MuscleMeat

Hoe moet de overheid omgaan met anabole steroïdengebruikers?

Peiling Peiling Hoe moet de overheid omgaan met anabole steroïdengebruikers?

• Medische begeleiding voorzien, zodat het uit de illegaliteit komt en opgevolgd kan worden door een a

Stemmen: 61 34,9%
  • Gedogen zoals wiet, dus wel de grote productie en illegale handel aanpakken, maar gebruikers met rus

Stemmen: 80 45,7%
  • Keihard aanpakken: op de sportschool plastesten laten doen en boetes geven, sportschooleigenaren ver

Stemmen: 22 12,6%
  • Anders

Stemmen: 12 6,9%

• Totaal stemmers
    175
Optie 2: gedogen

Thuisgebruikers moeten gewoon met rust gelaten worden.
Mensen zuipen en roken zich ook thuis klem. Is je eigen keus en in je eigen huis mag je doen en laten wat je wilt. Net alsof de overheid nog niet genoeg te doen heeft(blijkbaar niet).

Mensen die er emotioneel/mentaal onder lijden krijgen een perscriptie.
En de 'gebruikers' worden gestraft. Heel krom maargoed, zo is de samenleving.

keuze 1 natuurlijk, en de artsen n extra cursus erover laten volgen.

Begeleiding? Dat lijkt me een prima idee, lees maar even mee:
Dan gaan we dus ook binnenkort mensen krijgen op de huisartsenpraktijk die heel graag aan de heroïne willen, en dan het liefst met medische begeleiding! Geen probleem hoor, we laten de zieken wel creperen, en de rest van de maatschappij net dat beetje extra betalen, zodat de arts zich kan bezig houden met wat echt belangrijk is: natuurlijk de beste combinatie van AAS, want wat is er nu belangrijker dan 2kg spiermassa?

AAS gebruikers zijn drugsgebruikers.

ze moeten de situatie gewoon laten zoals het nu is en alleen handel ervan bestraffen. Je kan gebruikers toch nooit bestraffen voor hun gebruik. Aas is een soort medicijn. En als jij dat wilt nemen omdat jij denkt dat jij het nodig hebt dan kan je dat nemen. Das je eigen keuze. Wie zijn andere om te zeggen dat ik het niet nodig hebt of niet moet nemen. Het valt onder medicijn wet en geen drugs wet. Als iemand elke dag een half doos paracetamol slikt is die binnen half jaar naar de t*ring. Terwijl elke maloot en achterlijke dat zo voor 50cent bij de supermarkt kan kopen.

Begeleiding? Dat lijkt me een prima idee, lees maar even mee:
Dan gaan we dus ook binnenkort mensen krijgen op de huisartsenpraktijk die heel graag aan de heroïne willen, en dan het liefst met medische begeleiding! Geen probleem hoor, we laten de zieken wel creperen, en de rest van de maatschappij net dat beetje extra betalen, zodat de arts zich kan bezig houden met wat echt belangrijk is: natuurlijk de beste combinatie van AAS, want wat is er nu belangrijker dan 2kg spiermassa?

AAS gebruikers zijn drugsgebruikers.

Ja, naar de letter wel ja.
Maar drugsgebruikers worden geassocieerd met criminaliteit en marginaliteit,
iets wat voor aas gebruikers wel niet opgaat dunkt me.
Niemand buiten zijzelf kunnen er maar enig nadeel van hebben van hun gebruik...

Optie A lijkt me een duur plaatje, telkens langs de arts moeten voor een briefje.
kleine dossisen met lage dosseringen krijgen. veel meer moete betalen dan underground labs.

Edit: wat een reacties, al jullie grote helden gebruiken aas ;)

ze moeten de situatie gewoon laten zoals het nu is en alleen handel ervan bestraffen. Je kan gebruikers toch nooit bestraffen voor hun gebruik. Aas is een soort medicijn. En als jij dat wilt nemen omdat jij denkt dat jij het nodig hebt dan kan je dat nemen. Das je eigen keuze. Wie zijn andere om te zeggen dat ik het niet nodig hebt of niet moet nemen. Het valt onder medicijn wet en geen drugs wet. Als iemand elke dag een half doos paracetamol slikt is die binnen half jaar naar de t*ring. Terwijl elke maloot en achterlijke dat zo voor 50cent bij de supermarkt kan kopen.

Met dien ten verstande dat paracetamol op die manier verkocht mag worden, aangezien het een relatief ongevaarlijk, maar doeltreffend middel is. Zoals je zegt; een halvedoos per dag en je gaat kapot. (al vraag ik me af hoe lang het duurt) Iedere malloot weet óók dat dat het gevolg is, naast het feit dat het vrij verkrijgbaar is. Iemand die paracetamol gebruikt, zeker wanneer dat op doktersadvies gaat, heeft doorgaans het advies voor gebruik van maximaal 4 gram (als die hoeveelheid nodig is) per dag. Een halve doos per dag is way off-limit. De vergelijking zou opgaan als je er een AS gebruiker tegenover zet die 5 keer de normale dosis test gebruikt (even het verschil in gebruik tussen pro's en amateurs buiten beschouwing gelaten). Lijkt me beetje vreemd.

Bij AS is de kennis om het te gebruiken lang niet altijd aanwezig. (ik denk niet dat ik dat, gezien bepaalde threads hoef aan te tonen dat dat zo is) Om nu dokters daarvoor in te gaan zetten lijkt me wat ver gezocht. De eerste vraag die in me opkomt: waarom schrijven artsen het voor? Een medicijn wordt gegeven omdat iemand ergens 'aan lijdt'. Waar lijdt een bb'er aan? En als deze ergens aan lijdt: wat is de beste behandeling? Ik vraag me af of dat toegeven is aan de onderliggende 'aandoening' is, in de vorm van het voorschrijven van AS. Het argument dat dit op persoonlijke vrijheid terugvalt lijkt me daarmee niet meer van toepassing. Artsen hebben niet voor niets bepaalde voorrechten (zoals het voorschrijven van bepaalde middelen). Het is geen bestelservice.

Terug
Naar boven