XXL Nutrition

Hoe lang duurt een gespierde lichaam krijgen ?

nezih1980

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
86kg
Vetpercentage
22%
Hallo iedereen,

Ik doe nu aan fitness voor ongeveer 2 maanden , ik heb in het verleden ( 6-7 jaar geleden ) een jaar getraind en had een redelijk gespierde lichaam van gekregen. Maar na die 6 jaar ben ik 8-9 kilo aangekomen en zijn er naar mijn idee niet echt veel meer over van mijn oude lichaam.
Nou weet ik dat elke lichaam anders is en dat trainen geduld eist maar ik ben toch benieuwd naar ervaringen van anderen om erachter te komen hoe lang tijd het ongeveer neemt een redelijk goede ( gespierde ) lichaam te kunnen creeren.
Ik train 4-5 dagen per week alle spiergroepen in 1 week 1 maal ( soms borst en biceps 2 maal in de week )

Daarnaast gebruik ik whey shake en creatine mono.
Ik ben 1.80 lang en weeg 86 kg

Ik hoop echt dat ervaringen gedeeld worden aangezien ik nu na 2 maanden een slecht gevoel krijg omdat het naar mijn idee niet echt vlot gaat.

Alvast bedankt.

Dat is raar, na twee maanden was ik al gelijk gespierd!

Lang

Tenzij je heel veel shakes drinkt, dan paar een paar maanden ofzo.

Naar jou (eigen) idee gaat het stront langzaam,
maar gewoon doorgaan, komt goed....

Train EET, rust....
Succes..

Nu heb je ook nog is het geluk van spiergeheugen , dus gaat het nu in het begin wat sneller :)

Ray.........

Ik kwam van:

Naar dit in slechts 6 maanden.

8UqzlI8sBzum.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Na 2 maanden ?? is dat niet erg snel ?

3 jaar, 5 maanden, 24 dagen, 7 uur en 15 minuten. Plusminus.

Ik kwam van:

Naar dit in slechts 6 maanden.

8UqzlI8sBzum.jpg

Serieuzer man kom op :-))

---------- Post toegevoegd Wed 6 Mar 2013 om 12:37 ----------

Naar jou (eigen) idee gaat het stront langzaam,
maar gewoon doorgaan, komt goed....

Train EET, rust....
Succes..

Nu heb je ook nog is het geluk van spiergeheugen , dus gaat het nu in het begin wat sneller :)

Ray.........

Thx Ray, ik probeer inderdaad goed te eten en te rusten. Alleen wil toch wel tot juni , juli een stuk vooruitgang boeken. Wel ga ik absoluut door..:)

je "gebruikt" geen shakes, je drinkt ze

Ik ben nu al 9 jaar bezig en ga er van uit dat ik nog 2/3 jaar nodig heb om in de buurt te komen van mijn potentie.......Dus 2 maanden moet te doen zijn

ligt allemaal aan je voeding + genen

mensen kunnen je geen jaartal geven

5jaar

Wat betreft voeding, moet je veel eten of veel en gezond eten, kan daar aub wat info over gegeven worden ?

Wat betreft voeding, moet je veel eten of veel en gezond eten, kan daar aub wat info over gegeven worden ?

Je kan de stickies in de voedingssectie lezen voor extra info. Bereken ong. je basisbehoefte aan kcal per dag en vanuit hier kijk je naar hoeveel je uitvoert op een dag. Fietsen, zwemmen, trainen, nken van alles. Dit kan je als extra kcal benodigdheden zien dus die komen erbij. Dan kom je bijv. uit op 3000kcal aan onderhoud. Deze 3000kcal kun je dan in een voedingsschema zien te maken door verschillende maaltijden en voedsel waarbij de hoeveelheid eiwit/koolhydraten/vetten belangrijk zijn.(stickies) Dan eet je dus redelijk gezond en op onderhoud, je komt hierbij dus niet aan of je valt niet af. Wil je aankomen en dus ook groeien in spiermassa, ga dan iets boven je onderhoud zitten.(3400-3500kcal, zeg maar wat, niet te veel, want dan gaan je vetgains hard). Ga je onder je onderhoud zitten, bijvoorbeeld 2500 ipv 3000, dan zul je afvallen.

Lees gewoon even de stickies door en bij de voedingssectie, staat er ook een excel file van een voedingsschema waarin je producten kunt aanklikken en waarbij de voedingswaarden worden aangegeven. Voorderest is het een proces van jaren naturel trainen om er gespierd uit te zien.(volgens DBB normen)
Succes:)

Terug
Naar boven