Fitness Seller

Hoe lang doen jullie met een pot pindakaas ?

Nou ik heb net die bulksnack van 3XL geprobeerd. En dan gaat de pot snel leeg:D

Ik vind alleen de bovenste laag lekker, daarna donder ik altijd de pot weg

500 gr = 3- 4 dagen

ik smeer nl men hele boterham vol en dit in een lekkere smeuge laag van 1cm :thumbs:

tot ie over de datum is en dan gooi ik hem weg

kleine week :) pindakaas is veel te lekker op het brood ;-)

vroeger binnen 2 weken maar ik zit nou meer aan de appel stroop en zo

waar haal je potten van een halve kg?

1 pot van 500 gr is er binnen een week wel doorheen momenteel (ik eet t alleen), naturel pindakaas. Die met nootjes heb ik bekeken maar daar zit veel te veel suiker in.
In principe kan ik alles weerstaan kwa eten, behalve pindakaas

Heb sinds kort Powerbutter, waarin lijnzaad, lijnzaadolie en extra eiwitten extra zijn toegevoegd. Stukje gezonder dus, maar smaakt uitstekend. Mss wat prijzig, maar goede afwisseling en neem t veel liever als die lijnzaad/visolie.

ooh ontopic: halve kilo ong. 1 maandje.

weekje of 2

Man-Mountain zei:
1 pot van 500 gr is er binnen een week wel doorheen momenteel (ik eet t alleen), naturel pindakaas. Die met nootjes heb ik bekeken maar daar zit veel te veel suiker in.
In principe kan ik alles weerstaan kwa eten, behalve pindakaas
Die met nootjes teveel suiker? je zou juist zeggen dat daar teveel vetten in zou zitten.

Centaur zei:
Die met nootjes teveel suiker? je zou juist zeggen dat daar teveel vetten in zou zitten.

Mn vrouw had een tijdje geleden eens die met nootjes gekocht voor me, omdat ik die wel eens wilde uitproberen. Meteen toen ik een hap nam merkte ik t verschil met de "normale" pindakaas, t smaakte mij veel te zoet (Ik eet namelijk muv glucose na training geen zoete shit of wat dan ook dus dat merk ik heel snel). Ik kijk op de achterkant en op die van een normale pot pindakaas en ik zie dat die nootjesvariant 3 x zoveel directe suikers bevat dan normale maar wel minder vet. Deze shit zie je vaak geadverteerd worden, minder % vet en mensen trappen er gelijk in, terwijl ze niet beseffen dat de verminderde smaak gecompenseerd wordt met suiker. Meteen weggeflikkerd die shizzle.
T zal ook wel qua merk verschillen

ll cool j zei:
Heb sinds kort Powerbutter, waarin lijnzaad, lijnzaadolie en extra eiwitten extra zijn toegevoegd. Stukje gezonder dus, maar smaakt uitstekend. Mss wat prijzig, maar goede afwisseling en neem t veel liever als die lijnzaad/visolie.

ooh ontopic: halve kilo ong. 1 maandje.

hmm dit smaakt top. Zeker een aanrader imo. Het is vrij stijve pindakaas met heerlijke stukjes lijnzaad.
Maak er dus maar 1 half maandje van

ik eet liever gewoon pinda's

Gewone pindakaas dus niet, daar zit gehard plantaardig vet in.

Mijn favo is Surinaamse pindakaas van Faja Lobi met madam Janetpepertjes.
Helaas schijnt de receptuur veranderd te zijn want ipv brokkelig is ze ineens veel smeuïiger en minder heet geworden. Balen, want ik haal altijd 4 potten tegelijk omdat ze in mijn woonplaats niet te koop zijn.

Hoe dan ook, tegenwoordig doe ik er vrij lang over.. 1 pot bevat 350 g.
Voorheen nam ik elke dag plm 30g ,dus haal je 12 porties eruit en is die in 2 weken ruim op. Nu alleen nog op mijn hoge kcaldagen (3x per week) en daarmee duurt het dus ongeveer 1 maand voor een potje op is.

'k vraag me nu wel hardop af of die lieden die 1 pot pindakaas per week opvreten zich realiseren hoeveel vet er in zit? En of ze wel een voedingsschema volgen... Niks mis met vet (ben low-carber) maar dacht dat iedereen hier jammerde dat je maar 25% vet in je dieet mocht hebben...
Met 30-40 g vet van pindakaas zit je heel snel aan je vettax!

denk trouwens ook eens aan andere notenboters/pasta's .. Horizon /Jori hebben hele lekkere transvetvrije pasta's/notenboters van amandelen etc. Die met rozijntjes is TE misdadig lekker..

Terug
Naar boven