MuscleMeat

hoe normaal is anabolen gebruik in nl?

Kijk maar is rond in je sportschool en hoeveel mensen zien eruit also ze trainen?

Dat is wel een goeie idd... Maar wel moeilijk. Ik zie veel gasten met enorme biceps waarvan ik bijna zeker weet dat ze verder gewoon "dik" zijn. Die hoeven niet perse te gebruiken, die geilen gewoon op brede armen :o.

Daarnaast heb ik een vriend die wel gespierd is en redelijk droog, ik gok zo'n 11% bij 1.80 en 75kg, waarvan ik weet dat hij niet gebruikt maar hij tilt 2x zo zwaar als ik. Zo'n 70 vs 140kg bankdrukken bijv... Als ik hem niet zou kennen zou ik hem sowieso verdenken.

Het is tegenwoordig gewoon erg moeilijk te zeggen.

tja wat maakt het eigenlijk uit, je moet doen wat je niet kan laten...
je traint voor jezelf en niet voor anderen. 90% begint te vroeg met kuren, dat is helaas een feit.
maar het is en blijft je eigen keuze, het is je eigen lichaam.

Maar je hoeft toch ook helemaal niet te liften als je anabolen gebruikt, dan komen de spieren toch vanzelf?

Dat mensen zoiets echt kunnen denken, niet te geloven...

hahaha ik had je onderste zin niet gelezen ik dacht even van wat zegt die nu

Spieren komen wel degelijk vanzelf bij hormonengebruik. Men heeft er al genoeg studies rond gedaan (bij gewone mensen en bij HIV patiënten), en de dosis was niet eens hoog.

Er was een groep die gewoon testosteron kreeg & niet aan krachttraining deed, een groep die een placebo kreeg & wel aan krachttraining deed en dan nog een groep die anabolen kreeg & trainde.

Groep 1 & 2 hadden vergelijkbare massawinsten op het eind. Groep 3 het dubbel van groep 1 & 2.

OT: Ik denk niet dat je het gebruik mag onderschatten.

Spieren komen wel degelijk vanzelf bij hormonengebruik. Men heeft er al genoeg studies rond gedaan (bij gewone mensen en bij HIV patiënten), en de dosis was niet eens hoog.

Er was een groep die gewoon testosteron kreeg & niet aan krachttraining deed, een groep die een placebo kreeg & wel aan krachttraining deed en dan nog een groep die anabolen kreeg & trainde.

Groep 1 & 2 hadden vergelijkbare massawinsten op het eind. Groep 3 het dubbel van groep 1 & 2.

OT: Ik denk niet dat je het gebruik mag onderschatten.

Zulke studies moeten uitgevoerd zijn bij absolute beginners.

Zulke studies moeten uitgevoerd zijn bij absolute beginners.

http://postimg.org/image/6q7wi0gsx/

Ik heb de studie (na lang zoeken) teruggevonden. Duur: 10 weken.

The subjects were normal men weighing 90 to 115 percent of their ideal body weights; they were 19 to 40 years of age and had experience with weight lifting. Staat hier.

The men received either 600 mg of testosterone enanthate in sesame oil or placebo intramuscularly each week for 10 weeks

Ik ken maar bitter weinig van die dingen, maar het lijkt me niet meer dan logisch dat als je de dosis zou verhogen en/of andere dingen zoals groeihormonen e.d. zou toevoegen dat je nog meer massa zou winnen zonder er een bal voor te doen.

Misschien een rare vergelijking, maar stieren doen toch ook niets anders wat liggen in de weide en die beesten hebben 300kg spieren als ze hormonen krijgen (ongeveer, ik durf nooit binnen een straal van 10m te komen van zo'n mastodont) :D Wel, die topbodybuilders uit Amerika zijn een beetje als die stieren, die training is maar voor de show, anders zouden ze hun supplementen maar moeilijk aan de man krijgen hé!

Goeie conclusie ook van het onderzoek: testosteron en krachttraining leid tot spiergroepen.

Ik blijf het moeilijk om te geloven dat als ik zou stoppen met krachttraining maar wel aas zou gebruiken, dat ik alsnog spiermassa zou kweken. Dit effect zou ik alleen bij beginners verwachten.

Goeie conclusie ook van het onderzoek: testosteron en krachttraining leid tot spiergroepen.

Ik blijf het moeilijk om te geloven dat als ik zou stoppen met krachttraining maar wel aas zou gebruiken, dat ik alsnog spiermassa zou kweken. Dit effect zou ik alleen bij beginners verwachten.
Ik vind dat helemaal niet lastig voor te stellen. Vergelijk het met jongens en meisjes die de puberteit ingaan, jongens produceren dan ongeveer 10x meer testosteron dan meisjes. Zonder enige training zie je wel degelijk een verschil in spiermassa tussen jongens en meisjes, zo kun je het dus ook vergelijken met naturels vs. kuurders.

Nu beweer ik overigens niet dat iedereen die wat AAS in hun ass spuit zonder meer een massamonster wordt, natuurlijk niet.

Had je de afbeelding bekeken zag je dat zij die niet trainden en wel gebruikten redelijk wat spieren bijkregen.

Ik kan je enkel op de data wijzen, doe het onderzoek anders eens over met jezelf als proefkonijn. :)

Pff, ik denk niet dat je de rol van hormonen binnen het menselijk lichaam mag onderschatten. Neem nu mensen die een HRT behandeling ondergaan (geslachtsverandering dus). Die mensen doen bij mijn weten ook niet aan sport en je ziet wel duidelijk dat personen die van M -> V gaan massa's spieren verliezen en omgekeerd (V -> M). Bij mijn weten werkt men enkel met test & oestrogeen in HRT, wat moeten de effecten dan niet zijn als extreme dosissen en cocktails gaat toedienen aan een mens (of dacht je dat Coleman maar 600mg test per week spuit? :rolleyes:).

Ik vind dat helemaal niet lastig voor te stellen. Vergelijk het met jongens en meisjes die de puberteit ingaan, jongens produceren dan ongeveer 10x meer testosteron dan meisjes. Zonder enige training zie je wel degelijk een verschil in spiermassa tussen jongens en meisjes, zo kun je het dus ook vergelijken met naturels vs. kuurders.

Zeer juist ja, het past goed bij mijn HRT voorbeeld.

Nu beweer ik overigens niet dat iedereen die wat AAS in hun ass spuit zonder meer een massamonster wordt, natuurlijk niet.

Waarom denken jullie van niet dan? Tuurlijk spelen genen een rol, maar de dosis & cocktail is volgens mij veel belangrijker dan je genen. Trouwens, genetica is 80% hormonen en die tellen niet mee in de discussie hier want je krijgt ze toegedient. Of dat massamonster dan wel of niet "mooi" is doet er ook niet toe, gezien we het enkel over de hoeveelheid massa hebben hier.

Ja maar alle gegeven voorbeelden gaan alsnog over ongetrainde personen.

Ik ken heel weinig waarvan ik het zeker weet, en degene waarvan ik het zeker denk te weten zullen het niet toegeven.
Natty kun je ook enorm ver komen en dit wordt vaak onderschat omdat zoals al gezegd in dit topic veel jong volwassenen al heel snel gaan roiden en nog helemaal niet hun lichaam een x aantal jaren tot de max hebben gepusht.

Ja maar alle gegeven voorbeelden gaan alsnog over ongetrainde personen.

Die in de studie hebben wel ervaring. Ik citeer letterlijk:

"Careful selection of experienced weight lifters."

"The subjects were normal men weighing 90 to 115 percent of their ideal body weights; they were 19 to 40 years of age and had experience with weight lifting. They were recruited through advertisements in local newspapers and community colleges."

Ja ik heb die studie ook een keer gelezen een paar maanden terug, is al eerder gepost ergens op het forum iig.

Zeker opmerkelijk dat zonder training en met testosteron je kg's spiermassa aankomt. Maar volgens mij vormt je lichaam zich alleen maar naar de hoeveelheid testosteron... Met andere woorden... Je hebt gewoon X.% meer spiermassa met X.mg testosteron, maar zodra je dat bereikt hebt stopt het weer en groei je niet verder. En als je stopt met het innemen van die testosteron verdwijnt het ook weer.

Nou weet ik niet of het mogelijk is om jaren achtereen testosteron te blijven supplementeren. Maar feit blijft dat wanneer je stopt je heel erg je best moet doen om die spieren te behouden.

Wanneer iemand zijn anabolische factoren tegenover de katabolische factoren in homeostase/balans zijn groeit of verliest iemand geen spiermassa.
Indien er een onbalans gecreëerd word door middel van bijvoorbeeld het toepassen/gebruiken van exogene anabolische hormonen, dan staan de anabolische factoren groter dan de katabolische factoren. In andere woorden: Het persoon maakt spiermassa aan.

Meer spiermassa brengen de katabolische factoren omhoog, uiteindelijk bereikt er weer een homeostase tussen de anabolische factoren en de katabolische factoren, dan stopt de aanmaak van massa en is iemand zijn massa stabiel.
Dit is simpel gezegd de situatie wanneer iemand AAS gaat gebruiken zonder dat hij/zij massatraining erbij toepast. Door massatraining toe te passen verlaag je de katabolische factoren en verhoog simpel gezegd de anabolische factoren.

Alles komt uiteindelijk neer op dit stuk informatie hierboven, maak dit je eigen zou ik zeggen.

Laatst bewerkt:
En als je stopt met het innemen van die testosteron verdwijnt het ook weer.

"Rather than returning to their original proportions, the muscles of the steroid users who’d stopped taking the drug looked remarkably similar to those of the subjects who were still using. They also had larger muscle fibers and more growth-inducing “myonuclei” in their muscle cells than the nonsteroid users."

"Among power lifters who have withdrawn from anabolic steroid usage and training for several years, the number of myonuclei, both subsarcolemmal and internal, remains high."

Bron. Heel jammer dat we de studie niet kunnen inkijken.

Ook deze post. Geen idee wat die pct betekent, maar het zal wel geen hormoon zijn zeker?

Nou weet ik niet of het mogelijk is om jaren achtereen testosteron te blijven supplementeren.

Google levert dit op:

Deze thread.

Damn, wat een idioten.

Blijkbaar gaat men vooral testosteron het ganse jaar door supplementeren.

Blijkbaar keldert de natuurlijk hormoonproductie als je je teveel met die dingen bezig geweest bent.

"Rather than returning to their original proportions, the muscles of the steroid users who’d stopped taking the drug looked remarkably similar to those of the subjects who were still using. They also had larger muscle fibers and more growth-inducing “myonuclei” in their muscle cells than the nonsteroid users."

"Among power lifters who have withdrawn from anabolic steroid usage and training for several years, the number of myonuclei, both subsarcolemmal and internal, remains high."

Bron. Heel jammer dat we de studie niet kunnen inkijken.

Ook deze post. Geen idee wat die pct betekent, maar het zal wel geen hormoon zijn zeker?

Google levert dit op:

Deze thread.

Damn, wat een idioten.

Blijkbaar gaat men vooral testosteron het ganse jaar door supplementeren.

Blijkbaar keldert de natuurlijk hormoonproductie als je je teveel met die dingen bezig geweest bent.

Zie mijn topic:

http://forum.dutchbodybuilding.com/...tosteronkuur-op-spieren-zijn-blijvend-352413/

Samengevat: Het spiergeheugen mechanische treed op.

Ik ken heel weinig waarvan ik het zeker weet, en degene waarvan ik het zeker denk te weten zullen het niet toegeven.
Natty kun je ook enorm ver komen en dit wordt vaak onderschat omdat zoals al gezegd in dit topic veel jong volwassenen al heel snel gaan roiden en nog helemaal niet hun lichaam een x aantal jaren tot de max hebben gepusht.

Dat wordt inderdaad vaak onderschat. Zie echt weinig mensen die het meer dan 5 jaar volhouden.
Kan meerdere redenen hebben zoals onwetendheid over juiste aanpak qua training en voeding, en dat iedereen zijn eigen ideale manier van trainen/eten heeft (dus dat je niet blindelings schema's kan overnemen bv.)
Combineer dit met de resulterende demotivatie van tegenvallende gains en het geloof dat het onmogelijk is om er impressive uit te zien als naturel zijnde, wordt alsmaar groter.
Dit had allemaal voorkomen kunnen worden, maar dan moet je maar net de juiste mensen om je heen hebben die je kunnen helpen..

Wordt dit nou gepost in het tieners en beginners gedeelte??? ?
....

Terug
Naar boven