurt waar veel 2 verdieners wonen (wel nog thuis).
Dus zijn situatie is ook beter als de gemiddelde allochtoon. Hij ziet er ook niet echt turks uit, dus werkt ook in zijn voordeel. Maar toch, hij heeft gewoon de mentaliteit die nodig is om het te maken, hier in Turkije of in Amerika. Wil gewoon slagen in wat ie doet.
Dat is aanpassen.

Bedankt voor je input Richard. Oke, het staat er niet zo duidelijk, wat ik bedoel: vroeger moest je werken bv op het land en ruilde je je spullen voor andere middelen die je nodig had. (noemde het voor hetgemak even geld)

Nu vind ik jouw voorbeeld wel een beetje té geintegreerd maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten. Iedereen moet gewoon kunnen integreren zonder zijn afkomst en geloof te verloochenen, dan heeft niemand last van je..... Als ik het kan, kan iedereen het toch?

Hicham

hicham zei:
Bedankt voor je input Richard. Oke, het staat er niet zo duidelijk, wat ik bedoel: vroeger moest je werken bv op het land en ruilde je je spullen voor andere middelen die je nodig had. (noemde het voor hetgemak even geld)

Nu vind ik jouw voorbeeld wel een beetje té geintegreerd maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten. Iedereen moet gewoon kunnen integreren zonder zijn afkomst en geloof te verloochenen, dan heeft niemand last van je..... Als ik het kan, kan iedereen het toch?

Hicham

Snapte wel wat je bedoelde ;) .
Hij verloochent niks, ze hebben gewoon weinig meer met turkije. Wonen hier al bijna 30 jaar en vinden het hier beter als in Turkije.
Hij is en blijft een turk, maar is hier geboren, beheerst de taal perfect (VWO/HTS En UNI).
Hoezo te geintregeerd??
Hij is juist perfect geintregeerd. :D

Terug
Naar boven