AndroidHealthClinic

Hoe veel kan ik bulken ?

Fabeltjes

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
64kg
Vetpercentage
14%
Hallo mensen,

Ik ben 17 jaar en ga inmiddels een jaartje naar de sportschool. Ik ben echt uit het niets gekomen. Had de aller aller kleinste armpjes en woog rond de 55 kilo. De eerste 9 maanden heb ik echter zeer matig getraind zonder echt juiste voeding en met weinig discipline. Dit kwam voornamelijk door mijn blow verslaving waardoor ik niet schematisch en gezond kon leven. Ik ben recent gestopt met blowen en train nu 2 maanden erg gediciplineert en eet als een monster. Ben 5 kilo aangekomen en zie en merk duidelijke vooruitgang in me spierkracht. Als octo schrik ik er echter een beetje van dat mijn buik en vet percentage langzaam mee begint te groeien al realiseer ik me dat dit natuurlijk logisch is. Ik ben nu 170 en weeg 64 kilo en gok mijn bf rond de 14 %. Mijn vragen zijn:

Tot welk gewicht kan ik bulken en extreem veel blijven eten?
Kan ik sterker worden en een acceptabel lichaamsvet behouden?
Is het mogelijk om sterker te worden en ietwas van een sixpack te behouden? ( gewoon een platte buik met ietwat vorm, niet totaal ripped, realiseer me dat je daarvoor moet cutten )

Alvast harstikke bedankt..

Al jouw doelen zijn mogelijk met een cleanbulk. Als je gewoon blijft vreten zoveel je kan wordt je een vetnek als je een beetje je best doet.
Zou gewoon kcaltje of 300-400 boven onderhoud eten.

• Topic Starter Topic Starter
Wat is voor mij een goed gewicht en bf?

Als octo schrik ik er echter een beetje van dat mijn buik en vet percentage langzaam mee begint te groeien al realiseer ik me dat dit natuurlijk logisch is.

... [Afbeelding niet meer beschikbaar]

OT: bereken hoeveel je nodig hebt en ga daar max 500 kcal boven zitten. Eventueel cardio doen, hoewel de meeste mensen dat als onzin bestempelen voor vetverbranding in een bulk.

Misschien een domme vraag maar stijgt mijn bf als ik 500 boven me behoefte zit? Of heeft dat voornamelijk te maken met of ik veel vet binnen krijg, cardio doen enzo ?

Wat is voor mij een goed gewicht en bf?

Ligt aan je doelen, 70-75kg droog (<10%) voor een atletisch fysiek, boven de 80kg met een redelijk vp% word pas echt buff.

---------- Post toegevoegd Fri 13 Jul 2012 om 22:16 ----------

Misschien een domme vraag maar stijgt mijn bf als ik 500 boven me behoefte zit? Of heeft dat voornamelijk te maken met of ik veel vet binnen krijg, cardio doen enzo ?

Zal wel iets stijgen, maar dit kan je beperken door schoon te eten en hard erbij te trainen. Cardio zou ik niet doen, vet verliezen en spiermassa opbouwen gaat niet goed samen. Kies eerst voor het een dan voor het ander.

Schoon eten alsin gezond eten is maakt geen k*t uit; je zal niet meer aankomen als je ongezonder eet.

Heeft het ook zin om bijv magere melk te drinken en veel ongezonde vetten te weigeren of niet?

Het is sowieso verstanding om ongezonde vetten te vermijden. Zoek echter wel uit welke vetten dat zijn, want lang niet alle vetten zijn ongezond! Pinda's hebben behoorlijk wat vetten (onverzadigd en verzadigd) maar het zijn wel hele goeie vetten!

Magere melk drinken is ook gezond, maar zorg dat het goed in je schema past. Dus zorg dat je niet door de melk (Kcal rijk!) ver boven je onderhoud komt.

Ik weet niet wat je Kcal verbruik is (reken dit uit!) maar als je er ietsje boven gaat zitten zul je ietsjes aan komen. Zodra je meer spieren krijgt zal je onderhoud ook omhoog gaan hou hier dus ook rekening mee!

Het maakt geen drol uit wat je eet als je meer Kcal eet dan je verbrand op een dag kom je aan, eet je minder val je af. It's that simple :D

Maar als je meer verbrand dan je eet win je ook geen extra spiermassa right?

Terug
Naar boven