XXL Nutrition

Hoe moet de overheid omgaan met anabole steroïdengebruikers?

Peiling Peiling Hoe moet de overheid omgaan met anabole steroïdengebruikers?

• Medische begeleiding voorzien, zodat het uit de illegaliteit komt en opgevolgd kan worden door een a

Stemmen: 61 34,9%
  • Gedogen zoals wiet, dus wel de grote productie en illegale handel aanpakken, maar gebruikers met rus

Stemmen: 80 45,7%
  • Keihard aanpakken: op de sportschool plastesten laten doen en boetes geven, sportschooleigenaren ver

Stemmen: 22 12,6%
  • Anders

Stemmen: 12 6,9%

• Totaal stemmers
    175
Coca Cola per definitie ook, maar wil je dat echt gaan vergelijken met steroïden en bijvoorbeeld heroïne?

Bullshit tbh :)

Qua sigaretten: ja want er gaan veel meer mensen dood aan longkanker enzo dan aan anabolica, daar kan je zeker van zijn.

Voor een prive-kliniek heb je geen verwijzing nodig, dus die vlieger gaat niet op. Als een BBer zelf betaalt voor zijn/haar begeleiding, zou ik het geen probleem vinden, als er begeleiding is. Ik denk overigens, dat serieuze gebruikers dit nu ook al regelen, want het is niet iets, waar je maar wat mee kan rommelen.

mensen (vrouwen) die een vergroting willen kunnen dit ook via huisarts regelen, voordeel is als hij zijn lict er op heeft laten schijnen, dat die vrouwen het nog vergoed kunnen krijgen via de zorgverzekering. Ben het met je eens dat jer niet mee moet rommelen, maar dat moet je met meer dingen niet.

anabolen moeten ze legaliseren.

Tja verkeerd lichaam... De natuur heeft bepaald dat die persoon man of vrouw is. Of dat verkeerd is... die persoon vindt dat blijkbaar verkeerd. Maar de realiteit is dat hij is geboren als man of zij is geboren als vrouw. Latere kunstmatige veranderingen verschillen in mijn ogen niet bijster veel van iemand die zichzelf veel te mager vindt en dus ook ontevreden is over de toestand van zijn of haar lichaam. Er is natuurlijk wel een verschil, maar om te zeggen dat er geen enkele gelijkenis is...

Tja correctie... Het is een correcte als je er vanuit gaat dat er iets fout zit. Blijkbaar vind die persoon dat er wat gecorrigeerd moet worden. Net zoals een ecto vindt dat er wat gecorrigeerd moet worden. Ook die ecto zal een enorme mentale verandering doorgaan. Ik wil echter benadrukken dat het twee totaal verschillende zaken zijn. Het was slechts om aan te tonen dat er reeds een vorm van medische begeleiding bestaat bij het kuren. Ook bijvoorbeeld TRT (testosteron replacement therapie) kan door artsen begeleid worden.

Maar stel dat er een begeleiding komt voor extreem magere mensen. Dan vind ik sowieso dat er enkele voorwaarden gekoppeld moeten worden aan de begeleiding. Men zou goed moeten trainen en eten (schema's), men moet de injecties gecontroleerd toegediend krijgen.

Maar wat ik tegen dit idee heb is gewoon het feit dat ik weet dat iedereen perfect spiermassa kan winnen zonder AAS. De noodzaak is dus inderdaad niet zo groot dat men dit moet toepassen vanwege dezelfde redenen als bij de transcoïtusuelen, die natuurlijk niet door middel van training en voeding hun doel kunnen bereiken.
Dat is exact mijn punt.

Gedogen het bezit niet strafbaar maken en de handel aanpakken wel niet zo als wiet het moet nog altijd underground verkregen worden.
Medische begeleiding(bloedproeven,adviezen voor schade te beperken,beetje opvolgen) moet mogelijk zijn als het gevraagd wordt alleen zorgen dat de gebruiker alle kosten betaalt en dat er geen tussenkomst komt.

Tegenhouden lukt niet dat weet iedereen ondertussen al ,kunnen ze beter de risco's beperken door het beleid zo als boven beschreven aan te passen.

''Gedogen zoals wiet, dus wel de grote productie en illegale handel aanpakken, maar gebruikers met rust laten''

om dezelfde reden dat anderen voor estetische middelen naar de arts gaan. Waarom mag ieman wel een verwijzing hebben om cup dubbel d silleconen te inplanteren en mogen de mannen geen consult opgebied van aas

Inderdaad. Als anderen hun t**ten kunnen laten oppompen of hun vet laten wegzuigen vind ik dat de zeer kleine groep serieuze sporters gewoon begeleid moet worden bij het gebruik van AAS. Het is al debiel genoeg dat bepaalde ingrepen zoals flaporen-correctie vergoed wordt.

Het zou eigenlijk ook gewoon bij de apotheek moeten liggen. Als je hoofdpijn hebt neem je een pilletje en als je snel wil groeien een spuitje. Er is altijd wel een groep die er niet mee kan omgaan, om nou vanwege superdudes het alleen op recept te verkopen slaat nergens op. We hebben ook alcoholisten en niemand vindt dit een geldige reden voor drooglegging.

Correct me if I'm wrong, maar gaat het in het geval van AAS en verwanten niet vaak om (analogen) van geregistreerde geneesmiddelen?

Hoe wil je het ooit gaan verkopen dat leken zich middels 'een cursus' gaan onderwijzen in de materie om ze vervolgens voor te schrijven? Velen hebben daar absoluut niet de vermogens voor en daarnaast hebben we wetteksten die het een en ander zeggen over wie wat mag voorschrijven en verkopen en waarvoor.

Dit is geen uitspraak over voor of tegen, maar een -naar mijn idee- belangrijk aspect dat nog niet is genoemd. Ter vergelijking: waarom kunnen mensen niet zomaar Tramadol of Fentanylpleister halen tegen hoofdpijn of kiespijn?

Dat vormt een enorm verschil met tabak, alcohol, cannabis en paddo's.
Die zijn, afgezien van tabak bij gematigd gebruik weinig schadelijk, i.t.t. de bijwerkingen die medicijnen kunnen hebben. Gezien de diversiteit in gebruikte producten lijkt me een 'gedoogbeleid' absoluut onhaalbaar.
Een jammer aspect voor de proAS mensen lijkt me ook de waarschijnlijke onmogelijkheid om AS te onderzoeken voor dergelijke gebruik. Ik kan me niet voorstellen dat je ooit de gegevens kunt gaan onderzoeken die je nodig hebt.

op de sportschool plastesten laten doen en boetes geven, sportschooleigenaren verplichten om gebruikers te weren, meer huiszoekingen, etc.

Aan zulk soort dingen heb ik zo'n hekel. Ik vind het gewoon je eigen verantwoordelijkheid om zoiets te gebruiken. Ik heb sowieso een hekel aan autoriteit en regels en niet zelf mogen bepalen wat je doet.

mensen (vrouwen) die een vergroting willen kunnen dit ook via huisarts regelen, voordeel is als hij zijn lict er op heeft laten schijnen, dat die vrouwen het nog vergoed kunnen krijgen via de zorgverzekering. Ben het met je eens dat jer niet mee moet rommelen, maar dat moet je met meer dingen niet.

Dan ligt er dus ten alle tijden een medische en/of psychologische reden aan ten grondslag. Er is geen huisarts, die "zomaar" een verwijzing geeft voor een borstcorrectie en het is zeker niet voor esthetische motieven.

Keihard aanpakken: op de sportschool plastesten laten doen en boetes geven, sportschooleigenaren verplichten om gebruikers te weren, meer huiszoekingen, etc.

Keihard aanpakken: op de sportschool plastesten laten doen en boetes geven, sportschooleigenaren verplichten om gebruikers te weren, meer huiszoekingen, etc.

Waarom? Wat voor last heeft de maatschappij nu van AS-gebruikers?

Okay, je zou als argument kunnen noemen dat degene die erdoor in het ziekenhuis belanden de kosten voor de gezondheidszorg opdrijven.. Maar kom op, er zijn weinig AS-gebruikers die in het ziekenhuis belanden vanwege hun gebruik. Zeker als je dat vergelijkt met de maatschappelijke kosten van alcohol en vooral tabak-gebruik.

• Topic Starter Topic Starter
Buiten wat jaloezie heeft de maatschappij zeer weinig last van AAS/fatburner gebruikers. Het gaat er vooral om dat men jongeren moet weerhouden van het te makkelijk te gaan gebruiken (goede voorlichting, campagnes,...). Volwassen BB weten wel wat ze doen en kuren vrij verantwoord zodat ze relatief gezond blijven.

Men moet nu blijven focussen op de echte probleemdrugs die doden eisen in het verkeer en daarbuiten en geen tijd en geld verspillen aan dat relatief kleine groepje dat nu en dan een kuurtje pakt zonder veel schadelijke gevolgen.

Gedogen gaat echt niet werken. Er komt namelijk wat meer expertise en kennis bij kijken dan een sigaretje aansteken.

Ik snap overigens niet waarom iemand zou kiezen voor keihard aanpakken.

• Topic Starter Topic Starter
ff voor de duidelijkheid: gedogen staat hier niet voor legale shops waar je even AAS kan kopen en een kuurtje zet. Het komt er meer op neer zoals het nu is: dus kuurtje via dealer en info via fora.

ff voor de duidelijkheid: gedogen staat hier niet voor legale shops waar je even AAS kan kopen en een kuurtje zet. Het komt er meer op neer zoals het nu is: dus kuurtje via dealer en info via fora.

Probleem wat je dan krijgt:
Een gast die jou wat aansmeert (omdat hij dat goedkoop heeft kunnen inkopen) en vertelt jou dat het spul wat hij heeft goed is.
Ondertussen spuit/slik je troep.

Dan zou je een "soort punt" moeten hebben waar je het kunt laten testen

C is belachelijk, ik vind dat je gebruikers lekker met rust moet laten, net als dat alcoholgebruikers, drugsgebruikers, of rokers gewoon met rust worden gelaten, laat een mens lekker doen/gebruiken wat hij/zij zelf wilt.
Geen probleem als we meteen afspreken dat alle kwalen die ze oplopen t.g.v. de doping zelf moeten betalen.

Dat meen ik serieus. Iemand die veel zuipt en een lever probleem krijgt zal een deel van de medische zorg zelf moeten betalen.
Wil je de lusten dan zul je ook de lasten moeten dragen.

Niet gedogen, maar ook geen razzia houden om gebruikers op te sporen. Dat is veel te kostbaar en de enigen, die daar echt last van hebben, zijn de mensen, die niet gebruiken.
Daarnaast mag er van mij, wanneer men ontdekt, dat degene een zware ("onverantwoordelijke") gebruiker is, een aantekening komen bij zijn/haar ziektekostenverzekeraar, zodat ze extra kunnen betalen bij kwalen gerelateerd aan hun buitensporige steroïdengebruik.

+1

Daarnaast mag van mij op iedere (amateur) wedstrijd streng gecontroleerd worden. Gewoon dezelfde doping controle als voor alle andere sporten toepassen.

optie anders, namelijk de gebruiker zijn anabolen afpakken, een klap op zijn billen geven en een standje
Daarna boos kijken en een vinger laten zien dat het niet meer mag doen :finger:

Een jammer aspect voor de proAS mensen lijkt me ook de waarschijnlijke onmogelijkheid om AS te onderzoeken voor dergelijke gebruik. Ik kan me niet voorstellen dat je ooit de gegevens kunt gaan onderzoeken die je nodig hebt.

waarom moeten er in die onderzoeken grenzen worden opgezocht? we kunnen toch ook 1000 mensen een minimale dosis geven of een redelijke dosis en als daaruit blijkt dat niemand ergens last van krijgt hebben we een veilige dosis gevonden. En er zijn vast wel genoeg anabolen junkies die 5/10 jaar lang onder toezicht willen gebruiken voor lange termijn effecten

Terug
Naar boven