Fitness Seller

Hoeveel carbs max postworkout ('s avonds)

byou1988

Dutch Bodybuilder
Waardering
14
Lengte
1m74
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Ivm werk kan ik alleen 's avonds trainen. Meestal begin ik half 9 en ben dan rond 10u weer thuis.
Dan neem ik eerst een shake (hydrolisaat of peptopro) en 15+ minuten erna de maaltijd.
Een uur na de maaltijd neem ik een bakje kwark en ga ik slapen.
Ik weet dat je van carbs na het trainen niet vet wordt 's avonds/nachts, maar waar ligt ongeveer de grens (natuurlijk wel per individu verschillend). Naar mijn idee moet ik niet teveel eten omdat ik een uur later al mijn kwarkie neem en ga slapen..

Huidige maaltijd is als volgt: (kcal, eiwit, carbs, vet)
Rijst 60g 221,0 5,0 47,0 1,0
Notenmix 25g 195,0 5,4 3,6 17,7
Makreel 88g 205,0 17,6 0,0 15,0
Totaal 621,0 28,0 50,6 33,7
Vraag is dus of het kwaad kan om meer carbs (rijst) te nemen als ik een uur laten al kwark neem en ga slapen.

300 Cal aan vet en je bent bang wat meer KH's te nemen ?

Neem gerust wat meer KH's na je training (eventueel schrap je wat vet) Persoonlijk zou ik beginnen met wat dextrose door je shake.

En beetje kaneel (zou insuline verhogen).

Na je training minimaal 1 gram kh per kilo lichaamsgewicht

Chris Aceto raad 25% van je dagelijkse KH aan na je training. Je zal er maw niet te snel teveel eten. ;)

Of je schrapt die kwark, ver(drie)dubbelt rijst, halveert noten en neemt gewoon 250gr biefstuk/kip. Doe hier nog een salade bij, vult super, lekker voor na de training IMO.

Maar in ieder geval, ja, je mag veel meer eten dan dat. Je moet maar zo denken, als je een kcal target hebt, en je eet er op een bepaald moment zoveel dat je eventueel vet aanzet, eet je dus op een ander moment weer te weining zodat je weer vet verbrandt. Niet zo moeilijk doen;)

Maar het moment (uur voor slapen gaan) is dus geen bezwaar om veel te eten?:)

Maar het moment (uur voor slapen gaan) is dus geen bezwaar om veel te eten?:)
Nope. Persoonlijk vind ik het juist goed om dan aardig wat te eten zo na een training. Je hebt in je slaap nauwelijks behoeften op je herstel na, dus alles wat je eet gaat zo goed als naar je herstel zolang je rust. En ja, kans is groot dat je wat teveel eet voor je echte behoefte, dus wel belangrijk dat je niet al te snel verteerde producten tot je neemt. Maar zoals ik al zei, als jij 4000kcal eet op een dag en 1500 daarvan voor je slapen gaan (na je training), eet je dus op de actiefste momenten van de dag maar 2500kcal, dat wellicht te weinig is waardoor je je vet reserves weer wat aanspreekt.

nope.

(tenzij je moeilijk in slaap komt met een volle maag)

Ok nice. Ik ga nog even wat spelen met de timing. Minder vetten in die laatste maaltijd en meer carbs..

Nope. Persoonlijk vind ik het juist goed om dan aardig wat te eten zo na een training. Je hebt in je slaap nauwelijks behoeften op je herstel na, dus alles wat je eet gaat zo goed als naar je herstel zolang je rust. En ja, kans is groot dat je wat teveel eet voor je echte behoefte, dus wel belangrijk dat je niet al te snel verteerde producten tot je neemt. Maar zoals ik al zei, als jij 4000kcal eet op een dag en 1500 daarvan voor je slapen gaan (na je training), eet je dus op de actiefste momenten van de dag maar 2500kcal, dat wellicht te weinig is waardoor je je vet reserves weer wat aanspreekt.

Aparte redenering. Dat zou dus betekenen dat je overdag dan katabole momenten hebt. Lijkt me niet ideaal...

Ok nice. Ik ga nog even wat spelen met de timing. Minder vetten in die laatste maaltijd en meer carbs..

Aparte redenering. Dat zou dus betekenen dat je overdag dan katabole momenten hebt. Lijkt me niet ideaal...
Wat een onzin, dan zou iedereen die in de cut zit ook in katabole momenten moeten zitten, of te wel gewoon geen vet kunnen verliezen zonder spiermassa te verliezen. Lees je maar eens in in IF en je komt erachter dat het om de 2~3 uur eten en dat soort gedoe allemaal zwaar overrated is. Om de 2~3 uur eten is dan wel 'veilig' en foolproof mits je goed eet.

Als je minder vaak zou eten moet je gewoon goed rekening houden met wat je eet. 3x per dag een bord havermout met whey is dan niet zo'n goed idee meer. Of maar 100gr vlees voor het slapen gaan is wellicht te weinig.

Daarbij komt nog dat spiermassa pas op kritieke momenten wordt gebruikt als brandstof. Als jij op een nuchtere maag 2 uur gaat rammen in de gym of een uur fietst op een hartslag van 200 en weet ik veel wat, dan is de kans stukken groter. Op een hartslag van 150 of minder, je zal je herstel niet bepaald bevorderen, maar dan zal het eerder gewoon bij vet verbranding blijven.

Laat wat meer tijd tussen je PWO shake en de maaltijd. Persoonlijk vind ik 15 min te kort.

En idd iets van dextrose of vitargo bij de shake.

Terug
Naar boven