MuscleMeat

Hoe eten jullie havermout?

Bezoekers in dit topic

FyreFox

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
6 nov 2007
Berichten
549
Waardering
35
Lengte
1m69
Massa
76kg
Vetpercentage
11%
Okey, nu moet ik waarschijnlijk de prijs winnen voor de miljoenste topic over havermout.... Danken jullie wel ;)

Maar serieus, hoe eten jullie havermout?
Ik heb 2 pakjes gekocht en die kan ik echt niet wegvreten...
Ik heb hem bereid zoals volgens de schema op de verpakking: melk laten koken, havermout van quacker d'r in en zachtjes voor een minuutje laten en dan laten afkoelen.
De eerste 2 lepels zijn okey maar daarna gaat de rest in de afval. Het is zo slijmerig als behang lijm met stukjes die me keel wegsnijden. (al 5 ochtenden geprobeerd)

Heb hem zelfs gemalen, maar het lukt niet :(

Het is meer martelen dan genieten, dus ik heb het gevoel dat ik er verkeerde voorbereidingstechniek heb.
 
Ik zit nu ook mijn havermout weg te werken. Ben al 40 minuten bezig :roflol:.

Maar m'n bordje is wel bijna leeg. Weetje wat wel lekker is, een banaan in allemaal kleine stukjes snijden en er in roeren.
 
Bak met water
smijt er 90gran havermout in
gooi de lepel in de bak
Haal de lepel er weer uit met een stapel havermout erop
en slikken maar
 
Gatverdamme, met water is niet aan te raden. Gewoon melk 2 minuutjes in de magnetron, havermout er bij en stukjes banaan.
 
gewoon rechtstreeks uit het pak naar binnen gieten dat scheeld tijd
 
Ik eet het niet. Geef mij maar Brinta.
 
Ja voor mij ook brinta.. zoveel verschil zit er nou ook weer niet in.
 
men neemt een schaal/diep bord, giet daar melk in.. doet die schaal/dat bord 2 min. in de magnetron.. tieft er daarna Brinta in.. vitaminepilletje erbij, misschien wat zoetstof door het "papje" en klaar is kees.. eventueel wat kwark erna HOPPA
 
Vitaminepilletje IN je bordje havermout?
 
ow my bad.. tijdens het eten neem je vitaminepilletje in met water OEPS
 
misschien genoeg melk erbij doen (2,5 delen op 1 deel havermout),
een eetlepel suiker, 4 minuutjes laten koken en dat is best te eten.
Laat je het TE lang staan of voeg je te weinig melk bij w het inderdaad behanglijm omdat de havermout alsmaar meer melk opzuigt of te droog blijft.
Koop ook "goede" havermout ipv industriële - "Quaker-toestanden". Ikzelf koop altijd van Biotime uit Colruyt.
 
's ochtends met melk (250ml + 50 gr brinta) beetje kaneelpoeder erbij voor de smaak, heerlijk!

's avonds na het trainen met water (200ml + 50 gr brinta) beetje kaneelpoeder erbij, minder lekker maar wel weg te krijgen..

een eetlepel suiker
ljikt me een minder goed plan, of bedoel je dextrose bij je brinta na een training?
 
Gore troep die havermout . Zie niet in waarom ik het zou moeten eten . Jak !
 
Ik had er in het begin ook moeite mee, maar je moet het gewoon leren eten. Wat je overigens ook kan doen is eerst een shake klaarmaken en daarna gewoon 50 gram havermout bij toevoegen. Hierdoor heb je een geheel andere smaak en wordt het ook niet dik. Nadeel hiervan is wel dat er ook een gedeelte van de havermout in de shake-beker blijft zitten.
 
Laatst bewerkt:
ik laat de melk koken doe er havermout bij en laat het dan nog 10 min koken totdat het wat dik is geworden :P
 
met water vind ik het zelfs niet verteerbaar.
Ik doe het met koude melk. Vroeger at ik brinta maar dat wordt veel te snel 1 brok.
 
Back
Naar boven