Fitness Seller

hoe maken dj's, zoals tiesto/armin van buuren etc hun muziek?

CQ_Demolisher

Ripped Bodybuilder
Waardering
1
de tijd van dj'en als in plaatjes draaien en beetje mixen scratchen zijn in de dancescene vooral over, enige die ik af en toe echt iets zie doen achter de mengpanelen onstage is darkraver

maar bij mij rijst de vraag met wat voor progries zij hun muziek maken? iemand enig idee?

Vraag ik me idd ook af...

Chosen Few (Name of the DJ) is ooit begonnen met Protracker op de Amiga 500. Dat is een 4-kanaals proggie waar je simpele, maar wel leuke dingen mee kunt maken.

Ben er zelf 8 jr geleden mee begonnen.

Angerfist schijnt met Fruity Loops te werken. Een erg uitgebreid proggie, maar wel beetje ingewikkeld. Veeeeel mogelijkheden.

De professionelere dj's werken doorgaans met Cubase, dit is HET programma voor de producer. Let wel: Dat geintje kost je zon 1000 euro voor het proggie alleen.

Daarbij heb je nog randapparatuur nodig als synthesizer/keyboard, samplers, en evt drumcomputer.

Kost je ook wel n half jr - jaar voor je het een beetje doorhebt. Ik heb een andere versie van Cubase, Cubasis genaamd. Ik snap er geen reet van, maar het kost wel 350 euro. Nu heb ik me er wegens tijdgebrek ook niet echt in verdiept.

Leuk alternatief voor dit alles is Skaletracker. Gratis muziekprogramma voor de PC.

Verkrijgbaar op www.skale.org

Ik heb het ook een tijdje gedaan. Eerst met fasttracker en impulse tracker, simpele progjes. Daarna een tijdje met fruity loops, das wel een handig programmatje. Het is makkelijk om mee te werken maar je kan er toch enorm veel mee. Maar het kost allemaal zo veel tijd en uiteindelijk had ik toch alleen maar bagger gemaakt. Toen heb ik me er maar bij neer gelegd dat muziek luisteren meer voor me weg gelegd is :)

Leviathan zei:
Chosen Few (Name of the DJ) is ooit begonnen met Protracker op de Amiga 500. Dat is een 4-kanaals proggie waar je simpele, maar wel leuke dingen mee kunt maken.

Ben er zelf 8 jr geleden mee begonnen.

Angerfist schijnt met Fruity Loops te werken. Een erg uitgebreid proggie, maar wel beetje ingewikkeld. Veeeeel mogelijkheden.

De professionelere dj's werken doorgaans met Cubase, dit is HET programma voor de producer. Let wel: Dat geintje kost je zon 1000 euro voor het proggie alleen.

Daarbij heb je nog randapparatuur nodig als synthesizer/keyboard, samplers, en evt drumcomputer.

Kost je ook wel n half jr - jaar voor je het een beetje doorhebt. Ik heb een andere versie van Cubase, Cubasis genaamd. Ik snap er geen reet van, maar het kost wel 350 euro. Nu heb ik me er wegens tijdgebrek ook niet echt in verdiept.

Leuk alternatief voor dit alles is Skaletracker. Gratis muziekprogramma voor de PC.

Verkrijgbaar op www.skale.org

heet die volledige versie van Cubase "Cubase SX"?

Hoezo is 't plaatjes draaien voor dj's over? Het klopt dat velen naast het dj'en platen produceren, maar onstage zijn het echt nog wel het vinyl en de turntable die de dienst uitmaken hoor.

idd fruityloops een 'beginner'-progje waar je wel al heel wat mee kan doen
de grote jongens gebruiken veel randapparatuur, nuja ze hebben de middelen er ook wel voor

Fruityloops 4.1

Ik zelf maak ook muziek. deed het eerst ook met fasttracker is een simpelere versie van protracker. maar nu doe ik alles met Fruityloops 4.1. In het begin snapte ik er niet echt veel van maar door vele uren te oefenen is het wel gelukt. maar toch is dat programma nog steeds ingewikkeld blijf steeds nieuwe dingen ermee leren.

gallie zei:
Ik zelf maak ook muziek. deed het eerst ook met fasttracker is een simpelere versie van protracker. maar nu doe ik alles met Fruityloops 4.1. In het begin snapte ik er niet echt veel van maar door vele uren te oefenen is het wel gelukt. maar toch is dat programma nog steeds ingewikkeld blijf steeds nieuwe dingen ermee leren.

Ik heb dus nu cubase sx maar ik snap er echt geen k*t van :D

k'zal et ook even downloaden :)

• Topic Starter Topic Starter
labeltje oprichten jongens? : -)

ik heb"music maker 2004" van magix en daar zitten alle apparaten in zoals mengpaneel
copper & silver synth's,scrats,piano enz....+videoclips maken noem maar op

heb zelf adobe audition 1.5 maar begrijp er ook weinig van, maar wat ik me afvraag is hoe kom je aan samples, want dat is volgens mij nog moeilijker en moet je mengcomputer voor hebben.

Investeer maar wat in goede pc en goeie randapparatuur als je pro aan de slag wilt :)

• Topic Starter Topic Starter
mijn pa heeft voor zijn werk allemaal duur randapparatuur..maar eens vragen hoe dat allemaal werkt :)

Terug
Naar boven