AndroidHealthClinic

Hoe zou ik precies moeten cutten?

Irulan

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
3
Lengte
1m69
Massa
73kg
Vetpercentage
12%
Ik train nu 1 jaar en 2 maand.

Voor ik trainde woog ik 58,5kg met uiteraard een heel laag vetpercentage.
Nu weeg ik 72,5 met 12% vet.

Het 'probleem' is dat ik niet weet wanneer ik eens zou gaan cutten...
Ik heb veel moeite moeten doen om zoveel bij te komen, ik at enorm weinig, nu eet ik 3x zoveel op een dag en dat was een serieuze aanpassing... (tis natuurlijk nog steeds niet zoveel als ik zou moeten)

Ik heb ook geen echt voedingsschema, maar ik let wel op dat ik goeie dingen eet.

Nu is het probleem zowat als ik in de spiegel sta ik mijzelf zowat als een papz*k begin te zien... spieren staan vrij bol en heb een klein zichtbaar zwembandje.
Ik vind het zelf niet meer mooi en begin mij zorgen te maken... Zou ik nog en jaar goed doorknallen en dan pas eens cutten, of zou ik nu al gaan cutten?

Dan nog het belangrijkste: HOE zou ik moeten cutten? Wat ik eet is dit:

9u00 : 2 boterhammen met pindakaas of kipfillet
10u30 : rijstkoeken of stuk fruit)
12u00 : 6 boterhammen met pindakaas of kipfillet
14u00 : rijstkoeken of stuk fruit)
15u30 : 2 boterhammen met pindakaas of kipfillet
16u30 : training
18u15 : avondmaal (wat mn ouders maken)
20u30 : 80gram havermout
22u15 : 500gr magere kwark

(vroeger at ik géén ontbijt, 4 boterhammen max. smiddags, en een klein bord van het avondmaal, savonds meestal nog wat ongezonds)

Ik doe voor de moment géén cardio.

Mijn doel is een fysiek zoals Josef Rakich, weet iemand misschien zijn stats?

Laatst bewerkt:
Jouw beslissing, maar ik zou doorknallen. Anders houd je na je cut niet veel over.

Ik zou me ook niet blindstaren op het fysiek van een ander, je kunt beter doelenstellen als een bepaald gewicht@ een bepaald vetpercentage. Exact hetzelfde fysiek zul je toch nooit bereiken, hebben teveel factoren invloed op.

Maar je zou inderdaad, zijn stats es kunnen bekijken en op zoiets mikken.

Op hoeveel eiwitten zit je nu trouwens dagelijks?

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou graag 70+ wegen droog , dus das nog minstens een jaar en half doorknallen denk ik... (edit: pak maar 2 jaar minstens)

Hij weegt iets van 74 ofzo en ja vet% weet ik niet maar wellicht wel 7% ofzo..
Hij is ook klein ik dacht maar iets van 1m70 of 72... ik heb ongeveer wel zijn lichaamsbouw als ik zijn fotos zie, daarmee dat ik er zo naar streef... of course niet precies hetzelfde he maar toch in de buurt...

Hoeveel eiwitten ik zit , geen idee eigenlijk ... ik ben wel vergeten toevoegen dat ik na de training een proteineshake drink (whey delicious)..

Van eiwitten weet ik het niet precies maar ik gok rond de 160gram ofzo ...

Laatst bewerkt:
Zit je in principe wel goed met je eiwitten dan. Zou alleen die shake ook op je rust-dagen ergens drinken als het een van je hoofdbronnen van eiwitten is, ook als je rust heb je die nodig.

Met 70+ droog, bedoel je 70kg VVM? Denk als je een jaartje goed progressief traint met een juist voeding( clean bulk ) dat je daar ongeveer wel op zit. Dan een korte cut en je komt een heel eind.

• Topic Starter Topic Starter

Ja 72 willen wegen ofzo met 7% vet. Ik zal misschien volgend jaar dan ergens eens cutten , te zien heoveel ik weeg op die moment en met hoeveel % vet...

Die gast heeft trouwens wel een bruut fysiek.. Dat is ook mij doel. Niet te veel bodybuilder, niet teveel beachboy, precies ertussen in. Die gast staat wel zo droog als een kurk, schat zo rond de 5 a 6%

Terug
Naar boven