AndroidHealthClinic

hoe komen jullie aan genoeg vet?

ErwinE

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
75kg
Na een pauze van een paar maand door verschillende omstandigheden wil ik het sporten graag weer serieus oppakken en ben daarom bezig mijn oude voedingsschemaaan te passen, nu at ik met dat schema te weinig vet per maaltijd, hoe vullen jullie dit aan om toch aan die 20% te komen?

makkelijk

vet rijk voedsel eten.

pindakaas, noten, olijfolie, vis noem maar op

• Topic Starter Topic Starter
maar nu heb ik bijv. een maaltijd om mee te nemen met rijst, kip en groenten. Wat kan ik hier dan makkelijk bij doen voor dat extra vet?

ik neem 4 eetlepels olijfolie 91 g vet ofzo

Zoals genoemd, noten, pindakaas, amandelboter, olijfolie, kokosolie, rode palm olie, etc, etc.

oke tnx, zal mijn schema wel even posten als ik hem heb verbeterd.

Ik zal een voorbeeldje van vandaag geven op mn werk:

10:00
500g aardappelen
150g kip
150g broccoli
35g cashew noten
500ml water

13:30
100g rijst(ongekookt gewogen)
200g tilapia
150g broccoli
35g pinda's
500ml water

16:00
500g aardappelen
150g kip
150g broccoli
35g cashew noten
500ml water

Dus gewoon een zakje nootjes meenemen en een handje pakken bij je maaltijd ;).

Ik zal een voorbeeldje van vandaag geven op mn werk:

10:00
500g aardappelen
150g kip
150g broccoli
35g cashew noten
500ml water

13:30
100g rijst(ongekookt gewogen)
200g tilapia
150g broccoli
35g pinda's
500ml water

16:00
500g aardappelen
150g kip
150g broccoli
35g cashew noten
500ml water

Dus gewoon een zakje nootjes meenemen en een handje pakken bij je maaltijd ;).

tnx! mooi duidelijk zo :D

Heel veel eieren (biologisch), vet rundvlees (biologisch) gebakken in roomboter, olijfolie gebruik ik koud. Omega 3 elke dag 6 gelcaps. Kip eet ik incidenteel en dan is het meestal met vel. Noten ook incidenteel.

Heel veel eieren (biologisch), vet rundvlees (biologisch) gebakken in roomboter, olijfolie gebruik ik koud. Omega 3 elke dag 6 gelcaps. Kip eet ik incidenteel en dan is het meestal met vel. Noten ook incidenteel.

Haha, waarom biologisch? Zie de meerwaarde niet

Haha, waarom biologisch? Zie de meerwaarde niet

Biologisch vlees loopt in de wei en eet gras, waardoor de vetzuursamenstelling veel beter is. En er worden zeer weinig bestrijdingsmiddelen en medicijnen gebruikt tijdens productie, die in het eindproduct terecht kunnen komen. Als je eens af en toe een eitje eet loopt dat geen vaart, maar ik eet er 10 per dag en wil het risico niet lopen.

Erg radicaal ben ik er niet in, ik vreet me ook wel eens vol met fastfood hoor ;)
Verder koop ik niks biologisch, alleen dierlijke producten.

Biologisch vlees loopt in de wei en eet gras, waardoor de vetzuursamenstelling veel beter is. En er worden zeer weinig bestrijdingsmiddelen en medicijnen gebruikt tijdens productie, die in het eindproduct terecht kunnen komen. Als je eens af en toe een eitje eet loopt dat geen vaart, maar ik eet er 10 per dag en wil het risico niet lopen.

Erg radicaal ben ik er niet in, ik vreet me ook wel eens vol met fastfood hoor ;)
Verder koop ik niks biologisch, alleen dierlijke producten.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Like
Waarderingen: Obee
Persoonlijk ben ik ook voor biologische/ vrije uitloop eieren en biologische groenten (naar biologisch vlees) vanwege de pesticiden en effecten van genetische manipulatie.

Niet alles maar noten en zachte groente en fruit zoal tomaten en appels zeker wel...

Een kokosnoot of knoflook hoef je dan bijv niet biologisch te kopen omdat voor die teelt weinig bestrijdingsmiddelen nodig zijn.

Zoals al voorgesteld werd zou je als je weg van huis bent noten kunnen eten om vetten binnen te krijgen, als je thuis bent en er makkelijk vanaf wilt zijn gewoon eetlepels olijfolie, in de hoeveelheden die je nodig hebt uiteraard.

Let er wel op dat je olijfolie "Extra Vierne" is.

Eieren, filet americain en eiwitrepen ipv shakes.

Terug
Naar boven