Fitness Seller

Hoe diep is een 'deep squat'?

Antropoid

El Jefe de la tribu
Elite Member
Waardering
89
Lengte
1m80
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Daarmee bedoel ik hoeveel cm van de grond af? Ik zie veel mensen die een full squat claimen die dan wel below parallel gaan maar toch nog wel zo een 20cm van de grond verwijdert zijn. Terwijl als ik een trainingsmaatje van me zie squatten het waarschijnlijk niet meer dan 10cm is dat ie nog van de grond is.

En dan zitten ze elkaars ze stats te vergelijken maar die zijn toch niet te vergelijken als de een veel dieper zakt als de ander?

mijn gedacht: zo ver je kan...

Je kont moet je kuiten aanraken ?

de opvattingen op dbb
1 zo diep als je met goede vorm beneden parallel kan raken.
2 je moet met je kont je kuiten raken

Het boeit imo niet zo veel. Het enige wat je moet proberen is iets verder dan parallel te komen voor hams en glutes facilitatie.. Nog verder is leuk, maar sommige peeps redden dat niet.

mijn gedacht: zo ver je kan...

Goed, maar onvolledig :)

Zo ver je kan...met een goede houding.

Enige goed antwoord:
Strikt persoonlijk!
Iedereen heeft een andere anatomie ;)

Laat ons als algemene regel stellen dat je zeker een ferm stuk onder parallel moet gaan. Nouja, voor de een is dat 10cm van de grond, voor de andere 20 en voor nog iemand anders 15...

En hoeveel kunnen er dat denk je?

Weinig, maar ik denk dat dat de voorwaarden waren voor een echte ATG squat. Al de rest deden verkapte 'fullsquats' om hun zwakke squatstats te verdoezelen omdat ze namelijk zo 'laag' gingen :D

toch wel onder parallel...

Onder paralel is genoeg voor gezonde knieen en hamstring/glute fascilitatie, diepr heeft weinig meerwaarde. Als je benen enigszins ontwikkeld zijn kom je al niet meer met je kont op je kuiten.

ik wist dat hij dat filmpje ging posten:roflol:

Ik doe ze net zo ver als klusmier ongeveer. Kan met de reet net niet de hak aanraken zeg maar

Zo diep je kan, met nog steeds een goede vorm.

Het boeit imo niet zo veel. Het enige wat je moet proberen is iets verder dan parallel te komen voor hams en glutes facilitatie.. Nog verder is leuk, maar sommige peeps redden dat niet.

Onder paralel is genoeg voor gezonde knieen en hamstring/glute fascilitatie, diepr heeft weinig meerwaarde. Als je benen enigszins ontwikkeld zijn kom je al niet meer met je kont op je kuiten.

Haha.

Naapert!

Als je met je kont je kuiten raakt zit je wel heel raar in elkaar, probeer het nu is zou ik zeggen en film het, met je kuiten je hamstrings raken verwoord het denk stukken beter.
n000000bs

Terug
Naar boven