XXL Nutrition

hitt op welk cardiotoestel

jappe0007

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m94
Massa
87kg
Vetpercentage
16%
hey ik wou is vragen op welk cardiotoestel jullie hitt doen ? want op fiets doe ik het niet zo graag maar kan je het ook op de loopband doen ? omdat ik wel is van iemadn heb gehoord dat dit gevaarlijk is ?

Ik doe het zelf op een roeiapparaat. Je hoeft niet meer te klooien met knopjes en je kunt zelf je tempo bepalen. Je kunt direct beginnen met hard roeien als je tijd ingaat zonder dat je het tempo van te voren moet beginnen op te voeren zoals op een loopband.

Op de meeste loopbanden zit ook een goede interval functie, gewoon de snelle stukken goed hard en de langzame echt langzaam.
Je kunt natuurlijk ook gewoon naar buiten gaan met een sporthorloge en een minuutje knallen afwisselen met een 30sec heel rustig joggen.

Buiten is sowieso leuker; sprintje trekken, rustig joggen, snelwandelen, wandelen, tempo joggen, steigerung, up-hill sprints, etc.

• Topic Starter Topic Starter
vind ik niet doe ik het liever op de fitness zelf. omdat ik er dna toch ben. en als ik mijn rustdagne hbe moet ik zowiezo toch al naar de voetbaltraining en loop ik daar al. en hbe ik gwn geen goesting meer om overdag nog is ofzo te gaan lopen buiten

Op de meeste loopbanden zit ook een goede interval functie, gewoon de snelle stukken goed hard en de langzame echt langzaam.
Je kunt natuurlijk ook gewoon naar buiten gaan met een sporthorloge en een minuutje knallen afwisselen met een 30sec heel rustig joggen.

Het nadeel van die programma's is dat het "onwijs lang" duurt voordat de band op snelheid is of weer is afgeremd. Ik stap liever op en af (of ga buiten lopen, liefst heuvelop ook nog eens)

---------- Post toegevoegd Fri 1 Feb 2013 om 11:48 ----------

vind ik niet doe ik het liever op de fitness zelf. omdat ik er dna toch ben. en als ik mijn rustdagne hbe moet ik zowiezo toch al naar de voetbaltraining en loop ik daar al. en hbe ik gwn geen goesting meer om overdag nog is ofzo te gaan lopen buiten

voetbaltraining heeft al een interval-component in zich lijkt me ?

• Topic Starter Topic Starter

voetbaltraining heeft al een interval-component in zich lijkt me ?[/QUOTE]
nee niet altijd veel met de bal wel lopen maar niet altijd versnellen alleen de match zelf

nee niet altijd veel met de bal wel lopen maar niet altijd versnellen alleen de match zelf
Slechte trainer. Je kan met de bal aan de voet ook HIIT doen hoor.

Probeer eens Tabata te doen op het eind van je voetbaltraining. 4 min duurt dat ding

Ik heb pas een bokszak aangeschaft. Deze week opgehangen, nog wat spulletjes aan de kant ruimen en dan kan ik daar prima hiit cardio op doen, en het is goed voor de buikspieren ook

Ik doe het op de crosstrainer. Ik ga 30-60 seconden naar hartslag van 170bpm en dan max 60 seconden rustig aan. Zo gauw ik voel dat ik hersteld ben ga ik weer. Ik zweet als een gek dus het werkt.

Fijn dat je iets hebt gevonden!

Terug
Naar boven