XXL Nutrition

hoeveel Kcal verbranden jullie?

Bart755

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
72kg
Ik gebruik dit cardio toestel,

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik doe het altijd zo'n 70-90 minuten na mijn avondmaal gedurende 60 minuten.
Mijn toestel heeft 16 niveaus die de cardio sessie zwaarder maken, ik gebruik het zwaarste niveau. Volgens mijn cardio toestel, waar ik mijn gewicht, lengte en geslacht heb moeten ingeven, verbrand ik tijdens die 60 minuten de volle 1350 Kcal. :)

Liegt mijn cardio toestel? :o In mijn verdediging, ik sta dan ook wel redelijk te hijgen en te zweten als ne zot...

Nu wilde ik ook wel eens weten hoeveel Kcal jullie verbranden tijdens een cardio sessie, welk toestel of welke oefening je dan doet, voor hoelang en op welk tijdstip van de dag? Ik zou graag wat variatie in mijn cardio programma willen steken, vandaar.

Hoe hou je dat vol? :l

• Topic Starter Topic Starter
In het begin begonnen met 30 minuutjes... ik verbrande toen 260 Kcal. Ik heb het kunnen opbouwen. Ik hou het vol. Ik moet wel eerlijk zeggen, daarnet na de cardio voelde ik me heel slecht. Ik heb maar een glas coca-cola gedronken. Na 20 minuutjes ging dat gevoel weg.

Met muziek in de oortjes, je gedachten rustig laten afdwalen...

Laatst bewerkt:
Het ergste aan cardio is dat het oersaai is, qua conditie hou ik het op de crosstrainer best 2 uur uit als het moet. Maar doordat het doodsaai is wil ik soms na 5-10 minuten er al mee ophouden (niet dat ik dat doe, probeer toch wel zo'n 20-40 minuten meestal te doen).

Muziek luisteren helpt wel, maar ook maar minimaal soms. :(

Ik doe meestal joggen op een treadmill, zo'n 30 minuten en volgens het apparaat dan 250-300kcal verband.

Glubok.

Laatst bewerkt:
@Glubok ; Cardio is inderdaad OER, maar dan ook OERSAAI ! Ik zet er altijd een filmpje naast en dat maakt het al wat draagzamer ...

Tijdens mijn cut ging ik altijd 45 minuten steppen direct na de KT, ik verbrandde toen altijd rond de 650kcal per sessie. Dat deed ik 5 keer per week.

Nu begonnen met cleanbulken en dan doe ik 2 keer per week 20 tot 25 minuutjes. Daar verbrand ik dan ongeveer 300kcal mee.

1350kcal in 60 minuten vind ik wel erg veel! Maar als je daadwerkelijke het zwaarste niveau doet is het wellicht mogelijk. Hoeveel Watt produceer je gemiddeld over de hele sessie? Of houd je apparaat dat niet bij?

1350kcal per uur is te doen, maar ik denk dat het lastig wordt met 71kg. Of je moet echt een superconditie hebben en constant 400W+ leveren.

Als je dus echt een bereconditie hebt is het goed mogelijk. Ikzelf zit op ongeveer 1000 per uur, zat vroeger op 1300. Wordt oud he ;) En dik hehe.

ik doe nu een week of 3 cardio en zit ongeveer op 1000 per uur
in het begin was dit een stuk minder maar ik had ook totaal geen conditie
je bouwt wel snel op wanneer je frequent bezig blijft

Ik fiets meestal 30 mins na me KT en als ik zin heb om te zweten dan pak ik de crosstrainer voor 30 mins.

Ik weeg al geen 71 kilo meer... Ik zit nu aan de 66 :( Ik zou mijn vetpercentage niet weten maar ik gok 11-12%. Je ziet mijn buikspieren nog niet echt goed, wel als ik mijn vel een beetje strak trek.

Ik wou dat ik wat meer woog. Aan spiermassa dan, al krijg ik genoeg te horen dat ik er al wel gespierd uitzie... Maar ik ga dan ook wel om met van die smalle studentjes waar ik er al tussenuit begin te steken :D

Het aantal watt geeft mijn toestel weer per seconde? Het zit meestal rond de 220 watt.

Watt = Joule / sec

Je lichaam verstookt alleen veel meer dan de output aan watt op de machine. Bij 100% efficiëncy zijn de watts hoger dan de kcals/uur (dus bijvoorbeeld 400W / uur geeft 343Kcals verbrand)

http://www.convertworld.com/nl/vermogen/Calorieën+per+uur.html

Daarom moet je ook niet te veel uitgaan van de calorieën die je op het display ziet. Bij de verschillende merken crosstrainers zul je al snel grote verschillen zien.

Dus je kan je aantal Kcal die je verbrandt berekenen op basis van het aantal watt dat je produceert? zoja, zou je dan de formule hier willen zetten?

of heb ik het verkeerd begrepen?

Je lichaam verstookt alleen veel meer dan de output aan watt op de machine. Bij 100% efficiëncy zijn de watts hoger dan de kcals/uur (dus bijvoorbeeld 400W / uur geeft 343Kcals verbrand)

http://www.convertworld.com/nl/vermogen/Calorieën+per+uur.html

Daarom moet je ook niet te veel uitgaan van de calorieën die je op het display ziet. Bij de verschillende merken crosstrainers zul je al snel grote verschillen zien.

Ja, wat is je punt ???

---------- Toegevoegd om 12:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:23 ----------

Dus je kan je aantal Kcal die je verbrandt berekenen op basis van het aantal watt dat je produceert? zoja, zou je dan de formule hier willen zetten?

of heb ik het verkeerd begrepen?

Omg ...

W * s / 4200

Dus als ik een uur (3600 seconden) aan 215 watt per seconde produceer dan zou ik:

215*3600/4200 = 184,2857

W = watt
s = seconden???

nogal een rare uitkomst van je formule als je het mij vraagt? of waar staat die s voor?

Dus als ik een uur (3600 seconden) aan 215 watt per seconde produceer dan zou ik:

215*3600/4200 = 184,2857

W = watt
s = seconden???

nogal een rare uitkomst van je formule als je het mij vraagt? of waar staat die s voor?

Denk dat ik iets verkeerd gezegd heb ...

Kcal = Watt * seconden / 1000 (voor je kilo) / 4,2 (J -> cal)

Pff, k*t fysica :p

Ik snap nogaltijd niet waarvoor jou formule dient.

Als ik ze invul met deze gegevens:
Watt per seconde: 215
seconden: 3600 ( is 1 uur)

Die duizend is voor je kilo? dus mijn gewicht is 66 kg = 66000?

dit deel je door 4,2 om het in calorieën om te zetten... dan krijg ik de volgende formule:

(215*3600/66000)/4,2 = 2,714646 ... :p

is er een formule om je Kcal te berekenen die je verbrandt op basis van de Watt die je produceert met je cardio toestel? Zojah, mag je die altijd duidelijk melden.

Als andere mensen nog leuke suggesties hebben om je cardio wat leuker te maken, laat het maar gerust weten ;)

Er bestaat geen watt per seconde, dat zou J/s^2 geven...

Zucht ... Nee, om van joule naar KILOjoule te gaan moet je je joule delen door 1000

1000 joule = 1 kJ
1 kJ = 0.24 kcal

Formule is voor je kcal uit te rekenen, maar je snapt het blijkbaar niet :o

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven