Fitness Seller

Hirsi Ali wil 2de submission maken

TylW zei:
Wie is hier nu racistisch? Achterlijke cultuur?

Dat "wijf" is de enige persoon die opkomt voor de rechten van elk mens, in bijzonder van de vrouw. Maar ik kan begrijpen dat je Islamitische mannen die vrouwen slaan wil beschermen?

One hunderdddddddddddddddddddd en eigthyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy :rolleyes:

TylW zei:
Wie is hier nu racistisch? Achterlijke cultuur?

Dat "wijf" is de enige persoon die opkomt voor de rechten van elk mens, in bijzonder van de vrouw. Maar ik kan begrijpen dat je Islamitische mannen die vrouwen slaan wil beschermen?

Ja okee, verkeerd uitgedrukt, primitieve of achtergebleven cultuur dan?
Nou goed Tylw? :mier:

klempic zei:
hebben gewoon te maken met wantoestanden binnen traditionele moslimgezinnen??
hoe weet jij dat? heb je daar bronnen voor of heb je n dagje opgetrokken met moslims? het laatste denk ik niet, gezien je posts over moslims, de bijkomende standplaatsgebondenheid en de woede bij jou verklaren je ongegronde uitspraken over de situatie binnen een moslimgezin.
je wilt graag dat het zo is, maar het is niet zo.. jammer genoeg scheren meeste mensen alle moslims over een kam en luisteren naar wat mevrouw ali zegt over de islam en nemen dat dan klakkeloos over. terwijl ali zelf 10 jaar geleden nog een analfabeet was en uit een uiterst primitieve cultuur kwam waar ze vast nog wel eens aan kanibbalisme deden
tsss ik zie de humor er nog wel van in

Check even de 'blijf van mijn lijf' huizen en je zult zien dat daar een onevenredig groot gedeelte van islamitische origine is,

Familie van mij werkt in de streekziekenhuizen rondom grote steden, komen dondersvaak Islamitische vrouwen binnen, ze zwijgen, maar hebben erg verdachte verwondingen op bepaalde plaatsen. MAar ach daar mag niet over gesproken, want dat is 'een enkeling'.

Ayaan Hirsi Ali kaart een probleem waarvan veel mensen niet wisten dat het bestond (zoals ikzelf).
Het doet er niet toe hoe groot dit probleem is en het doet er niet toe wat de koran hierover zegt.
Schijnbaar komt het regelmatig voor en Ayaan Hirsi Ali wil dit onder de aandacht brengen.
Mijn zegen heeft ze.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk idd dat er in moslim gezinnen stelselmatig geweld wordt toegepast. Maar om dit nu toe te schrijven aan 'de moslims' zoals door dbc wordt gezegd is denk ik niet juist. Het komt vaker voor, maar het is geen geschreven regel in de islam om je vrouw even lekker door de mangel te halen.... Je kan stellen dat de moslims de andere geloven lekker op 't hakje kunnen gaan nemen, door alle christen even lekker af te spiegelen. Ten slotte, wereld aids dag, en de paus draagt daar een hartelijk steentje aan bij. Of bush, die zijn eigen jihad houd in irak... (gaat ver, ik weet het, maar is toch wat voor te zeggen. God bless america, and the people that blabla)
Maar ja, huiselijk geweld over het algemeen genomen, blijft natuurlijk een groot probleem waar niets goed over valt te zeggen. Maar om dat onder de noemer moslim te blijven plaatsen gaat ver. De vrijheids van mening is niet naar de knoppen, maar wanneer je dit precaire onderwerp nog een keer op de spits werpt, dan ben ik bang dat daar een extremist erg boos over gaat worden. Kan je geen rekening mee houden natuurlijk, maar je kan ook gewoon even blijven redeneren, en proberen het probleem op een andere manier in kaart te brengen.. (ik heb hier geen oplossing voor :rolleyes: ) Want antwoord eens voor jezelf, wat als hirsi deze film helemaal niet had gemaakt?

En wanneer er iets met een blanke/ christen (niet alle blanke christen...) gebeurt, of wat dan ook, dan wordt dat heus wel veroordeelt, moslim of wie dan ook. Het hangt er maar net van af wie je wil horen...

DBC01 zei:
Familie van mij werkt in de streekziekenhuizen rondom grote steden, komen dondersvaak Islamitische vrouwen binnen, ze zwijgen, maar hebben erg verdachte verwondingen op bepaalde plaatsen.

Ja maar ze hebben het wel een beetje verdiend. :rolleyes: Ik zou ook uit mn plaat gaan als mn vriendin dr benen niet wijd doet wanneer IK dat wil. Of wanneer ze per ongeluk de kebab zonder knoflook serveert! :cool:

ERNESTO M. zei:
Wat een media geil wijf is dat toch. En wat heb ik toch een ongeloofelijke hekel aan haar. Ze wil carriere maken in de politiek via de rug van moslims. Ongelooflijk dat er nog mensen intrappen ook. En al die misstanden die zij naar voren brengt heeft niet veel met de Islam te maken maar meer met dat achterlijke cultuur van waar zij vandaan komt! Ze zal wel denken als die onontwikkelde somaliers Islam op die manier interpeteren zal dat wel overal in de werled zo zijn! :mad: :mad:

GAAN WE WEER!!!

In plaats van dat je blij bent dat er mensen wat proberen te doen aan barbaarse praktijken waaraan sommige moslims zich schuldig maken, ga je weer lopen klagen. Wees blij dat het deel van de moslims dat de islam zo'n slechte naam bezorgt wordt aangepakt! Waarom heb je er wat op tegen dat mensen in opstand komen tegen onrecht als besnijdenis? ? ? Je ontkent toch niet dat dit soort gestoorde dingen plaatsvinden? Je mag best kritiek hebben op Hirsche Ali, maar bij jou lijkt het meer alsof je de dingen die sommigen van jouw geloofsgenoten doen in de doofpot wil stoppen.

In Nederland komt besnijdenis ook nog op grote schaal voor trouwens, maar daar hoor ik je nooit over. Dat zijn nou net de dingen die moslims een slechte naam bezorgen, als je wat aan die slechte naam wil doen kan je beter je kritiek op de mensen die dat doen richten in plaats van op mensen die er wat over zeggen.

Zelda zei:
GAAN WE WEER!!!

In plaats van dat je blij bent dat er mensen wat proberen te doen aan barbaarse praktijken waaraan sommige moslims zich schuldig maken, ga je weer lopen klagen. Wees blij dat het deel van de moslims dat de islam zo'n slechte naam bezorgt wordt aangepakt! Waarom heb je er wat op tegen dat mensen in opstand komen tegen onrecht als besnijdenis? ? ? Je ontkent toch niet dat dit soort gestoorde dingen plaatsvinden? Je mag best kritiek hebben op Hirsche Ali, maar bij jou lijkt het meer alsof je de dingen die sommigen van jouw geloofsgenoten doen in de doofpot wil stoppen.

Ik ontken die dingen ook niet, alleen vraag ik me af of je die praktijken wel aangepakt worden ls Hirsi ali er een filmpje over gaat maken die alleen haar bekendheid ten goede komt. Zij heeft dingen geroepen die veel moslims hebben gekwetst en dingen verdraaide. Ik vind ook dat er opgetreden moet worden tegen vrouwen mishandeling en vrouwenbesnijdenis/verminking(die besnijdenis bedoel je toch??) maar niet door iemand als Hirsi ali!!

Waarom mag Hirsi Ali dat niet? Voor zover ik weet heeft zij ook nooit beweerd dat álle moslims fout zijn. Als sommige moslims gekwetst worden doordat ze gewezen worden op slechte kanten van hun geloof of opmerkingen over Allah kunnen ze beter emigreren naar een land waar de sharia geldt en waar alleen maar gecensureerde staatstelevisie is, dan horen ze precies wat ze wilen horen!
Het feit dat we in Nederland vrijheid van meningsuiting hebben betekent dat je tegen een beetje kritiek moet kunnen.

Even mijn mening tussendoor: Een tweede deel mag ze natuurlijk wel maken, maar ik zie er de toegevoegde waarde niet van.... IMO!!! kan het toch als provocatie van een groep mensen worden gezien en heeft de rest er ook niet zoveel aan omdat IMO!!! subjectief is.

Die verhaaltjes over mishandeling van vrouwen en verkrachtingen binnen de familie, en dan de link met de islam daar ben ik het niet mee eens, dat is zo ongeveer alles waar de islam NIET voor staat! Volgens de islam is de moeder heel belangrijk (dus waarom zou je haar slaan? in de naam van je geloof?) coïtus zonder het doel om kinderen te krijgen is eigenlijk taboe (verkrachting?) en dan hoef ik het niet eens over verkrachting binnen de familie te hebben.... ik zeg NIET dat dit niet voorkomt, maar dat heeft dan zeker niet met de islam te maken....en ik noem die mensen dan ook geen moslims, enzovoorts.

Dat de vrouwen in ondergeschikte postitie hebben tov de mannen is deels waar, maar dit komt doordat ze door de islam "beschermd" worden, dus: hoofddoek en niet-verhullende kleding (tegen ongewenste blikken ed) etc. (ik ben dit zelf aan het uitzoeken hoe het precies zit, zal mijn bevindingen later nog een keer posten :) )

Kort samengevat: ik vind het beeld wat de film schetst en wat de meeste autochtonen hebben niet in lijn met de werkelijkheid, er zijn natuurlijk wel gevallen, maar je kunt niet spreken over moslims als deze personen niet volgens de regels van de islam handelen, toch?

Als je denkt dat ik dit uit mijn dikke duim zuig of dat mijn mening niet objectief is, ga naar uw dichtstbijzijnde bibliotheek en leen een NL-koran....ben m nu ook in het NL aan het lezen omdat ik geen arabisch kan...nadeel van integratie? (waarschijnlijk kom je wel ergens in een bestand bij de aivd als potentiele terrorist, wees gewaarschuwd, haha)

Hicham

hicham zei:
Even mijn mening tussendoor: Een tweede deel mag ze natuurlijk wel maken, maar ik zie er de toegevoegde waarde niet van.... IMO!!! kan het toch als provocatie van een groep mensen worden gezien en heeft de rest er ook niet zoveel aan omdat IMO!!! subjectief is.

Die verhaaltjes over mishandeling van vrouwen en verkrachtingen binnen de familie, en dan de link met de islam daar ben ik het niet mee eens, dat is zo ongeveer alles waar de islam NIET voor staat! Volgens de islam is de moeder heel belangrijk (dus waarom zou je haar slaan? in de naam van je geloof?) coïtus zonder het doel om kinderen te krijgen is eigenlijk taboe (verkrachting?) en dan hoef ik het niet eens over verkrachting binnen de familie te hebben.... ik zeg NIET dat dit niet voorkomt, maar dat heeft dan zeker niet met de islam te maken....en ik noem die mensen dan ook geen moslims, enzovoorts.

Dat de vrouwen in ondergeschikte postitie hebben tov de mannen is deels waar, maar dit komt doordat ze door de islam "beschermd" worden, dus: hoofddoek en niet-verhullende kleding (tegen ongewenste blikken ed) etc. (ik ben dit zelf aan het uitzoeken hoe het precies zit, zal mijn bevindingen later nog een keer posten :) )

Kort samengevat: ik vind het beeld wat de film schetst en wat de meeste autochtonen hebben niet in lijn met de werkelijkheid, er zijn natuurlijk wel gevallen, maar je kunt niet spreken over moslims als deze personen niet volgens de regels van de islam handelen, toch?

Als je denkt dat ik dit uit mijn dikke duim zuig of dat mijn mening niet objectief is, ga naar uw dichtstbijzijnde bibliotheek en leen een NL-koran....ben m nu ook in het NL aan het lezen omdat ik geen arabisch kan...nadeel van integratie? (waarschijnlijk kom je wel ergens in een bestand bij de aivd als potentiele terrorist, wees gewaarschuwd, haha)

Hicham

Goed gesproken hicham :thumb:

Ehm het is niet echt een ondergeschikte positie hoor, het is dat beide geslachten andere rechten en plichten hebben. (dat wil niet zeggen dat man en vrouw niet gelijk zijn)

hicham zei:

Hicham

Een redelijk verhaal.
Maar nu het volgende.
De vrouw is in de naam van de Islam zo belangrijk zeg je.
Hoe kan het dan dat een snotneus van 16 de baas kan zijn wanneer de vader is overleden of niet thuis aanwezig is, alleen omdat hij de oudste man in huis is. En om deze reden zijn moeder zijn wil op kan leggen?
En ik ken meerdere gezinnen waar dit in af speelt. En nee, die jongen is nu geen 16 meer, maar 23, en ja, het is een aardige gozer, maar het feit dat hij zijn moeder verteld hoe of wat, is te belachelijk in mijn woorden.
Zijn 21 jarige broertje heeft een nederlands meisje, die niet van zijn eigen broer over de vloer mag komen, en hij gaat daar ook nog eens mee akkoord. Zo zul je nooit een goede integratie krijgen.
Ken ook een marokaans gezin, waar ik maar bij binnen hoef te komen en ze me eten en drinken aanbieden.
Maar aan de andere kant, hoef je bij een ander gezin maar een voet over de drempel te zitten en ze kijken je met de hele familie bijna dood.
Misschien uit eigen onzekerheid (iets waar ik weinig last van heb), maar toch het gebeurt.
Ik denk dat ze toendertijd (weet niet of dit een bestaand woord is :D ) de migranten beter hadden moeten verspreiden.
Denk dat allochtonen in de dorpen ook beter zijn aangepast als in de grote steden. In de steden gaan ze klieken (alles samen doen), en op het platteland moeten ze zich wel aanpassen, want zijn haast alleen.
Daar is het dus in mijn ogen fout gegaan.

Pff ademhalen Rieske :)

RichardV zei:
Een redelijk verhaal.
Maar nu het volgende.
De vrouw is in de naam van de Islam zo belangrijk zeg je.
Hoe kan het dan dat een snotneus van 16 de baas kan zijn wanneer de vader is overleden of niet thuis aanwezig is, alleen omdat hij de oudste man in huis is. En om deze reden zijn moeder zijn wil op kan leggen? ik denk dat dit nogmaals cultuur is en geen islam, als je geen vader meer hebt moet je wel zijn rol overnemen dwz. alle zaken regelen, brood op de plank etc. maar je kunt je moeder imo niet vertellen wat ze moet doen
En ik ken meerdere gezinnen waar dit in af speelt. En nee, die jongen is nu geen 16 meer, maar 23, en ja, het is een aardige gozer, maar het feit dat hij zijn moeder verteld hoe of wat, is te belachelijk in mijn woorden.ik ken er ook een aantal waarvan de vader is overleden, die worden wel minder "gestuurd" maar zijn thuis niet de "baas"
Zijn 21 jarige broertje heeft een nederlands meisje, die niet van zijn eigen broer over de vloer mag komen, en hij gaat daar ook nog eens mee akkoord.weer cultuur want volgens de islam mag een moslim trouwen met een meisje dat moslim is, christelijk of joods (ze moet wel ergens in geloven, dat is zodat de toekomstige kinderen niet "verloren" raken) Daarentegen zijn er bepaalde moslims die daar tegen zijn, zoals er ook nederlanders zijn die ertegen zijn dat hun dochter met een marokkaanse jongen gaat Zo zul je nooit een goede integratie krijgen.
Ken ook een marokaans gezin, waar ik maar bij binnen hoef te komen en ze me eten en drinken aanbieden.
Maar aan de andere kant, hoef je bij een ander gezin maar een voet over de drempel te zitten en ze kijken je met de hele familie bijna dood.
Misschien uit eigen onzekerheid (iets waar ik weinig last van heb), maar toch het gebeurt. dat heeft denk ik met de gewoontes, persoonlijkheid van die personen specifiek te maken
Ik denk dat ze toendertijd (weet niet of dit een bestaand woord is :D ) de migranten beter hadden moeten verspreiden.
Denk dat allochtonen in de dorpen ook beter zijn aangepast als in de grote steden. In de steden gaan ze klieken (alles samen doen), en op het platteland moeten ze zich wel aanpassen, want zijn haast alleen.
Daar is het dus in mijn ogen fout gegaan.

Pff ademhalen Rieske :)

Dat laatste daar ben ik het mee eens, maar de gastarbeiders hebben zich toendertijd gevestigd waar de werkgelegenheid was, of waar ze naartoe zijn gehaald....en zijn daar gebleven. Het is logisch dat er op bepaalde plaatsen een hogere concentratie is, daar waren ook de meeste arbeidsplaatsen.

Hicham

Hij brengt geen brood op tafel trouwens. Jongen studeert nog steeds. Hij heeft gewoon 100% de touwtjes in handen thuis. Maar zo zijn er echt heel veel, en dat is ook normaal in hun ogen.

Dat er idd te hoge concentraties zijn omdat er in de steden meer werk te doen was, begrijp ik, maar de overheid, had ze later alsnog beter moeten spreiden, of ze hadden het uit eigen beweging moeten doen. Momenteel zijn er 3x zoveel werklozen (procentueel gezien) onder de allochtone bevolking als onder de autochtone bevolking. Dus voor allochtonen is er blijkbaar in de grote steden nog steeds geen plaats. Ga alsnog proberen in een kleinere gemeente iets proberen op te bouwen, maar dat doet er geen 1.
Zijn op papier allemaal gescheiden, zodat ze een dubbele uitkering hebben (komt ook voor bij veel autochtone gezinnen). Zoon van 20 die nieuwe 3 serie rijd, enz, enz. Maar werken nee???? Hoe komen ze aan dat geld? Jongeren met dure auto's zouden ze gaan checken heeft het kabinet gezegd, maar wordt dus gewoon weer niet gedaan.
Zijn zoveel vraagstukken die opgelost dienen te worden, maar door deze regering nooit worden opgelost.
Maar uit eigen beweging wordt ook niks ondernomen.

RichardV zei:
Hij brengt geen brood op tafel trouwens. Jongen studeert nog steeds. Hij heeft gewoon 100% de touwtjes in handen thuis. Maar zo zijn er echt heel veel, en dat is ook normaal in hun ogen.
heb het net aan mijn ouders gevraagd, zij vonden het ook vreemd, Het is niet de bedoeling dat een zoon zijn eigen moeder verteld wat ze moet doen
Dat er idd te hoge concentraties zijn omdat er in de steden meer werk te doen was, begrijp ik, maar de overheid, had ze later alsnog beter moeten spreiden, of ze hadden het uit eigen beweging moeten doen. Momenteel zijn er 3x zoveel werklozen (procentueel gezien) onder de allochtone bevolking als onder de autochtone bevolking. Dus voor allochtonen is er blijkbaar in de grote steden nog steeds geen plaats. Ga alsnog proberen in een kleinere gemeente iets proberen op te bouwen, maar dat doet er geen 1.
gebrek aan ambitie? verwend? vinden uitkering wel genoeg?
Zijn op papier allemaal gescheiden, zodat ze een dubbele uitkering hebben (komt ook voor bij veel autochtone gezinnen).
als ik weer even de link mag leggen met de islam, in de koran staat letterlijk dat je moet werken voor je geld, en dat je moet werken. Moslims mogen niet eens rente ontvangen , dus dat bekende verhaal van uitkeringen ontvangen terwijl je op je luie reet zit en allochtonen (moslims) dat snap ik zelf ook niet.
Zoon van 20 die nieuwe 3 serie rijd, enz, enz. Maar werken nee???? Hoe komen ze aan dat geld? Jongeren met dure auto's zouden ze gaan checken heeft het kabinet gezegd, maar wordt dus gewoon weer niet gedaan.
uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je genoeg wordt lastiggevallen door de politie als je een jonge allochtoon bent in een mooie auto
Zijn zoveel vraagstukken die opgelost dienen te worden, maar door deze regering nooit worden opgelost.
Maar uit eigen beweging wordt ook niks ondernomen.

Klopt ook, maar ik heb het idee dat het niet een grote groep is die wat kan ondernemen. De allochtone bevolking bestaat uit veel verschillende soorten mensen oa geintegreerden, moskeegangers, reljeugd en extremisten......enz

Hicham

Hicham zei:

Beste Hicham. ik heb vandaag ongeveer 12 keer gehoord op radio en TV waar deel 2 over gaat. Niet over de vrouwenonderdrukking (die in deze thread wordt ontkend! :roflol: ) maar over de onderdrukking van het individu. Dus man én vrouw. Geen naakte vrouwenlichamen meer met teksten, haal opgelcuht adem kerel! :D

Het individu bestaat niet in bepaalde culturen zeggen ze weleens. Daarmee bedoelen ze dat het individu op zichzelf géén recht heeft om groeter groepen of machtige personen aan te klagen, te beinvloeden of medezeggenschap te krijgen. Dit komt tot uiting in Moslim-landen, waar (vrijwel) altijd een staatshoofd regeert dat absolute macht heeft. Zo vervloeken de Imams in Nederlandse moskeeen onze democratie.
Democratie, zo werd meerdere malen gepredikt, is voor de ongelovigen die God niet aanwijzen als hun leider maar zelf hun ongewenste ideeen doordrijven middels stemmingen. Kortom een goede Islam-staat wenst géén democratie. Het Woord komt van God via de geestelijk leiders en punt uit. Da's een feit dat we niet hoeven te bediscussieren want dit is meerdere malen ook gevraagd aan Imams. Recht op meningsuiting, dus who cares zou je zeggen.

Toch geeft dit een dudielijker plaatje als we naar het geval Hirschi Ali kijken.
Moslims dénken een kans te maken haar film te verbieden maar experts en advocaten hebben inmiddels fnuikend gezegd dat het een verwaarloosbare kans is.
Een expert zei zelfs op televisie dat 'men zeker een kans zou maken....onder het bewind van Saddam Hoessein!' :D En zo is het maar net.
Recht op meningsuiting zie je. Wéér dat vervloekte recht dat die ongelovige varkens hebben in dit land. Het is het recht dat hóórt bij een democratie! En daarom willen Moslims geen democratie.

Want democratie betekent overleg en een overlegcultuur is er in Arabie niet: Alles wordt van bovenaf gedicteerd door de vele Mufti's, Imams en Ayatollahs, die heiliger en machtiger zijn dan 100 kabinetten Balkenende bij elkaar.

Terug
Naar boven