Hoe train je de bovenkant van je borst? Net boven je tepel?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kan het nog moeilijker?Combinatie van horizontale adductie in combinatie met een anteflexie beweging in het glenohumeraal gewricht, samen met protractie van de schoudergordel.

Combinatie van horizontale adductie in combinatie met een anteflexie beweging in het glenohumeraal gewricht, samen met protractie van de schoudergordel.
En wat nou als de boven binnenkant van je borst wel ontwikkelt maar de buitenkanten van de bovenkant niet. srs vraag btw heb alleen 2 bulten aan de bovenkant.
Meestal ontwikkelt namelijk vooral de buitenkant waardoor de binnenkant meegetrokken wordt.
Net boven je tepel? Bij mij zit daar mijn hele borst..ik hoop niet dat jouw tepel ergens in midden zit...
En wat nou als de boven binnenkant van je borst wel ontwikkelt maar de buitenkanten van de bovenkant niet. srs vraag btw heb alleen 2 bulten aan de bovenkant.
Meestal ontwikkelt namelijk vooral de buitenkant waardoor de binnenkant meegetrokken wordt.
Meer dan 10 replies en alleen pantrofl geeft serieus advies. Was het happy hour ofzo?
Even serieus hoor.
Zoals pantrofl al aangeeft moet je veel incline werk doen. Dus Incline barbell benchpress, incline dumbbell.
Probeer dit te doen terwijl je een bankje op 30 graden zet want hier pak je relatief meer bovenkant borst mee dan de standaard 45 graden bankjes (pak je meer voorkant schouders).
Probeer ook eens guillotine presses te doen. Dit kan je incline maar ook flat doen met een barbell.
Zorg wel dat je dit hoog in de herhalingen (12+) houdt met een laag gewicht want deze oefening is blessure gevoelig.
Dippen! Daar train je de pectoralis minor mee waardoor je borst wijder wordt. Tevens pak je je hele borst er goed mee aan en groeien je triceps er ook op.
dit is goede info, bedankt! Maar vaak als ik dip, voel ik alleen mn triceps en als ik stop een steek in t midden van mn borst. Ik doe dus iets fout, maar wat?
Kijk je toevallig wat omlaag tijdens de oefening? Zorg altijd dat recht voor je of een klein beetje omhoog kijkt want dan hou je je rug makkelijker recht.
Je mag wel iets naar voren hangen om zo meer nadruk om je borst te leggen maar hou altijd je hoofd en rug recht!
Geen idee waar je die steek van krijgt. Misschien spanning te snel eraf gelaten.
Ik laat me na de laatste rep altijd rustig zakken en wanneer ik de grond voel laat ik rustig de spanning van mijn spieren af gaan. Doe ik dit niet krijg ik steken in mijn schouders.