XXL Nutrition

hoe zit het in belgie met de opkomstplicht?

ahhhh nu weet ik toch naar waar je stem gaat:D
beste keuze als je voor een rechtse partij kiest,niet extremistisch en voor een onhafhankelijk vlaanderen.klopt dit BigT of ben ik weer mis ???
Klopt ongeveer. Ik ben ook nooit geheimzinnig over waar ik op stem. Iedereen mag dat weten inclusief vrienden en kennissen. Heb uit protest ook een hele tijd VB gestemd, maar die tijd is voorbij. Politiek is te belangrijk voor iedereen om te stemmen op een partij die altijd aan de kant blijft staan. Mensen die zeggen dat politiek hun niet kan schelen moeten eens goed nadenken: politiek bepaald zo ongeveer onze hele samenleving en welvaart, dus het kan je maar beter wat schelen.

• Topic Starter Topic Starter
Klopt ongeveer. Ik ben ook nooit geheimzinnig over waar ik op stem. Iedereen mag dat weten inclusief vrienden en kennissen. Heb uit protest ook een hele tijd VB gestemd, maar die tijd is voorbij. Politiek is te belangrijk voor iedereen om te stemmen op een partij die altijd aan de kant blijft staan. Mensen die zeggen dat politiek hun niet kan schelen moeten eens goed nadenken: politiek bepaald zo ongeveer onze hele samenleving en welvaart, dus het kan je maar beter wat schelen.

als ik afgestudeerd ben ga ik 90% zeker emigreren naar amerika, dus het kan me nu niet en zal me nooit kunnen schelen:p

Veel mensen die beboet zijn omdat ze niet zijn gaan stemmen 2 jaar geleden hebben hun boete niet moeten betalen... Het was 1 grote administratieve rompslomp... dus hebben ze de boete maar laten vallen.

maar de verschillende partijen maken toch altijd coalities,en er zijn zoveel hypocriete politiekers die veel beloven,maar veel in eigen zak steken en vrienden hoge salarissen en functie's geven.
op de duur geven de mensen er niet meer om,omdat ze denken dat het toch een pot nat is.
daarom dat er ook veel stemmen naar vb gaan,gewoon een protest stem omdat ze toch niet mee mogen regeren:(

Gewoon gaan stemmen!

Ik stem SP.A
Ik heb altijd al sympathie gehad voor sp.a door dingen die ik in de krant las/op tv zag. Na een aantal stemtesten te doen kwam ik ook telkens op SP.A uit.

Als je hogere belastingen en nóg meer immigratie wilt dan moet je vooral SPA stemmen.

je gaat stemmen op een niet bestaande partij,ben nederlander en weet dit zelf.
ze hebben hun naam moeten veranderen in vlaams belang,anders waren ze hun fondsen en subsidies kwijt;)

wijze van spreken;) je wist wat ik bedoelde, dus ga niet de wijsneus uithangen met me te wijzen op technische foutjes:p

Ik moet zeer hard opletten over wat ik hier zeg want de verkeerde mensen zouden het kunnen lezen, maar goed ik waag het er maar op. Ik ben al sinds mijn 19e niet meer gaan stemmen (ben nu 53) en ik heb nog nooit een boete gehad of wat dan ook (ik ben dus eigenlijk slechts 1 keer geweest). Volgens mij kunnen ze het helemaal niet controleren!
Ze lullen maar wat aan met hun stemplicht en dreigen met boetes maar de praktijk wijst anders uit.

Terug
Naar boven