MuscleMeat

Hoe train jij je onderarmen ?

• Topic Starter Topic Starter
Idd......staat juist goed...lelijk :scratch:

ik vind die kerel dan misschien beetje ontiegelijk bah kan ook door komen, maarjah meningen verschillen (losgezien van hem dus)

• Topic Starter Topic Starter
Dat mag jij vinden uiteraad...:D

wrist curls 15kilo per arm en ze zullen wel groeien ;)

Static holds voor grip, echt voor onderarmen doe ik meestal een combo van wrist curls en reverse grip bb/cable curls.

Ik doe standaard reverse preacher curls:D heerlijke oefening

Voor serieuze onderarmtraining zou je er goed aan doen om ook ulnair- en radiaalabductie te trainen met hammers of een verstelbare dumbbell. Vergeet pronatie en supinatie ook niet.

Veel mensen maken de fout door slechts extra supportive grip te trainen, wat constant op eenzelfde belasting uit komt.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Vergeet verder niet wat aandacht in dorsaalflexie te steken; dat wil vaak onderontwikkeld zijn bij mensen. Training van radiaalabductie zal je overigens ook goed doen mocht je nog eens jezelf moeten bewijzen met handje drukken . Succes.
Wat ik onlangs in black rush zijn log gepost had.

ik train ze 2 keer per week, de ene dag gewoon 1 oef(reverse bb curls) en de andere dag hammer curls en wrist curls,ze groeien nu goed

hammer curls, bicep curls met je onderarmen omgedraaid, wrist curls en til en trek oefeningen (pulldowns, rows, shrugs etc)

Deadlift

Toen ik 2/3x per week wrist curls/rev wrist curls/fingers curls + plate pinches ging het wel hard.. binnenkort maar weer mee beginnen.

Volgens mij zijn onderarmen redelijk genetisch bepaald (zoiets als kuiten)

Ook heb ik de indruk dat ze heb beste reageren op lange periodes van veel (matig) intensief werk -> zoals iemand in de tuinbouw, een monteur, een timmerman etc.

Die lui hebben door hun werk iig verdomd sterke klauwen en zware polsen.
Een van de meest onderarm verslindende dingen die ik me zo kan bedenken is het met de hand indraaien van schroeven (niet voorgeboord), (one handed) sledgehammer werk, spijkerbuigen.

Ben ik het mee eens, kamaraad van mij is automonteur die traint nooit, maar heeft wel gigantische onderarmen.

Ook heb ik de indruk dat ze heb beste reageren op lange periodes van veel (matig) intensief werk -> zoals iemand in de tuinbouw, een monteur, een timmerman etc.

Die lui hebben door hun werk iig verdomd sterke klauwen en zware polsen.
Een van de meest onderarm verslindende dingen die ik me zo kan bedenken is het met de hand indraaien van schroeven (niet voorgeboord), (one handed) sledgehammer werk, spijkerbuigen.

Allemaal veranderen van job dan ?
Nope, ik doe al tuinbouw, dus werken met kettingzaag, haagschaar, frees is me niet onbekend.

ik train ze 2maal per week ,reverse curl 5sets ,wrist curl 5sets en soms nog 3 sets standing forearm extensions ,bij de laatste voel je ze echt goed branden :D

Terug
Naar boven