AndroidHealthClinic

Hoeveel kcal in plus tijdens bulkkuur?

theracord

Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
80kg
Vetpercentage
10%
Hallo, ik ben inmiddels 2 weken ON met mijn kuur ( test e 500mg pw).
en ik zit netjes 500kcal+ boven mijn onderhoud en kom elke week 0,5kg aan
ik ben bezig met een cleanbulk.

Nu is de vraag is dit wel voldoende? als ik naar 10 weken klaar ben met mijn kuur ben ik maar 5kg aangekomen aangezien ik de 500kcal+ aanhou en dus 0,5kg per week aankom. Dit is toch wel minimaal resultaat of zie ik dit verkeerd? Ik zat te denken om op te bouwen naar 1000kcal+ op mijn onderhoud. dat ik naar 10 weken 8/10kg aan ben gekomen.

Heb wat topics doorgelezen en werd er nog niet duidelijk van
Meningen?

Heb je niet liever 5kg vvm dan 12kg zwaarder in spier/vet/vocht?

Als je had goed aanpakt, kun je vet vocht tot een minimaal beperken. Zie zoveel mensen voorbij komen die denken 15 kilo te pakken in een kuur maar je kunt blij zijn als je 4kg vvm op je fysiek plakt tijdens een kuur van 10-12 weken. Dan heb je wel nog de uitzonderingen. Zoals gasten die nog heel veel natty eruit hadden kunnen halen en toch een kuur beginnen. Met groeihormonen/doseringen aas e.d. geloof ik ook wel dat er meer dan bovenvermelde getallen te halen is.

0,5 kilo lean gainen per week is zeer netjes man. Kijk in die spiegel en niet alleen de weegschaal als indicatie gebruiken.

Zou je vetpercentage iedere week meten, als het gelijk blijft kun je je cal uppen. Liever 5kg vvm dan 10kg bloat.

Weer iemand die denkt dat
Die 10 kg spier wint met een kuur :P

Jullie zijn allemaal koekoek als je denkt met 1 kuurtje van 10-12 weken 4/5 kilo vvm te kunnen gainen ;)

Jullie zijn allemaal koekoek als je denkt met 1 kuurtje van 10-12 weken 4/5 kilo vvm te kunnen gainen ;)

Met het eerste kuurtje op zich wel, maar ergens houdt het wel op ja.
Ik ben allang blij als ik de massa die ik nu heb een beetje kan behouden in tijden dat ik wat minder tijd heb voor trainen :P

Toch wel een interessante vraag..
De mensen die 8 kilo of meer aankomen kunnen dus nooit op de 500 kcal zitten.

Zou 750 kcal niet een mooie middenweg zijn om niet teveel vet aan te komen en toch wat massa te pakken?

Dat kan zeker. Ligt aan welke middelen je gebruikt, genetische aanleg etc... Tuurlijk ook je voeding. Maar gewichtstoename op test e deca en oxy zal iets wat hoger zijn als test e en Winstrol om een idee te geven :p

Ligt ook aan je activiteitsniveau en metabolisme hoeveel je in een surplus moet zitten om 'lean' bij te komen. De een heeft genoeg aan 250 kcals en de ander komt moeilijk aan met 750 kcals in de plus.

Toch wel een interessante vraag..
De mensen die 8 kilo of meer aankomen kunnen dus nooit op de 500 kcal zitten.

Zou 750 kcal niet een mooie middenweg zijn om niet teveel vet aan te komen en toch wat massa te pakken?
Je lichaam kan maar met een bepaalde snelheid spiermassa aanmaken. Over het algemeen wordt gezegd dat als je 500kcal boven je TDEE eet, je spiermassa zonder al teveel vet zal aankomen. Die 250kcal extra daarbovenop zullen voor je spiergroei niet veel uitmaken en wordt wss voornamelijk extra vet.

Meer T3 = Meer kcal boven onderhoud kunnen eten

• Like
Waarderingen: vntl
Terug
Naar boven