AndroidHealthClinic

hoe kan ik het beste buik weg trainen?

lennart1991

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
87kg
Vetpercentage
12%
hallo iedereen ik heb een vraag over het wegtrainen van mn buik.
ik train nu 3 jaar en ben sinds ruim een jaar met voeding bezig.
ben al wat vet afgevallen want ik zie nu aders op mn biceps schouder en borst.
daarom denk ik dat ik alleen nog maar buikvet heb en niet veel meer op de rest op mn lichaam.
ik train 5 x in de week pak elke spiergroep 1x en die train ik kapot met dropsets.
om de 2 weken wissel ik van 5 x dropsets naar 4x in de week voorkant achterkant training.
kan ik in die 2 weken waar ik een dag over heb 1 uur cardio doen? dus dat houd in 2 x in de maand 1 uur cardio want wil niet te veel spier verbranden.
en zal ik buikspieren er ook bij gaan trainen of niet want ik heb het id dat ik een opgeblazen buik er van krijg en dat ik dan alleen maar boller lijk.
ik heb de sticky gelezen over evenveel kcl. eten die je nodig heb en cardio er bij om te verbranden maar dat eten kan ik maar 5 dagen in de week doen want in het weekend kan ik niet goed mn voedingsschema aanhouden.
iemand nog andere tips?
alvast bedankt!

Cardio (vet verliezen over je gehele lichaam) en je kan vacuum oefeningen proberen.

Spot fat removal bestaat niet. Dus je percentage in z'n geheel omlaag is de enige oplossing. Jouw lichaam bepaaly waar het aan komt en af gaat helaas.

• Topic Starter Topic Starter
ik weet dat je het overal verbrand en dat is ook wel zo logisch maar wil niet te veel cardio doen omdat ik geen spier wil verbranden.
dus nogmaals kan ik op die 2 dagen die ik over heb per maand cardio doen en is dat genoeg?

ik weet dat je het overal verbrand en dat is ook wel zo logisch maar wil niet te veel cardio doen omdat ik geen spier wil verbranden.
dus nogmaals kan ik op die 2 dagen die ik over heb per maand cardio doen en is dat genoeg?

2x in de maand een uur? Dat kun je vergeten. Je moet eerder denken aan 2x 50 minuten perdag. Cardio zorgt niet voor spierverbranding, dat doet slechte voeding.

Ga om de dag HIIT (max 20 min) doen. Eet daarbij alleen rijst, broccoli en vis of kip. Werkte als een malle bij mij.

• Topic Starter Topic Starter
doe je dan op dezelfde da ook nog krachttraining zojah doe je die 20 min ervoor of er na??

doe je dan op dezelfde da ook nog krachttraining zojah doe je die 20 min ervoor of er na??

Wat jij wilt....je kan je ook een warmin up doen van 10 min (verkleind blessures) en een cooling down van 10 minuten. Waar jij je prettig bij voelt. Ik zou het als laatste doen....maar dat is nogmaals aan jezelf.

Ik zal niet elke dag cardio doen...Je lichaam ook rust gunnen!

Jezus, heb je niks anders te doen? Ik vraag me af wat voor intensiteit je dan aanhoudt.

Volgens mij is 2 x 50 min. per dag cardio al aardig richting wedstrijdvoorbereiding. 's Ochtends voor het ontbijt en 's avonds na de training. Al is 50 min. wel erg lang.

Volgens mij moet je meer in de 30 minuten denken als maximum. Daar overheen alleen als 30 min. geen effect (meer) heeft.

30 minuten cardio na je KT....volop in verbrandings modus omdat je glycoseenvoorraden al helemaal leeg zijn.
en natuurlijk op je voeding letten, veel eiwitten pakken weinig koolhydraten.

Ik had er binnen 6 weken 5 kg af, en dan is er nog wat aan spieren bijgekomen.

30 minuten cardio na je KT....volop in verbrandings modus omdat je glycoseenvoorraden al helemaal leeg zijn.

nuttigste comment, zo doe ik het ook :D

Ga om de dag HIIT (max 20 min) doen. Eet daarbij alleen rijst, broccoli en vis of kip. Werkte als een malle bij mij.

Mee eens, alhoewel ik zelf geen rijst at in die periode.

Om de dag HIIT training na de KT en erg laag gaan zitten in de koolhydraten. Pak eventueel daarbij nog een vetverbandend supplement en het vet smelt van je af!

En voor het behoud van je spieren:

TIJDENS HET CUTTEN:

30 min. voor de training
0,4 g/kg whey

Direct voor de training
5 g bcaa's (of 15 g essentiele aminozuren, je kunt dan de whey voor de training weglaten)

Tijdens de training
0,4 g/kg koolhydraten. Deze consumeer je uitgespreid over de gehele trainingsperiode

Direct na de training
5 g bcaa's of 15 g essentiele aminozuren

(Wanneer je geen BCAAs/essentiele aminozuren kunt gebruiken, neem je 30 min. voor de training 0,4 g/kg whey, en direct na de training 0,2 g/kg whey. Tijdens de training neem je gewoon 0,4 g kg koolhydraten.)

BIJ CARDIO
Bij cardio neem je 5 g BCAAs direct voor + 5 g BCAAs direct na de training.
Of je neemt 0,2 g/kg whey 30 min. voor + 0,2 g/kg whey direct na de cardio.

Bron van de quote: http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/perfecte-voeding-voor-na-training-35652/

Cardio doen (2/3 keer per week na je KT een half uurtje)
En geduld hebben....buikje gaat nu eenmaal als laatste weg.

weinig carbs, veel eiwitten en training will do the trick..

Ik betwijfel het.:)

Terug
Naar boven