AndroidHealthClinic

Hoeveel is maximaal naturel te gainen?

Ik wil graag weten hoe zwaar jullie waren toen jullie net begonnen met trainen, en hoeveel kilo je nu bent.

Ik ben begonnen op m'n 21e op een gewicht van 69kg (was fanatiek hardloper), heb vervolgens 20 jaar consistent getraind en weeg nu 97kg bij 12%. Ik heb altijd getraind onder het credo "als ik het niet bij de C1000 kan halen, dan hoeft het voor mij niet" en gebruik dus geen supplementen of heftiger spullen. Zelfs nu lukt het nog aardig om gestaag aan kracht en wat massa te winnen, hoewel je op deze wijze natuurlijk nooit voor films gevraagd gaat worden (LOL). Ik heb geen haast en geniet simpelweg van de sport zelf.

stats (1RM):
BP: 135kg
DL: 200kg
SQ: 175kg

weighted chin: BW+50kg
weighted dip: BW+45kg
muscle-up: 3x
10km: 48 min

ben begonnen op me 18e toen woog ik ongeveer 85 had al wat mee van m'n genen en heb daarvoor 8 jaar op judo gezeten dus was al vrij sterk toen ik begon.
nu 3 jaar verder weeg ik 107 met 17% moet me nog wegen en vet laten meten waarschijnlijk weeg ik nu wat lichter en me vetpercentage iets lager want ben ongeveer 4 weken intensief aan het cardioen en op me eten aan het letten.
all natural, ik denk dat ik zeker nog wat kilotjes bij kan komen zonder AAS, stel over 2 jaar maar weer dezelfde vraag:p

Als ik op 10% sta weeg ik 96,3 bij 1.78m

ben begonnen op me 18e toen woog ik ongeveer 85 had al wat mee van m'n genen en heb daarvoor 8 jaar op judo gezeten dus was al vrij sterk toen ik begon.
nu 3 jaar verder weeg ik 107 met 17% moet me nog wegen en vet laten meten waarschijnlijk weeg ik nu wat lichter en me vetpercentage iets lager want ben ongeveer 4 weken intensief aan het cardioen en op me eten aan het letten.
all natural, ik denk dat ik zeker nog wat kilotjes bij kan komen zonder AAS, stel over 2 jaar maar weer dezelfde vraag:p

107kg bij een lengte van 178!
dikke tank jij man!

lol @ topic. Met goede voeding/training/rust kom je al een heel eind, denk zelfs dat je doel wel haalbaar is.

Zit zelf trouwens al een tijd rond de 85kg 12% te schommelen en kom van 70kg 12-13%.

Laten we het op 2,5 trainingsjaren houden.

Komt toch vaak wel ongeveer overeen hoor, welke stats naturel zijn te bereiken (zijn natuurlijk uitzonderingen). Als je kijkt naar de langtrainende naturels op dit forum.

G-men: stats weet ik even niet zo. Big t: 1m74 ~95kg 16%. Ken nog iemand 1m90 105kg ~12kg vet dacht ik. 3XL en MR10 en therock zijn nog een paar voorbeelden, weet hun stats zo even niet.

Zoiets is dus ongeveer haalbaar. Als je voeding en training op orde is (duh :)).

---------- Post toegevoegd Thu 5 Jan 2012 om 18:09 ----------

Als ik op 10% sta weeg ik 96,3 bij 1.78m

Ik dacht het niet lol. Dan verlies je nog wel even een stukje meer ;)
Wel nette prestatie hoor!

Ik dacht het niet lol. Dan verlies je nog wel even een stukje meer ;)
Wel nette prestatie hoor!

I know dit was ff een snelle berekening, afvallen gaat zeker spieren kosten maar als ik me eiwitten flink hoog hou en hard train, dan moet ik er in de buurt komen

Komt toch vaak wel ongeveer overeen hoor, welke stats naturel zijn te bereiken (zijn natuurlijk uitzonderingen). Als je kijkt naar de langtrainende naturels op dit forum.

G-men: stats weet ik even niet zo. Big t: 1m74 ~95kg 16%. Ken nog iemand 1m90 105kg ~12kg vet dacht ik. 3XL en MR10 en therock zijn nog een paar voorbeelden, weet hun stats zo even niet.

Zoiets is dus ongeveer haalbaar. Als je voeding en training op orde is (duh :))

Wat een bullshit. Omdat iemand anders een bepaald gewicht met een bepaald vetpercentage heeft gehaald is dat de richtlijn? Hoe kan je enig menselijk lichaam nu vergelijken met willekeurig welk ander lichaam?
Trouwens, die site heeft het toch over wat maximaal haalbaar zou zijn in 5 jaar? Diegenen die je noemt, trainen al heel wat langer dan dat voor zover ik weet.
Ik train een jaar of 8, begon op 72 kilo @ 1m87. Nu rond de 120, waar ik trouwens drie jaar geleden ook al op zat. Vetpercentage zal rond de 18 zijn, nattevingerwerk. Train dan ook niet voor BB.
Ik geloof geen zak van wat er beweerd wordt op die site.

Je kunt naturel blijven gainen tot je dood bent.

Wat een bullshit. Omdat iemand anders een bepaald gewicht met een bepaald vetpercentage heeft gehaald is dat de richtlijn? Hoe kan je enig menselijk lichaam nu vergelijken met willekeurig welk ander lichaam?
Trouwens, die site heeft het toch over wat maximaal haalbaar zou zijn in 5 jaar? Diegenen die je noemt, trainen al heel wat langer dan dat voor zover ik weet.
Ik train een jaar of 8, begon op 72 kilo @ 1m87. Nu rond de 120, waar ik trouwens drie jaar geleden ook al op zat. Vetpercentage zal rond de 18 zijn, nattevingerwerk. Train dan ook niet voor BB.
Ik geloof geen zak van wat er beweerd wordt op die site.

Wat lul je nou over een site??????

En nogmaals het grootste gedeelte van atleten zit dicht bij het gemiddelde wat betreft genen. Dan kun je wel zeggen; de meesten zitten in de buurt van lengte+x kilo bij een bepaald vetpercentage als langtrainende naturel. Ja sommigen wijken hier meer van af dan anderen. Maar dat zei ik van begin af aan.

• Topic Starter Topic Starter
-EDIT-
tymboo all naturel?

Laatst bewerkt:
Naturel ongeveer 5kg per jaar in spier

Terug
Naar boven