Fitness Seller

hoe lang herstellen?

michaelios

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
148
Lengte
1m89
Massa
91kg
Vetpercentage
20%
Sinds 2 maanden ben ik bezig met krachttraining. Hierbij train ik 2 spiergroepen per keer ( bijv. Biceps en rug).
Ik krijg nu geen spierpijn meer. Ik heb gelezen dat dit vrij normaal is. Maar hoe weet ik dan wanneer ik dezelfde spiergroepen weer kan gaan trainen? En het is zeker niet dat ik mijn spieren niet genoeg uitput.

Hangt af van je volume, maar over het algemeen 48-72u tussen laten. Nogmaals afhankelijk van je volume en intensiteit.

+ je trainingsschema aanpassen,
kijk bv eens naar de oefening "21's" voor biceps.
deze eigenlijk voor elke spiergroep/oefening toepasbaar.

reken maar dat je spierpijn gaat krijgen

• Topic Starter Topic Starter
+ je trainingsschema aanpassen,
kijk bv eens naar de oefening "21's" voor biceps.
deze eigenlijk voor elke spiergroep/oefening toepasbaar.

reken maar dat je spierpijn gaat krijgen

Nope. Oefening doe ik vaak zat. Ongeveer 10 setjes 21s en dan ook nog als ik uitgeput ben snel gewicht minder enz enz.
En daarbij doe ik minimaal nog 2 oefeningen voor biceps. En ook hierbij maak ik gigantisch veel setjes.
Natuurlijk met de nodige rust tussendoor.

Insanity bedankt voor je reactie. Ik zal gewoon minimaal 48 uur aanhouden. Dit is makkelijk te doen aangezien ik op de opvolgende dagen toch andere spiergroepen train.

10 setjes 21s?! wow dat is echt veel te veel volgens mij, is helemaal niet nodig. Probeer je schema eens af te wisselen qua oefeningen. Hoe vaak train je per week??

• Topic Starter Topic Starter
10 setjes 21s?! wow dat is echt veel te veel volgens mij, is helemaal niet nodig. Probeer je schema eens af te wisselen qua oefeningen. Hoe vaak train je per week??

Ga ik zeker doen. Ik train nu 3 keer per week. Eigenlijk iets meer want ik train 1 dag en dan 1 dag rust en zo verder.

Je kunt je spieren 2x per dag trainen! Doe dit dan ook! Dus bijv. 's morgens om 8:00 en 's avonds om 18:00, minimaal 10 uur ertussen!

Terug
Naar boven