Ariane1991
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 2
bij 130 bmp verbrand je in verhouding het meeste vet(verhouding tussen kh-vet)
Ja, maar bij intensievere training verbrand je in totaal toch meer vet en meer energie.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
bij 130 bmp verbrand je in verhouding het meeste vet(verhouding tussen kh-vet)
Ja, maar bij intensievere training verbrand je in totaal toch meer vet en meer energie.

juist
maar het heeft ook een grotere aanslag op je herstel en aangezien je al je herstel aan KT wil geven lijkt het me niet handig high intensity cardio te doen tenzij je goed in de bulk zit en toch een kcal overschot hebt.
Er zit nogal wat ruimte tussen lage intensiteit en hoge intensiteit. Bij 65% VO2max, dat is ongeveer 80% van de maximale hartslag, heb je geen "High intensity" maar matige intensiteit - al kan het best intensief aanvoelen om het een hele tijd vol te houden. Als je dat drie kwartier doet heb je geen problemen met herstellen.
Hoge intensiteit is boven de verzuringsgrens, als je dat driekwartier doet dan doe je inderdaad een aanslag. Maar er zijn er niet veel die dat vol kunnen houden.
Efficientie is toch geen doel? Verspilling van energie is juist goed als je wil afvallen.
je interpreteert mijn antwoord verkeerd
wat ik bedoel is dat het wel wat uitmaakt hoe hard je loopt, en dat het ook impact heeft op de efficiëntie van je energieverspilling (gewoon zeggen dat je meer moet verbranden als er binnenkomt is geen nuttig antwoord, dat weet iedereen al). Je wilt toch het beste resultaat op zo'n kort mogelijke tijd

Er zit nogal wat ruimte tussen lage intensiteit en hoge intensiteit. Bij 65% VO2max, dat is ongeveer 80% van de maximale hartslag, heb je geen "High intensity" maar matige intensiteit - al kan het best intensief aanvoelen om het een hele tijd vol te houden. Als je dat drie kwartier doet heb je geen problemen met herstellen.
Hoge intensiteit is boven de verzuringsgrens, als je dat driekwartier doet dan doe je inderdaad een aanslag. Maar er zijn er niet veel die dat vol kunnen houden.

Ja maar ik doe nu 1,5 uur per dag cardio na de training. Wil naar 2 uur cardio toe (1 uur na de training, 1 uur aparte cardio sessie). Dan moet je wat intensiteit prijsgeven om het volume te halen. Vandaar dat ik tussen 120 en 130 hartslag blijf. Maar idd, heb ik weinig tijd, bijv. maar 45 min. na de training, dan ga ik naar 140 hartslag. Helaas verzuur ik al bij 150![]()
Ik heb ook zo'n fietstest gedaan een tweetal weken geleden en mijn maximale vetverbrandingshartslag ligt tussen de 164 en 174. Als ik die waardes hierboven zie, vind ik het wel een erg groot verschil. Maar ja, het was dan ook een fietstest, terwijl ik eigenlijk alleen het stepapparaat en de loopband gebruik (soms de crosstrainer). Fietsconditie zal wel niet hetzelfde zijn als loopconditie. En daarbij zal mijn leeftijd ook wel een aspect zijn denk. Ik heb misschien ook niet zo'n beste fietsconditie (volgens mij gemiddeld, dus niet echt bijzonder of zo). Ik zorg er wel voor dat ik nog door mijn neus kan ademen. Boven de 180 moet ik door mijn mond ademen en dan weet ik dat ik te hoog zit.
Ik doe meestal als cardio een hiit training (step of loopband) na de KT van 15-30 minuten (afhankelijk van hoeveel energie ik nog over heb) met een hartslag tussen de 160 en 180. Ik weet niet precies hoeveel kcal ik daarbij verbrand. Ik denk rond de 550 per uur...
Op de loopband verzuur ik niet (meer). Op de step wel, maar daar trek ik me niets van aan. Zo lang ik een goeie cooling down doe, heb ik de volgende dag nergens last van.
Heb het hierover vorige week op school gehad met trainingsleer misschien dat je het kan gebruiken.
type trainingen en hart frequentie
type training: Hartfrequentie:
Hersteltraining 110-130
effect training: afvoeren van geproduceerd melkzuur uit de spier
Extensieve duurtraining 130-155
gemiddeld 30 minuten
geen series/herhalingen/pauze
effect training: capillarisatie (= vermeerderen en verwijden van de bloedvaatjes in de spier)
ontwikkeling van een sporthart (circulatie verbeterd)
Intensieve duurtraining 155-170
20 minuten tot 1 uur
effect training:laten verschuiven van het omslagpunt
glycogeenstapeling(=toename van de glycogeenvoorraad)
extensieve interval 170-180
duur 20-60 seconde
aantal herhalingen 10-40
series Max 8
pauze 45-90 seconde
rust tussen series 4-6 minuten
effect training: slagvolume van het hart vergroten
Dat bewijst maar dat de hartslag toch persoonlijk is. Jouw maximale hartslag ligt waarschijnlijk een stuk boven de 200. Ik kom nooit boven 170 in de training. Ter vergelijking: bij 140 hartslag moet ik al door mijn mond ademen.
Goeie lijst. Alleen is nog niet verwerkt dat afvoeren van melkzuur niet nuttig of nodig is. Melkzuur is gewoon een tussenprodukt van de bloedsuikerverbranding wat zelf weer als brandstof dient, het is niet schadelijk. Als je niks doet verdwijnt het ook.
Voordat mensen denken bovennatuurlijk te zijn en op DBB 'n nieuwe sectie geopend moet worden met de titel "sterke verhalen". Zoek eens op internet en lees eens wat andere zeggen over trainingstechnieken voor vetverbranding, zoals op Precor.
Vetverbranding (topniveau) en opbouw aërobische basis 1
Met deze training kunt u uw aërobische conditie verbeteren en uw spieren zo stimuleren dat deze tijdens de training meer vet verbranden.
...
Met het vetverbrandingsprogramma op topniveau kunt u nog meer vet verbranden, hetgeen met de tot nu toe gelegde basis in de toekomst trainingen met een hogere intensiteit mogelijk maakt. Het programma houdt een relatief lage intensiteit aan zodat de spieren voldoende zuurstof uit het bloed kunnen opnemen voor een optimale vetverbranding.
...
Intensiteitsniveau: 65-80% van theoretische maximale hartslag.
het is wel degelijk schadelijk voor je spieren en het moet eerst naar lever of hart getransporteerd worden alvorens er energie van gemaakt kan worden.
Samengevat:
Veel tekst... ze hebben wel de mythe laten vallen dat je alleen op lage intensiteit vet verbrandt, in wat versluierde bewoordingen ("relatief lage intensiteit...","...stimuleren meer vet te verbranden...", maar goed.
In ieder geval zeggen ze nu niet meer dat je alleen tot 65% HFmax maar vetverbrandt. Tot 80% HFmax verbrand je meer terwijl je aeroob blijft, dat hebben ze nu goed.
Het programma houdt een relatief lage intensiteit aan zodat de spieren voldoende zuurstof uit het bloed kunnen opnemen voor een optimale vetverbranding.
het is wel degelijk schadelijk voor je spieren en het moet eerst naar lever of hart getransporteerd worden alvorens er energie van gemaakt kan worden.