AndroidHealthClinic

Stelling Hoe zou jij criminaliteit laten dalen?

kijharde straffen op (zware) delicten

De mensen straffen waar het het meeste pijn doet.

Hoe ga je dat organiseren BigT? Je kan moeilijk verschillende soorten gevangenen uit mekaar houden.

Voor de rest wel een aantal goeie punten.

Mijn 10-punten plan om de criminaliteit op termijn te verminderen (deels wetenschappelijk onderbouwd):

1) Verhoog de pakkans, dus net als bij het flitsen moet er meer blauw op straat, wel op een manier die voor een groot stuk ten dienste staat van de bevolking (geen politiestaat!)

2) Zorg voor gepaste straffen, en geef via belangrijke rechtzaken het signaal dat zware criminaliteit ook zwaar bestraft wordt. Zware criminelen moet weten wat hen te wachten staat. Verkrachting en pedofilie hoort daar heel duidelijk bij.

3) Maak het mogelijk dat gevangenen een opleiding kunnen volgen in gevangenissen, en kunnen afstuderen met een volwaardig diploma. Nadat ze de gevangenis verlaten moeten ze goed begeleid worden.

4) Streef er naar dat gevangenen beter uit een gevangenis komen, dan dat ze erin gaan. Bestrijd een situatie die het mogelijk maakt dat gevangenen een 'opleiding tot nog zwaardere crimineel' kunnen volgen door in contact te komen met andere (zwaardere) criminelen in gevangenissen.

5) Zorg voor meer diversiteit in de immigratie zelf, geen grote veeleisende groepen gelukzoekers, maar allerlei soorten mensen, van arbeiders tot mensen die willen studeren in Nederland.

6) Zorg voor een betere filtering van immigratie, immigratie mag geen doel op zich zijn, maar moet ten dienste staan van een ander doel: een betere samenleving.

7) Investeer in opleidingscentra voor allochtone ouders, om het niveau van opvoeding te verhogen binnen allochtone gezinnen. Lessen Nederlands kunnen daar ook bij horen.

8) Psychisch gestoorde personen horen niet thuis in gevangenissen. Er moeten aparte centra zijn om hen uit de samenleving te houden, zij moeten ook grondig onderzocht worden en gerehabiliteerd.

9) Start opvoedingskampen voor ontspoorde jongeren

10) Zorg voor meer persoonlijke/individuele begeleiding bij probleemjongeren, om hun kansen te verhogen op de arbeidsmarkt.

Dit is wat ik door de jaren heen heb geleerd van mensen die weten waarover ze spreken, een paar ideeën komen van mezelf. Ik denk dat dit al heel wat invloed kan hebben.
Ook met alles eens. Vooral met punt 3 en 4.

In de praktijk hebben enorm veel van de kleine criminelen alles geleerd in een instelling of de gevangenis, personen voor een kleine misdaad naar een plaats sturen waar hij alle "kneepjes van het vak" kan leren is een falende strategie.

Ja dit heb je al vaak gezegd op dbb. Je kende zo iemand zeide. Oké je hebt misschien gelijk dat we ze niet samen mogen opsluiten. Maar NIET opsluiten is alvast geen oplossing.

Ja dit heb je al vaak gezegd op dbb. Je kende zo iemand zeide. Oké je hebt misschien gelijk dat we ze niet samen mogen opsluiten. Maar NIET opsluiten is alvast geen oplossing.

Hangt van de feiten af, van mij mogen er gerust hogere boetes en werkstraffen gegeven worden, zodat ze veel van hun verdiende geld kwijtraken, anders houden ze het geld bij als ze vastzitten en loont de misdaad op het einde toch nog.

Wat een onzin, slaat weer nergens op:o

Ben je nu zo'n beest geworden dan van je XTC gebruik vroeger?:D

:roflol:, nee, dat niet, maar het zou onze samenleving denk ik zeker niet ten goede komen. Kan me bijna niet voorstellen dat moest alles legaal zijn het aantal harddrugsgebruikers zou dalen. Zou net lijken of het goedgekeurd wordt dus zou wel meer mensen aanzetten volgens mij en door de sterke verslavingskans.. Weed is denk ik gewoon een ander- en apart geval. Ofwel heeft de nederlandse jeugd opeens een sterk verantwoordelijkheidsgevoel ofzo gekregen en willen ze allen nuchter door het leven gaan en er het maximum uit halen.

:roflol:, nee, dat niet, maar het zou onze samenleving denk ik zeker niet ten goede komen. Kan me bijna niet voorstellen dat moest alles legaal zijn het aantal harddrugsgebruikers zou dalen. Zou net lijken of het goedgekeurd wordt dus zou wel meer mensen aanzetten volgens mij en door de sterke verslavingskans.. Weed is denk ik gewoon een ander- en apart geval. Ofwel heeft de nederlandse jeugd opeens een sterk verantwoordelijkheidsgevoel ofzo gekregen en willen ze allen nuchter door het leven gaan en het maximum er uit halen.

We doen die discussie wel eens in een ander topic, back to the criminaliteit:D

Hangt van de feiten af, van mij mogen er gerust hogere boetes en werkstraffen gegeven worden, zodat ze veel van hun verdiende geld kwijtraken, anders houden ze het geld bij als ze vastzitten en loont de misdaad op het einde toch nog.
Beetje scheef opzich wel dat ze doodleuk hun boete afbetalen met de winst die ze van de roof hadden

• Topic Starter Topic Starter

haha "veel van hun verdiende geld ".. wat dacht je van alles? plus nog eens een paar duizend erbovenop.

wat trouwens ook slim is, pedo's en moordenaars als crashdummy gebruiken, en medicijnen op testen. dat spaart dieren, geeft betere resultaten omdat het echte mensen zijn ipv poppen/dieren.

haha "veel van hun verdiende geld ".. wat dacht je van alles? plus nog eens een paar duizend erbovenop.

wat trouwens ook slim is, pedo's en moordenaars als crashdummy gebruiken, en medicijnen op testen. dat spaart dieren, geeft betere resultaten omdat het echte mensen zijn ipv poppen/dieren.
Zodat ze wel moeten gaan stelen om de boete af te betalen?

Hahaha, ik heb wat gemist zie ik. Wel mooi om te zien dat op een halve gare puber van 16 na zo goed als alle rechtse wilders aanhangers ook inzien dat Cutler zwakzinnig is :roflol:

Crashdummy's geeft een beetje een naar reslutaat met al die ledematen die door de auto heen vliegen. :o Op medicijnen testen vind ik overigens wel een goed idee :D bespaart de dieren idd.

Al het geld afpakken is niet zo slim dat stimuleert de criminaliteit weer omdat ze hun schulden niet kunnen betalen.

Crashdummy's geeft een beetje een naar reslutaat met al die ledematen die door de auto heen vliegen. :o Op medicijnen testen vind ik overigens wel een goed idee :D bespaart de dieren idd.

Al het geld afpakken is niet zo slim dat stimuleert de criminaliteit weer omdat ze hun schulden niet kunnen betalen.

Als voorwaarde voor extra strafvermindering kan men bijvoorbeeld stellen dat er een diploma moet gehaald worden voor bepaalde opleidingen + begeleiding bij het zoeken naar werk bij de vrijlating.
Een boete moet ook niet overdreven groot zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Zodat ze wel moeten gaan stelen om de boete af te betalen?

moeten stelen om een boete af te betalen? :roflol: wtf man wat dacht je van werken? ben je wel lekker?

als je alleen het crimineel verdiende geld afpakt is niet genoeg.

---------- Toegevoegd om 23:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:01 ----------

Hahaha, ik heb wat gemist zie ik. Wel mooi om te zien dat op een halve gare puber van 16 na zo goed als alle rechtse wilders aanhangers ook inzien dat Cutler zwakzinnig is :roflol:

ik zie geen wilders aanhangers in dit topic? allemaal linkse, op diegene na die het met me eens zijn..

btw niet TE serieus nemen met hoogovens enzo. Ik wil gewoon duidelijk maken dat bepaalde mensen best verwijderd mogen worden uit de maatschappij, nadat er medicijnen op getest zijn geweest. niks zwakzinnigs aan hoor klaas, gewoon slim ;)

Als voorwaarde voor extra strafvermindering kan men bijvoorbeeld stellen dat er een diploma moet gehaald worden voor bepaalde opleidingen + begeleiding bij het zoeken naar werk bij de vrijlating.
Een boete moet ook niet overdreven groot zijn.

Dat ze een opleiding kunnen halen ben ik nog over aan het twijfelen. Weet niet wat ik ervan moet denken. Het ligt ook aan de misdaad die ze zijn begaan. Verder vind ik het wel een goed idee omdat ze bij hun vrijlating aan de bak kunnen. Maar wie een misdaad begaat moet ook gewoon zijn tijd uitzitten in de cel. Het moet dus niet zo zijn dat een moordenaar 20jaar krijgt maar vervroegd vrij komt omdat hij een simpele opleiding van 1jaar gehaald heeft Zo'n opleiding kost natuurlijk ook weer een hoop centen dus moet er weer ergens op bezuinigd worden. Het beste zal zijn dat ze de cel als een hel gaan ervaren om zo snel mogelijk de opleiding te halen en aan het werk kunnen met in hun achterhoofd noooooit meer in de cel willen belanden.

Edit: Beste is denk ik. Dat ze de schade die ze hebben aangericht terug gaan betalen door te werken. o.a. onkruidwieden, een hele straat schoon vegen, lopende band werk etc. En daarna kunnen ze voor een passend beroep een opleiding doen.

Laatst bewerkt:
Dat ze een opleiding kunnen halen ben ik nog over aan het twijfelen. Weet niet wat ik ervan moet denken. Het ligt ook aan de misdaad die ze zijn begaan. Verder vind ik het wel een goed idee omdat ze bij hun vrijlating aan de bak kunnen. Maar wie een misdaad begaat moet ook gewoon zijn tijd uitzitten in de cel. Het moet dus niet zo zijn dat een moordenaar 20jaar krijgt maar vervroegd vrij komt omdat hij een simpele opleiding van 1jaar gehaald heeft Zo'n opleiding kost natuurlijk ook weer een hoop centen dus moet er weer ergens op bezuinigd worden. Het beste zal zijn dat ze de cel als een hel gaan ervaren om zo snel mogelijk de opleiding te halen en aan het werk kunnen met in hun achterhoofd noooooit meer in de cel willen belanden.

Een lange gevangenisstraf kost ook enorm veel geld;) Daarvoor moet je het niet laten, en als er strafvermindering tegenover staat dan worden er ook veel gemotiveerd om zo een opleiding te volgen. Het recidivegevaar verminderen is het belangrijkste, en niet ze hun straf volledig laten uitzitten.

In de praktijk hebben zwaardere straffen geen nut, kijk maar naar andere landen.

Terug
Naar boven