MuscleMeat

hoeveel oefeningen per spiergroep

Ligt eraan welke spiergroep en welke je samen traint.
Als je bijvoorbeeld borst + tricep op een dag doet vind ik zelf 3 borst oefeningen goed, en 2 tricep oefeningen.
Rug + Bicep dan 4a5 oefeningen rug (waarvan 1 deadlift) en 2 bicep oefeningen.
Benen tjaa wat ik meestal doe is 3 oefeningen voor quads (pak je ook je hamstring goed mee) dan 1 hamstring en 1 oefening voor je kuiten.
Schouders, die train je al genoeg met borst(voorkant) en rug(achterkant). Dan zou ik 1/2 oefeningen per week doen voor de zijkant schouders zoals upwight rows of lateral raises.

Hoop dat dit je wat helpt

• Topic Starter Topic Starter
bedankt !

Ligt er maar net aan wat je doelstelling is, maar gebruik als stelregel afwisseling. Pak (zeker) als beginner er verschillende schema's bij en ga gewoon proberen wat werkt voor je!

(tip van flip, begin met rippetoe)

Ik doe bijvoorbeeld

maandag: rug triceps
dinsdag: benen schouders.

woensdag rust

donderdag borst biceps.
en vrijdag full body maar niet maximaal.

pak per spier groep 4 a 5 oefeningen met 4 herhalingen

het is een idee blijf gewoon lekker afwisselen =)

dit is 1 keer per week de zelfde groep .

Biceps 4/5
triceps 9
kuiten 10
hamstrings 3/5
rug 12
borst 10/12
quads 10/12
buik geen
Schouders 6/7

Om het als beginner makkelijk te houden doe je 3 a 4 oefeningen met 3 goede sets. biceps en triceps 2 a 3 oefeningen.

Verder ligt het eraan hoe zwaar je traint, hoeveel dagen rust en welke volgorde je de spiergroepen traint. Maar veel meer of minder gaat het niet worden.

Ik probeer per spiergroep 4 oefeningen te doen, 4 setjes per oefening, 6-10 reps (eerste en laatste set vaak oets minder gewicht als de tweede en derde set)

Ik probeer per spiergroep 4 oefeningen te doen, 4 setjes per oefening, 6-10 reps (eerste en laatste set vaak oets minder gewicht als de tweede en derde set)

het mooiste is om dan bijvoorbeeld je laatste setje 6 tot 8 herhalingen en dan te verzwaren met het lichtste gewicht wat je erbij kan doen

Ik doe bijvoorbeeld

maandag: rug triceps
dinsdag: benen schouders.

woensdag rust

donderdag borst biceps.
en vrijdag full body maar niet maximaal.

pak per spier groep 4 a 5 oefeningen met 4 herhalingen

het is een idee blijf gewoon lekker afwisselen =)

4 reps? best weinig als je wilt groeien hoor..

Terug
Naar boven