Fitness Seller

hoeveel Kcal verbranden jullie?

• Topic Starter Topic Starter
je legt het nu ook weer niet zo duidelijk uit ;)

Dus ik moet die watt die ik produceer omzetten naar Kj... al wetende dat 1KJ = 0,24 Kcal. Dit zou ik moeten kunnen met de formule die jij me geeft.

formule:
Kcal = Watt * seconden / 1000 (voor je kilo) / 4,2 (J -> cal)

moet ik dan die 215 watt invullen in de formule? of wil je zeggen dat mijn toestel niet het aantal watt weergeeft maar die joule/seconde?
En als seconden 3600 ( is 1 uur)?

Ik denk wel dat ik het snap maar als je een beetje specifieker kunt zijn over die formule... want dan klopt er iets niet met mijn gegevens...

Laatst bewerkt:
Gelukkig geeft mijn crosstrainer dat altijd aan :p. Ik zit ook rond de 1000 per uur.

Watt = J/s

Dus je hebt 1000W = 1000J/s

Je wilt het per uur weten dus seconden omzetten naar uur
1000 J/s * 3600s/h = 3,6.10^5 J/h

1 cal is 4,186 J

3,6.10^6 J/h / 4,186 J/cal = 8,6.10^5 cal/h

8,6.10^5 cal/h / 1000 cal/kcal = 860 kcal/h

Edit, gewoon als voorbeeld met 1000W

• Topic Starter Topic Starter
OK, maar die formule is nu niet bepaald bruikbaar in praktijk... je gewicht en geslacht hebben zo ook hun factor. Maar ik vroeg me dit af omdat mijn cardio toestel 1350 Kcal aangeeft, wat me nogal veel leek.

Als ik mij niet vergis verbrand je de meeste kcal met het roeien omdat bij deze oefening je veel meer spiergroepen moet aanspreken, althans dat ik had vernomen. Ik vind het zelf wel ook saai maar daarom dat ik het maar beperkt tot 15min en erna switch ik naar 30min fietsen met interval.

Terug
Naar boven