Een redelijk verhaal.
Maar nu het volgende.
De vrouw is in de naam van de Islam zo belangrijk zeg je.
Hoe kan het dan dat een snotneus van 16 de baas kan zijn wanneer de vader is overleden of niet thuis aanwezig is, alleen omdat hij de oudste man in huis is. En om deze reden zijn moeder zijn wil op kan leggen?
ik denk dat dit nogmaals cultuur is en geen islam, als je geen vader meer hebt moet je wel zijn rol overnemen dwz. alle zaken regelen, brood op de plank etc. maar je kunt je moeder imo niet vertellen wat ze moet doen
En ik ken meerdere gezinnen waar dit in af speelt. En nee, die jongen is nu geen 16 meer, maar 23, en ja, het is een aardige gozer, maar het feit dat hij zijn moeder verteld hoe of wat, is te belachelijk in mijn woorden.
ik ken er ook een aantal waarvan de vader is overleden, die worden wel minder "gestuurd" maar zijn thuis niet de "baas"
Zijn 21 jarige broertje heeft een nederlands meisje, die niet van zijn eigen broer over de vloer mag komen, en hij gaat daar ook nog eens mee akkoord.
weer cultuur want volgens de islam mag een moslim trouwen met een meisje dat moslim is, christelijk of joods (ze moet wel ergens in geloven, dat is zodat de toekomstige kinderen niet "verloren" raken) Daarentegen zijn er bepaalde moslims die daar tegen zijn, zoals er ook nederlanders zijn die ertegen zijn dat hun dochter met een marokkaanse jongen gaat Zo zul je nooit een goede integratie krijgen.
Ken ook een marokaans gezin, waar ik maar bij binnen hoef te komen en ze me eten en drinken aanbieden.
Maar aan de andere kant, hoef je bij een ander gezin maar een voet over de drempel te zitten en ze kijken je met de hele familie bijna dood.
Misschien uit eigen onzekerheid (iets waar ik weinig last van heb), maar toch het gebeurt.
dat heeft denk ik met de gewoontes, persoonlijkheid van die personen specifiek te maken
Ik denk dat ze toendertijd (weet niet of dit een bestaand woord is

) de migranten beter hadden moeten verspreiden.
Denk dat allochtonen in de dorpen ook beter zijn aangepast als in de grote steden. In de steden gaan ze klieken (alles samen doen), en op het platteland moeten ze zich wel aanpassen, want zijn haast alleen.
Daar is het dus in mijn ogen fout gegaan.
Pff ademhalen Rieske