AndroidHealthClinic

HIT krachttraining

christje

Novice
Waardering
0
Hoi hoi

In de laatse mens health stond een artikel over HIT-training.
Dit houdt in:

- Het hele lichaam trainen
- niet meer dan één a twee keer per week

De oefening voer je als volgt uit:
- 2 seconden heffen, 1 seconde vasthouden, 4 seconden laten zakken
- tot failure gaan

De workout bestaat uit 8 tot 12 oefeningen
Het schijnt zo te zijn deze training één keer per week uitvoeren net zo effectief is als 3 keer per week normaal trainen.

Wie weet hier meer van??

Grt

zo hoort het ja..

maar 1 maal per week even effectief als 3 maal ?

bs...

zo hoort het ja..

maar 1 maal per week even effectief als 3 maal ?

bs...

Hoezo BS?

Als je intensiteit (in de zin van spierfalen) hoog genoeg is dan is 1 keer per week een spiergroep trainen zat. As je wat verder gevoorderd raakt kan 1 keer per week zelfs te veel zijn.

wat is eigenlijk het nut van een negatieve fase van 4 seconden? ik zou dit ook wel willen doen, ik weet alleen niet wat het voordeel hiervan is

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Door het langzame tempo kun je niet smokkelen met de gewichten, dit maakt het dus extra zwaar

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de links trouwens 3XL

ik heb de hierboven vermelde links al wat dorspit en ik ben 2 voorbeeld trainingen tegengekomen maar 1 daarvan bevatte deadlift en dat zie ik nu nog niet zitten heb regematig last van men rug en ben wat bezorgd om die oefening
het 2de schema was nogal beknopt en bevatte wijnig oef

ik zoek een HIT schema dat dus alles na elkaar traint ben van plan dit 2maal per week te gaan doen en voel ik dat men spieren meer rust nodig hebben dan zelfs minder

ook vraag ik me af als je de dag of 2 dagen na je training nog wat stroef bent kan ik dan toch stevige cardio doen oef breek ik hier spieren mee af ?

Vaak last van de rug = een zwakke rug, dus juist trainen die handel.

Het boek nieuwe high intensity training van E Darden is ook wel een aanrader. Toen ik begon met krachttraining ging ik best hard op deze methode en het kost weinig tijd. Of het de beste methode is....nee maar wel leuk om eens een tijd te doen. Je moet wel echt tot falen gaan, dus het is niet voor iedereen weggelegd. De grote BB held van velen Ahnuld kon het bijvoorbeeld niet aan zo te trainen. Sergio Oliva bijv weer wel. ;)

Vaak last van de rug = een zwakke rug, dus juist trainen die handel.

Het boek nieuwe high intensity training van E Darden is ook wel een aanrader. Toen ik begon met krachttraining ging ik best hard op deze methode en het kost weinig tijd. Of het de beste methode is....nee maar wel leuk om eens een tijd te doen. Je moet wel echt tot falen gaan, dus het is niet voor iedereen weggelegd. De grote BB held van velen Ahnuld kon het bijvoorbeeld niet aan zo te trainen. Sergio Oliva bijv weer wel. ;)

ja een zwakke rug het is nu al beter omdat ik afgevalen ben en al goed thuistrain maar ik heb schooierman of zo iets soms brokkelen er stukjes kraakbeen af van men rug en die ontsteken snel
tuurlijk wil ik men rug trainen dat is een van men grote doelen maar denk aanandere oef

en ik oefen nu om de week tot falen het is idd zwaar maar ik denk dat als ik nu door doe dat ik in de zomer mentaal klaar zal zijn

Hoezo BS?

Als je intensiteit (in de zin van spierfalen) hoog genoeg is dan is 1 keer per week een spiergroep trainen zat. As je wat verder gevoorderd raakt kan 1 keer per week zelfs te veel zijn.

Zeer goede opmerking imo, ik ben nu aan het trainen volgens een eigen principe dat gebruik maakt van het Max Ot principe maar met enkel de compounds. 6 sets van 4-6 reps voor elke grote spiergroep (geen biceps en triceps dus) en elke week sla ik een lichaamsdeel over, dus met andere woorden train ik elke spiergroep 3 x per maand. Dit is werkelijk tot uiterste failure en gebruikt makend van partial reps. Dit geeft enorme resultaten voor mij.

Laatst bewerkt:
Hoi hoi

Dit houdt in:

- Het hele lichaam trainen
- niet meer dan één a twee keer per week

De oefening voer je als volgt uit:
- tot failure gaan

De workout bestaat uit 8 tot 12 oefeningen
Het schijnt zo te zijn deze training één keer per week uitvoeren net zo effectief is als 3 keer per week normaal trainen.

Wie weet hier meer van??

Grt

Ik heb laatst een boek uit de bibliotheek gelezen dat ging over HIT, erg interresant.
Naam boek: Nieuwe High Intensity Training : het beste resultaat met korte, intensieve workouts
Auteur: Darden, Ellington

Misschien staat deze ook wel bij jou in de bibliotheek

Hoi hoi

Dit houdt in:

Lezen voor de lol, maar niks eruit halen, bij ons in de gym loopt ook altijd zo'n vent van die rare mens health oefeningen te doen.

Dus heb persoonlijk ook weinig vertrouwen in een artikel over HIT uit ditzelfde blad!;)

combineren.

HIT is echt zo gek nog niet, denk ik zo...

Terug
Naar boven