AndroidHealthClinic

Hoe de nadruk leggen op een spiegroep

x04abc

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
1.312
Hoe kan ik de nadruk op een bepaalde spiergroep leggen in een split schema?

stel voor:
ik wil nadruk leggen op armen.

Is het dan aan te raden om bijvoorbeeld het volgende te doen:

Ma: Borst+ TRI
Dinsdag+ Rug+ Biceps
Woensdag rust
Donderdag: benen.
Vrijdag: Schouders Biceps Triceps

---------- Toegevoegd om 10:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:40 ----------

Om nadruk op een spiergroep te leggen word geadviseerd om ze 2x pr week aan te pakken.
met dit schema pak ik voldoende rust (72 uur) en zo lang duurt het ook voordat een spier na een workout is hersteld en deze tijd pak ik precies...

Met jouw leeftijd (15) niks nadruk leggen op een bepaalde spiergroep. De komende 2,3,4 jaar je tijd en energie steken in vooral de basis(oefeningen) en je voeding.
Succes!

als je 15 bent zou ik profiteren van je beginnersgains en een FB/Rippetoe/SS/SL schema gaan volgen en zorgen dat je voeding op orde is idd, zal je geen spijt van krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
heb mijn beginner gains al gehad ik train nu 1.5 jaar en heb in die tijd 15 kg gegained -,-

---------- Toegevoegd om 13:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:39 ----------

ik ben momenteel 74 kg dus.
( die 61 klopt niet ) XD

heb mijn beginner gains al gehad ik train nu 1.5 jaar en heb in die tijd 15 kg gegained -,-

---------- Toegevoegd om 13:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:39 ----------

ik ben momenteel 74 kg dus.
( die 61 klopt niet ) XD

wijzig dan je stats pik.

sorry ik vraag gewoon om antwoord

Ik sluit me aan bij wat de anderen zegen maar om antwoord te geven op je vraag:
Wat je zegt klopt, je legt de nadruk op een spier door deze extra aandacht te geven dus bijvoorbeeld zoals je zegt 2x per week te trainen.
De indeling die je hebt opgeschreven kun je prima doen.

Je zou ook borst/bicep en rug/tricep kunnen pakken op maandag/dinsdag.
Dit omdat je na je borst je triceps al enigzins vermoeid zijn (triceps helpen mee met borst oefeningen)
zelfde geld voor de rug/biceps. Als je spieren al vermoeid zijn kun je ze minder zwaar belasten.

als je 15 bent zou ik profiteren van je beginnersgains en een FB/Rippetoe/SS/SL schema gaan volgen en zorgen dat je voeding op orde is idd, zal je geen spijt van krijgen.

^

Edit: Oeps, lees net dat je je beginnersgains al gehad zou hebben :rolleyes:

Ik weet niet hoeveel je kan drukken, maar als je nog geen grote gewichten kan verplaatsen dan zou ik nog even op kracht blijven trainen.

1x90 kg squat
1x 100 kg deadlift
1x70 kg BP

---------- Toegevoegd om 21:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:09 ----------

Borstomtrek:
108 CM
arm omtrek aangespannen 34 CM.

Vind het zelf een beetje uit verhouding aangezien er flinke buffels zijn met 115 omtrek
en die 40cm armen hebben ;p

Isoleren.

en ik met 6 cm minder aankom ;p
en het lijkt me dat de borst omtrek sneller groeit dan de arm omtrek wat
er uit eindelijk op neer komt ja XD

---------- Toegevoegd om 21:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:11 ----------

dus tegen de tijd dat ik een borst/rug omtrek heb van 115 CM
en dan uit eindelijk nog niet eens op 36-37 aankom is er toch iets goed mis lijkt mij...
toen ik begon met trainen heb ik me nooit gefocust op armen omdat ik de adviezen opvolgden van jullie dat ze automatisch mee groeiden met rug en borst...
nou bij mij echt niet !

en ik met 6 cm minder aankom ;p
en het lijkt me dat de borst omtrek sneller groeit dan de arm omtrek wat
er uit eindelijk op neer komt ja XD

Waarom denk je teveel, ga gewoon lekker trainen en geniet van het trainen, genieten moet voorop staan. Vraag uitleg aan mensen die lang trainen als je iets niet zeker weet.
Resultaten komen vanzelf als je een langere tijd traint en elke persoon heeft een spiergroep die dominant is, bij de ene is het ze rug bij de ander ze borst of benen.
Train een tijd en je ziet zelf wat bij jou het snelst groeit.

bij mij zijn dat dus over duidelijk borst rug en schouders.
Mijn romp is buff.

armen en benen gay.

Met de indeling die je hebt opgeschreven pak je alle spiergroepen 1x per week en de armen 2x per week.
Dit is prima om meer nadruk te leggen op je armen zoals ik in eerdere post heb aangegeven.

Waarom denk je teveel, ga gewoon lekker trainen en geniet van het trainen, genieten moet voorop staan. Vraag uitleg aan mensen die lang trainen als je iets niet zeker weet.
Resultaten komen vanzelf als je een langere tijd traint en elke persoon heeft een spiergroep die dominant is, bij de ene is het ze rug bij de ander ze borst of benen.
Train een tijd en je ziet zelf wat bij jou het snelst groeit.

Ik denk dat hij meer geniet als volgens hem de juiste resultaten worden behaald,
als hij dus merkt dat zijn armen achter lopen zou ik hem zeker niet afraden om met de indeling die hij hierboven heeft gepost aan de slag te gaan.

Ik denk dat dit hem alleen maar meer motivatie zal geven :)

Beter teveel denken dan te weinig, ken je de facebook pagina "Awkward gym moments"?

Laatst bewerkt:
Met de indeling die je hebt opgeschreven pak je alle spiergroepen 1x per week en de armen 2x per week.
Dit is prima om meer nadruk te leggen op je armen zoals ik in eerdere post heb aangegeven.
Zorg wel dat je je indeling kwa oefeningen goed is
(aangezien je dit niet gepost hebt kunnen we je hier niet mee helpen)

Ik denk dat hij meer geniet als volgens hem de juiste resultaten worden behaald,
als hij dus merkt dat zijn armen achter lopen zou ik hem zeker niet afraden om met de indeling die hij hierboven heeft gepost aan de slag te gaan.

Ik denk dat dit hem alleen maar meer motivatie zal geven :)

Beter teveel denken dan te weinig, ken je de facebook pagina "Awkward gym moments"?

Nee ken die pagina niet maar veel te veel bro science is ook niet goed.
Trainen is gewoon werken, of om het op jullie manier mooi te maken: Put In Work!!

Als je hard genoeg traint wordt je vanzelf sterk en groter, of je nou elke dag Mac eet, of uitgebalanceert boeit niet, rammen moet je, uitputten die spieren daarna zijn ze zo blij met whatever ze krijgen.
Jij bent de baas over je lichaam en niet een of ander akward gym moments!
Als iets goed voelt doe je het, ookal zeggen 100.000 mensen op broscience.com dat het fout is, fock hun als jij er op groeit dan werkt het.
Elk lichaam is anders en oprotte met die troep.
Akward moments wtf?? het is toch geen modeshow de gym waar je alles perfect moet doen?? dus dat gaat zeker over mensen die volgens hun wat fout doen en dan lachen om hun.
pff als of we allemaal perfect zijn, yeah right.
Ik train knoert hard voor me eigen doen en als ik me 8x 90 bank en je komt me uitlachen omdat je 8x120 bankt ofzo dan ben je geen sportman en verder ram ik je zo een blesurre dat je echt heel lang niet meer traint.

Enough said ;)

Nee ken die pagina niet maar veel te veel bro science is ook niet goed.
Trainen is gewoon werken, of om het op jullie manier mooi te maken: Put In Work!!

Als je hard genoeg traint wordt je vanzelf sterk en groter, of je nou elke dag Mac eet, of uitgebalanceert boeit niet, rammen moet je, uitputten die spieren daarna zijn ze zo blij met whatever ze krijgen.
Jij bent de baas over je lichaam en niet een of ander akward gym moments!
Als iets goed voelt doe je het, ookal zeggen 100.000 mensen op broscience.com dat het fout is, fock hun als jij er op groeit dan werkt het.
Elk lichaam is anders en oprotte met die troep.
Akward moments wtf?? het is toch geen modeshow de gym waar je alles perfect moet doen?? dus dat gaat zeker over mensen die volgens hun wat fout doen en dan lachen om hun.
pff als of we allemaal perfect zijn, yeah right.
Ik train knoert hard voor me eigen doen en als ik me 8x 90 bank en je komt me uitlachen omdat je 8x120 bankt ofzo dan ben je geen sportman en verder ram ik je zo een blesurre dat je echt heel lang niet meer traint.

Enough said ;)

of je nou elke dag Mac eet, of uitgebalanceert boeit niet
Als het in je macro's past niet, maar is wel super ongezond.
Maargoed als ik naar al die roidrage in je reactie kijk denk ik dat je het niet al te nauw neemt met dat soort zaken :eek:

Pff... met awkward gym moments geef ik alleen maar aan dat als mensen even iets meer nadenken
ze veel effectiever kunnen trainen. Verder ga ik er maar niet teveel op in want je maakt me bang ;)

fijne avond

Laatst bewerkt:
@Hombre
Dusssssss

Je kon ook in 2 zinnen zeggen dat hard trainen het belangrijkste is, ipv dooremmeren over één bijgevallen zinnetje.

Als het in je macro's past niet, maar is wel super ongezond.
Maargoed als ik naar al die roidrage in je reactie kijk denk ik dat je het niet al te nauw neemt met dat soort zaken :eek:

jezus, met awkward gym moments geef ik alleen maar aan dat als mensen even iets meer nadenken
ze veel effectiever kunnen trainen. Verder ga ik er maar niet teveel op in want je maakt me bang ;)

fijne avond

Jij ook een fijne avond, en het is ragen, geen roid rage want beetje moeilijk zonder roids.
Wat ik over wil brengen is dat je met hard trainen ook een end komt en dat dat neerkijken op anderen niet OK is.
Je weet niet waar iemand vandaan komt, misschien doet iemand wel iets op zijn manier met een reden, heeft hij een blessure of een ander iets.
Vandaag zag ik een chickie in de gym die ik vaak zie bent over rows doen en deadliften met flinke gewichten voor een dame.
Ik deed biceps naast haar en stak me duim op en zei dat ze een sterke meid was, vroeg me af of ze echt voor kracht ging enz dus vroeg haar hoe en wat.
Bleek dat ze dit deed omdat ze een hernia had gehad en op deze manier haar core sterk hield.

Deed een keer schouders met een gast maar hij zette veel minder gewicht, ik vroeg waarom, hij vertelde dat hij een spierziekte had en trainen hem hielp sterk te blijven.
We hebben heerlijk getraind hij op zijn niveau ik op de mijne.

Moral of the story, je weet niet over iemand dus oordeel niet en niks is akward.

Laatst bewerkt:
Jij ook een fijne avond, en het is ragen, geen roid rage want beetje moeilijk zonder roids.
Wat ik over wil brengen is dat je met hard trainen ook een end komt en dat dat neerkijken op anderen niet OK is.
Je weet niet waar iemand vandaan komt, misschien doet iemand wel iets op zijn manier met een reden, heeft hij een blessure of een ander iets.
Vandaag zag ik een chickie in de gym die ik vaak zie bent over rows doen en deadliften met flinke gewichten voor een dame.
Ik deed biceps naast haar en stak me duim op en zei dat ze een sterke meid was, vroeg me af of ze echt voor kracht ging enz dus vroeg haar hoe en wat.
Bleek dat ze dit deed omdat ze een hernia had gehad en op deze manier haar core sterk hield.

Deed een keer schouders met een gast maar hij zette veel minder gewicht, ik vroeg waarom, hij vertelde dat hij een spierziekte had en trainen hem hielp sterk te blijven.
We hebben heerlijk getraind hij op zijn niveau ik op de mijne.

Moral of the story, je weet niet over iemand dus oordeel niet en niks is akward.

Leuk dat je dit met ons deelt maar ik denk dat al deze verhalen vrij weinig te maken hebben met TS.
Behalve dan dat eerste zinnetje, maar TS geeft aan al goede progressie te boeken echter vindt hij dat zijn armen achter lopen.
Is hij met meetlint mee bezig geweest en zit er blijkbaar mee.

Dan kun je hem wel vertellen hard te trainen, iets wat klopt.. maar niet heel specifiek antwoord is op zijn vraag "Hoe leg ik meer nadruk op mijn armen"

En ik heb nooit gezegd dat je mensen moet gaan uitlachen..
Ik heb zelf diep respect voor de mensen die jij omschrijft.

Het ging mij erom dat goed nadenken iets positiefs is en niet afgeraden moet worden vandaar het voorbeeld wat ik noemde waar mensen oefeningen uitvoeren die (soms) levensgevaarlijk zijn omdat ze dus niet goed nadenken.

Ik denk dat iedereen deze jonge probeert te helpen dus laten we het met die positieve gedachten afsluiten en verder on-topic blijven.

Terug
Naar boven